Çeviri

Wednesday, September 2, 2020

Rüzgardaki Ruh

Rüzgar, bir birim düaliteden yani sıcak ve soğuk hava etkileşiminden oluşan, kaba madde frekansına ( dünya ) ait bir fenomendir. Arapça'da "Rüzgar" kelimesinin karşılığı "Rıh" kelimesidir. Bu kelimenin "Ruh" kelimesiyle olan fonetik benzerliği dikkat çekmektedir. "Rıh" yani "Rüzgar" gözle görülemeyen, dokunulamayan ancak hissedilen bir olgu olması nedeniyle "Ruh" kavramını kaba madde frekansında temsil edebilecek en önde gelen sembollerdendir. Fransızcadaki "Âme" ( Ruh ) kelimesinin kökeninin Latince "Anima" ( Rüzgar, Hava, Üfleme ) kelimesi olması da "Ruh" ve "Rıh" kelimelerinin fonetik ve semantik köken ortaklığını teyid etmektedir.

Evvelki bölümlerde incelendiği üzere A'raf suresinin 57. ayetinde Ruh, Öz Varlık ve Beden üçlemesi Rüzgâr, Bulut ve Ölü Belde üçlemesiyle sembolize edilmektedir. Bilindiği üzere Ruh, kainatta kendisinin süptil madde halindeki temsilcisi olan Öz Varlık'a tesirler gönderir ve Öz Varlık da ölü olarak nitelenebilecek kaba maddeye tesirler göndererek onu şekillendirir, hareketlendirir, idraklendirir ve Beden olarak yaşam bulmasını temin eder. Ayetteki sembolizmde de Rüzgarın Bulutu, Bulutun* da Su niteliğiyle Ölü Belde'yi hareketlendirmesinden, diriltmesinden bahsedilmektedir.

( * Madde alemi olan kainatın temel yapısının Hidrojen olduğu da hatırlanmalıdır. Bulut ise kaba hidrojen alemi olan dünyadaki süptil madde nin temsilidir. )

7/57 - Ve hüvellezi yürsilür RİYAHS büşran beyne yedey rahmetih hatta iza ekallet SEHABEN sikalen suknahü li BELEDİN MEYYİTİN fe enzelna bihil mae fe ahracna bihı min küllis semerat kezalike nuhricül mevta lealleküm tezekkerun

( Ve RÜZGARLARI, rahmetinin önünde müjdeci olarak gönderen O'dur. Nihayet BULUTLAR ağırlıklarını yüklenince, onu ÖLÜ BELDEYE göndeririz. Onunla su indiririz de onunla tüm ürünlerden, meyvelerden çıkarırız. İşte ölüleri böyle çıkarırız. Umulur ki hatırlarsınız. )

Sad suresinin 36. ayetinde Hz. Süleyman'ın Ruh ile desteklendiği Rüzgar sembolizmiyle bildirilmektedir. Ayetteki "Yumuşak eserek, Esinti olarak" anlamına gelen "Ruhaen" kelimesinde ""Ruh" kökü yer almaktadır. 

38/36 - Fe sehharna lehür RIHA tecrı bi emrihı RUHaen haysü esab

( Böylece RÜZGARI onun buyruğuna verdik. Onun emriyle, yumuşak ESEREK nereye isabet ederse akardı. )

"Kutsal Ruh ile desteklemek" ifadesi başka ayetlerde de yer almaktadır.

2/87 - ...... ve ateyna ıysebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi RUHıl kudüs ...... 

( ...... Ve Meryem oğlu İsa’ya deliller verdik ve onu kutsal RUH ile destekleyip kuvvetlendirdik. ..... )

No comments:

Post a Comment