Evvelce "Huriler meselesi" başlıklı bölümde de incelendiği üzere islami kültürde dogmatik olarak yer etmiş olan ve sürekli tekrarlanan "Cennetteki kadınlar" söylemi, ayetlerdeki kelimelerin çoklu anlamları dikkate alındığında ve ayetler derin tefekkür ile incelendiğinde maalesef kaynaksal referansı olmayan bir söylemden öteye geçememektedir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2019/03/huriler-meselesi.html
Bu duruma bir örnek de 78/33 kodlu ayette geçen "Keva'ib" kelimesinin neredeyse tüm meallerde "Göğüsleri tomurcuklanmış turunç memeli kızlar" olarak tercüme edilegelmiş olmasıdır.
78/32 Hadaika ve a'naben ( Bahçeler ve üzüm bağları. )
78/33 Ve KEVA'IBE ETRABEN ( Ve birbirlerine EŞ ÜZÜM TANELERİ / EŞ ÜZÜM TOMURCUKLARI )
78/34 Ve ke'sen dihakan ( Ve dolu kaseler. )
* Ek bilgi : "Kâ'ib" kelimesi "Ka'be" kelimesi ile ortak köktendir. Zira "Ka'be" kelimesi "Küp" anlamına gelmektedir. Batı dillerindeki ortak kökten olan kelimeler de "Cube" ve "Kubus" kelimeleridir.
Ayetteki "Etrab" kelimesi ise "Tirb" ( Akran, Yaşıt, Eş ) kelimesinin çoğuludur.
Dolayısıyla "Keva'ibe etraben" tamlamasının esasen "Birbirlerine eş üzüm taneleri / eş üzüm tomurcukları" anlamı bulunmaktadır. Bu anlam, cennet halinde "herkese eşit nimet takdir edildiği" mesajını da içermektedir. Zaten yukarıdaki ayet üçlüsünde "bahçeler", "üzümler" ve "içecekler"den bahis vasıtasıyla nebati nimet tasviri yapılmaktadır.
Yukarıdaki ayetler, Kur'an'da "Cennet" ( Korunaklılık, Koruma, Örtü, Bahçe ) olarak sembolize edilen o "manevi ortamın, ruh halinin" uyandıracağı hislerin sezilebilmesi için yapılmış teşbihlerden bazılarını içermektedir. Zira önceki ve sonraki ayetlerde de bu teşbihi tasvirler yer almaktadır.
Allah'ın bahşettiği ruhsal huzur ve güzellik nimetinin sembolik ifadesi olan Cennet tasvirleri arasında saflığın, temizliğin sembolü olarak "Vildanen muhalledin" ( Ebedi çocuklar ) ifadesi de yer almaktadır.
No comments:
Post a Comment