"Hayat boş."
"Herşey bomboş"
"Boşver"
"Boşuna uğraşma
......
......
"Boş" kelimesini içeren bu gibi söylemler esasen "Allah ve ahiret" bilincinin yokluğunu ve dolayısıyla bu sözü sarfedenin bizzat "kendisinin" boşluğunu ispat edem söylemlerdir.
2/62 İnnellezine amenu vellezine hadu ven nesara ves sabiine min AMENE BİLLAHİ VEL YEVMEL AHİRİ ve amile salihan fe lehum ecruhum inde rabbihim ve la havfun aleyhim ve la hum yahzenun
( ALLAH'A VE SONRAKİ GÜNE İNANANLARDAN ve iyilikler yapanlardan olan o inanan Yahudilere, Nasıralılara ve Sabiilere, artık onlara Rab’lerinin indinde kesinlikle ödülleri vardır. Onlara korku yoktur. Onlar hüzünlenmezler. )
Fikreden ve akleden ilim sahibi inananlar yaratılıştaki hiçbir şeyin amaçsız ve boşuna var olmadığını, algısal sonucunun ne olduğundan bağımsız olarak bir varlığın tüm uğraşlarının esasen onu ruhsal tekâmüle biraz daha yaklaştıran adımlar olduğunu idrak etmektedirler.
3/191 Ellezine yezkurunellahe kiyamen ve kuuden ve ala cunubihim ve YETEFEKKERUNE fi halkis semavati vel ard rabbena MA HALAKTE HAZA BATİLA subhaneke fe kina azaben nar
( Onlar ayaktayken, otururlarken ve yanlarının üzerindelerken Allah’ ı hatırlarlar. Göklerin ve yerin yaratılışları hakkında FİKREDERLER. "Rab’bimiz, bunu BOŞUNA YARATMADIN. Sen yücesin. Bizi ateşin azabından koru." )
23/115 E fe hasibtum ennema HALAKNAKUM ABESEN ve ennekum ileyna la turceun
( Kesinlikle sizi BOŞUNA YARATTIĞIMIZI ve kesinlikle bize döndürülmeyeceğinizi mi sandınız? )
Esas boşuna olan inkâr, şirk, cehalet ve gaflet ile geçirilen ömürlerdir ki bunun da kaçınılmaz sonucu defaatle tekrarlanan enkarnasyon döngüleridir. Bu durum İsra suresinin aşağıdaki ayetlerinde, haberci resule yapılan uyarı vasıtasıyla bildirilmiştir.
17/74 Ve lev la en sebbetnake lekad kidte terkenu ileyhim şey'en kalila
( Ve şayet sana sebat vermemiş olsaydık, onlara doğru, az şey kadar meyledecektin, terkedecektin. )
17/75 İzen le EZAKNAKE Dİ'FEL HAYATİ VE Dİ'FEK MEMATİ summe la tecidu leke aleyna nesira
( O zaman SANA HAYATI KAT KAT VE ÖLÜMÜ KAT KAT TATTIRIRDIK. Sonra bize karşı sana yardımcı bulamazdın. )
Yukarıdaki ayet ikilisinde, habercinin, şeytanların telkinlerine kapılması durumunda uzun reenkarnasyon döngülerine maruz bırakılmak suretiyle karşılıklandırılacağının ifade ediliyor olması kuvvetle muhtemeldir.
Yaşam döngüsünü inkâr, şirk ve cehalet ile sonlandıranların durumu da Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde bildirilmektedir.
3/22 Ulaikellezine HABİTAT a'maluhum fid dunya vel ahirah e ma lehum min nasirin
( İşte onlar, onların çalışmaları dünyada ve ahirette BOŞA GİTMİŞTİR. Onlara ne yardımcı olabilir? )
Merhaba, yazılarınızın bir kısmını okuyorum son zamanlarda, çalışmalarınız emekleriniz için teşekkür ederim ancak bir noktada size bir tavsiye olarak şunu söylemek istiyorum ; dinde kaynak kitap olarak sadece Kur’anı kaynak almanız ve kitabın başıyla sonuyla bir bütün olarak değerlendirmenizi tavsiye ederim çünkü diğer kitaplardan da bazı örnekler vermeye çalışıyorsunuz ancak sözlük dışında bunu doğru bulmuyorum ve bunun sizin için de daha iyi olacağını düşünüyorum . Ayrıca reankarnasyon konusu da sizin kendi şahsi yorumunuz ki bunu tekrar değerlendirmenizi size tavsiye ederim çünkü ayetleri tekrar incelediğinizde “2 kere ölüm 2 kere dirilme” “…bizi geri gönder de Salih amel işleyelim” ayrıca “ size öğüt alınacak kadar bir ömür yaşatmadık mı?” mealen bu şekilde ayetleri görebilirsiniz. Yorum katmadan değerlendirildiğinde reankarnasyonun olmadığını siz de görebilirisiniz. Yarattığı tüm kullarının durumundan Alemlerin Rabbi olan Allah haberdardır.
ReplyDeleteLinkleri aşağıda yer alan bölümler de incelenebilir.
ReplyDeletehttps://kuranilmi.blogspot.com/2022/08/reenkarnasyon-meselesi.html
https://kuranilmi.blogspot.com/2022/08/hayat-memat-meselesi.html