Kur'an ayetlerinde Hz. Musa'nın, kavmine ilahi kozmik ilmi getirmesine rağmen kavminin kendi yaptıkları "Dişi buzağıyı" / "Dişi sığırı" ilah edinmelerinden bahsedilmektedir. İlgili ayetler şöyledir.
2/51 Ve iz vaadna musa erbeine leyleten summettehaztumul İCLE min ba'dihi ve entum zalimun
( Ve zamanında Musa’ ya kırk gece vaad ettik. Sonra onun ardından DİŞİ BUZAĞIYI edindiniz. Sizler zalimlersiniz. )
2/54 Ve iz kale musa li kavmihi ya kavmi innekum zalemtum enfusekum BİTTİHAZİKUMUL İCLE fe tubu ila bariikum faktulu enfusekum zalikum hayrun lekum inde bariikum fe tabe aleykum innehu huvet tevvabur rahim
( Ve zamanında Musa kavmine "Ey kavmim siz DİŞİ BUZAĞIYI KENDİNİZE EDİNEREK kesinlikle nefislerinize zulmettiniz. O halde tevbe edip güzel yaratanınıza tabi olun da nefislerinizi öldürün. Bu, güzel yaratanınızın indinde size hayırlıdır." dedi. Böylece üzerinize tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir. )
2/93 Ve iz ehazna misakakum ve rafa'na fevkakumut tur huzu ma ateynakum bi kuvvetin vesmeu kalu semi'na ve asayna ve UŞRİBU Fİ KULUBİHİMUL İCLE Bİ KUFRİHİM kul bi'se ma ye'murukum bihi imanukum in kuntum mu'minin
( Ve zamanında sözünüzü aldık ve dağı üstünüze yükselttik. O size verdiğimizi kuvvetlice alıp tutun ve onu duyun. "Duyduk ve isyan ettik" dediler. DİŞİ BUZAĞIYI KALPLERİNİN İÇİNDE İNKÂRLARIYLA İÇİRİP BESLEDİLER. De ki: "Eğer inananlarsanız, ona inanmanız için o size emrettiği ne kötüdür." )
4/153 Yes'eluke ehlul kitabi en tunezzile aleyhim kitaben mines semai fe kad seelu musa ekbera min zalike fe kalu erinellah cehraten fe ehazethumus saikatu bi zulmihim SUMMETTEHAZUL İCLE min ba'di ma caethumul beyyinatu fe afevna an zalik ve ateyna musa sultanen mubina
( Kitap sahipleri, sana, kendilerine gökten kitap indirmeni sual ederler. Musa' ya bundan daha da büyüğünü sual etmişlerdi de "Allah' ı bize açıkça göster." demişlerdi. Böylece zulümlerinden dolayı onları yıldırım yakaladı. Sonra, o kendilerine gelen açık delillerin ardından DİŞİ BUZAĞIYI EDİNDİLER de onları bundan affettik. Musa' ya açık delil verdik. )
7/152 İNNELLEZİNETTEHAZUL İCLE seyenaluhum ğadabun min rabbihim ve zilletun fil hayatid dunya ve kezalike neczil mufterin
( Kesinlikle o DİŞİ BUZAĞIYI EDİNENLERE Rab’lerinden öfke ve dünya hayatında da zillet erişecektir. Biz uyduranları böyle karşılıklandırırız. )
20/88 Fe ahrace lehum İCLEN CESEDEN lehu huvarun fe kalu HAZA İLAHUKUM ve ilahu musa fe nesiy
( Böylece, onlara bağıran DİŞİ BUZAĞI GÖVDESİ çıkardı. "İŞTE İLAHINIZ ve Musa' nın ilahı budur. Ama o unuttu." dediler. )
İsra suresinin aşağıdaki ayetlerinde "Göğüslerde büyüyen yaratık" ifadesi yer almaktadır. Bu ifadenin evvelki bölümlerde incelenen birçok anlamı olmakla birlikte, ortak kök anlam itibarıyla bu ifade özünde "kibir, şirk, kendisini Rab'be ortak koşmak suretiyle kendisini ilah edinmek" olgularını barındırmaktadır. ( 25/43 kodlu ayette geçen "Hevesini ilah edineni gördün mü?" cümlesi bu bağlamda önem arzetmektedir. )
17/50 Kul kunu hicareten ev hadida ( De ki: "Taş veya demir olun." )
17/51 Ev HALKAN min ma YEKBURU fi SUDURİKUM .... ( Veya GÖĞÜSLERİNİZİN İÇİNDE BÜYÜYENİNDEN YARATIK. ... )
Yukarıdaki ayet akışına göre ise İsra suresinin 50. ayetinde "Kalplerde beslenen dişi buzağının, göğüslerde büyüyen yaratık olması", aşağıdaki ayetlerde ise "Göğüslerde büyüyen yaratığın dişi sığıra dönüşmüş olması" konu edilmektedir.
2/71 Kale innehu yekulu inneha BEKARATUN la zelulun tusirul erda ve la teskil hars musellemetun la şiyete fiha kalul ane ci'te bil hakk fe zebehuha ve ma kadu yef'alun
( "Kesinlikle o boyun eğmeyen, yumuşak huylu olmayan, toprak sürmeyen ve ekin sulamayan, salınmış, alacası olmayan DİŞİ SIĞIRDIR der." dedi. "Şimdi gerçeği getirdin." dediler. Böylece ONU BOĞAZLADILAYIP KESTİLER VE NEREDEYSE YAPMAYACAKLARDI. )
Ayetteki "Boğazlanan dişi sığır" ifadesi bir teşbih olup, bu ifade esasen "Kalpteki / Göğüsteki kibir duygusunun yokedilmesi" anlamını temsil etmektedir.
A'raf suresinin 148. ayetinde ise yukarıdaki ayetlerde anılan ve sembolik ( teşbihi ) bir kavram olan "Dişi buzağının" insanın kendi üretimi bir olgu olduğundan bahsedilmektedir.
7/148 Vettehaze kavmu musa min ba'dihi MİN HULİYYİ*HİM İCLEN ceseden lehu huvar
( Ve Musa'nın kavmi, onun ardından SÜSLERİNDEN / CEVHERLERİNDEN yaptıkları böğüren DİŞİ BUZAĞI gövdesini edindiler. )
* Ayetteki "Huliyy" kelimesi "Hily" ( Süs, Zinet, Cevher, Öz ) kelimesinin çoğuludur. Bu kelime "Cevher, Öz" anlamı itibarıyla düşünüldüğünde, ayetin çoklu ve batini anlamları arasında "genler / kök hücreler / özler ( cevherler ) kullanılarak canlı ürettikleri için insanların kendilerini ilah addetmeleri ve kendilerine tapmaları anlamı da bulunmakta gibidir. ( Ayetin zahiri anlamı ise Hz. Musa'nın kavminin ellerindeki zinet objelerinden bir sığır şekli oluşturmalarıdır. )
Zira Saffat suresinin 95. ayetinde bu husus açık ve net olarak zikredilmektedir.
37/95 Kale e ta'budune ma tenhitun ( "O yonttuklarınıza mı kulluk ediyorsunuz?" dedi. )
"Kendi ürettiğine tapmak" ifadesinin özünde "kendisini ilah addedip kendisine tapmak" anlamı bulunmaktadır. Zira üretilenin ne olduğunun önemi bulunmamakta, temeldeki zihniyet önem arzetmektedir. Satanizmin bir tezahürü olan "Narsizm" kelimesi de "Kendisini taparcasına sevmek" anlamını taşımaktadır.
NARcissism ( "Narcissus" isimli çiçekten...çiçekteki alkaloidin uyuşturucu etkisi bulunmaktadır. ), ve NARcotic kelimelerinin kökündeki "NAR" kelimesi "Uyuşturma, Tutulma yaratma, Kaskatı kesme" anlamlarını içermektedir. Bu kelimeler, özü "kalbi ve zihni uyuşturmaya, kaskatı kesmeye" dayanan büyünün de tanımını yapmaktadır.
"Nar" kelimesi Arapça'da "Ateş" anlamında olup, "Büyü" ve "Büyücü" anlamlarına gelen "Magic" ve "Magician" kelimeleri de "Ateş" ile ilgilidir. Zira ateşe tapanlara verilen isim olan "Mecusi" kelimesi "Magician" kelimesinin kaynağıdır. Hacc suresinde yer alan "Kalpleri katılaşanlar" ifadesi de şeytani frekanslar nedeniyle "zihni ve kalbi tutulma / uyuşma, idrak blokajı" yaşayanları tanımlamaktadır. "Kaskatı kesilme" ifadesi "Narsizm"in tanımında da yer almaktadır. Kur'an'da geçen "Cinlerin ateşten yaratılmış olmaları" ve "Şeytanın ateşe çağırması" ifadeleri de konu ile ilintilidir.
22/53 Li yec'ale ma yulkiş ŞEYTANU fitneten lillezine fi kulubihim meradun vel KASİYETİ KULUBUHUM ve innez zalimine le fi şikakin beiyd
( O ŞEYTANIN attığını, kalplerinde hastalık olanlara ve KALPLERİ KATILAŞANLARA sınav kılmak içindir. Kesinlikle zalimler uzak, derin bir ayrılık, kopukluk içindedirler. )
Küresel şeytanların sözcüsü konumunda olan ve yazar kisvesi altında söylemlerde bulunan YNH'nin bir toplantıdaki şirk dolu cümlelerinde şöyle diyordu? "Tanrının akıllı tasarımı değil, BİZİM AKILLI TASARIMIMIZ."
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2021/09/davostan-soylemler-yl-2018.html
No comments:
Post a Comment