"Tekrar" kelimesi KRR kökünden olan "Kerrara" ( Yinelemek, Tekrarlamak ) fiilinin isim hali olup "Yineleme, Tekrarlama" anlamına gelmektedir.
"Zikir" kelimesi ise DKR / ZKR kökünden olan "Zekere" ( Hatırlamak * ) fiilinin isim hali olup "Hatırlama" anlamına gelmektedir. "Hatırlama" kelimesi ise "Katr" ( Katarlama, Arka arkaya sıralama, Tekrarlı dizim, Damlama ) kelimesiyle ilintili olup köken olarak "Tekrarlama, Yineleme, Tekrar düşünme" anlamını içermektedir. ( Dillerde H ve K harfleri birbirlerini ikame edebilmektedirler. ) Dolayısıyla "Zikr" kelimesi de esasen "Tekrar" anlamına gelmektedir.
"Frekans" kelimesi "Sıklık, Tekrar adedi, Titreşim adedi" anlamına gelen ve Arapçadaki "Fark" kelimesiyle ortak FRK / FRQ köküne sahip olan kelimedir. Esas yazılışı "Frequence" olan kelime "Freq" ( Fark, Sıklık ) kökünden ve "ence" ( -lanma, -laşma, gibi olma ) sonekinden oluşmakta ve kökende "Farklanma" anlamını içermektedir. Dolayısıyla "Frekans" kelimesi bir olgunun, mevcut duruma göre farklılık yaratacak şekilde ve belirli bir zaman dilimindeki ( periyod, döngü ) tezahür adedini, tekrarlanma adedini temsil etmektedir.
Düalite, ilahi nizamdaki en küçük döngü olup, bir birimlik değer farklanmasını ifade etmektedir. Bu en küçük döngünün iki öğesi "Yokluk" ve "Varlık" kavramlarıdır ki her iki kavramın da bu en küçük döngüdeki frekansları 1'dir.
İnsanlar tarafından algılanabilir olan "Varlık / Yaratılış" sisteminin kendi içindeki tüm işleyişi de yani tezahürler de ( oluşumlar ) değer farklanmasına bağlı düalite döngüleriyle gerçekleşmektedir.
Dolayısıyla yaratılış sistemi içindeki bir "gerçekleşme / oluşum / oldurma" için de döngüsel düalite formatında "tekrarlara" ihtiyaç bulunmaktadır. Aşağıdaki olgu ve olaylar "tekrar ile tezahür" fenomenine örnek teşkil etmektedir.
- Bir bilginin, istendiği zaman hatırlanıp kullanılabilmesini sağlayan "öğrenme", ancak ve ancak o bilginin tekrarlanarak hafızaya kaydedilmesiyle mümkün olabilmektedir.
- Herhangi bir düşünsel veya fiziksel konuyu başarıyla icra ve ifa edebilir hale gelebilmenin yani "becerinin" oluşmasının yolu da o konuyu çoklu tekrarlarla icra etmekten geçmektedir.
- Belirli bir söylemi veya eylemi bir "tarz" olarak icra eder hale gelebilmek yani "alışkanlık" haline getirebilmek için de sık tekrar gerekmektedir. Psikolojideki "21 gün kuralı"na göre bir şeyin alışkanlık haline gelebilmesi için 21 gün boyunca tekrarlanması gerekmektedir.
- Bilincin bedeni terkedip, suptil öz varlığını algılaması, hissetmesi fenomeni olan "Astral Projeksiyonun" tezahürü öncesinde hissedilen yoğun titreşimler de ( frekans yükselişine bağlı titreme hissi ) tekrar ile tezahüre örnek teşkil etmektedir.
- Cinsel birleşme esnasındaki tekrar hareketleri ( titreşimler ) vasıtasıyla oluşan ve "orgazm" olarak anılan yoğun titreşim, yüksek heyecan, doyum ve tatmin hissi de bir tekrar ile tezahür örneğidir.
- Tekrarlı ağırlık kaldırma hareketleri de ağırlığın uygulandığı kaslarda genişleme ve büyüme ( "kas gelişimi" )oluşturmaktadır.
- Kalbin tekrarlı atmasıyla kan dolaşımı döngüsü ve "yaşam enerjisi" oluşur.
- Motordaki pistonların tekrarlı hareketiyle hareket, ısı veya elektrik "enerjisi" oluşur.
- Reenkarnasyonlar yani tekrar bedenlenmeler vasıtasıyla "ruhsal tekâmül" gerçekleşir.
Netice itibarıyla düşünsel ve fiziksel ( ruhi ve maddi ) olarak gerçekleşen her olgu ve olayın özünde tekrara ( frekans, titreşim ) dayalı döngüler bulunmaktadır.
Kur'an ayetlerinde "Tekrar" kavramının "Tezahür etme, Oluşma, Gerçekleşme" kavramıyla birlikte yer aldığı görülmektedir.
22/5 .... ve teral erda hamideten fe iza enzelna aleyhel ma EHTEZZET ve rabet ve ENBETET min kulli zevcin behic
( ... Yeri sönmüş kuru görürsün de biz onun üzerine su indirdiğimizde TİTREŞİR, kabarır ve er güzel eşten BİTİRİP YETİŞTİRİR. )
9/80 İstağfir lehum ev la testağfir lehum İN TESTAĞFİR LEHUM SEB'INE MERRATEN fe len yağfirallahu lehum zalike bi ennehum keferu billahi ve rasulih vallahu la yehdil kavmel fasikin
( Onlara af iste veya onlara af isteme. ONLAR İÇİN YETMİŞ KERE AF İSTESEN DE Allah onlara af eylemeyecektir. Bu, kesinlikle onların Allah' ı ve resulünü inkar etmelerinden dolayıdır. Allah günahkarlar kavmini yönlendirmez. )
Yukarıdaki ayette tersten misalleme vasıtasıyla "tezahürün" kaynağının "tekrar" olduğu bildirilmiş ve hatta 70 sayısı ile yönlendirme dahi yapılmıştır.
Bu nedenle, konsantre olmak suretiyle gerçekleştirilen Allah'ın isimlerinin tekrarlanması ( zikir ) eylemi ruhi ve maddi tezahürlere, açılımlara vasıta olmaktadır. Kur'an'ın ilk suresinin isminin Fatiha ( Açılış ), ilk ayetinin ise "Bismillahirrahmanirrahim" ( Rahman ve rahim olan Allah'ın İSMİ ile ) olması Allah'ın isimlerinin tekrarlanmasının açılış ve oluşum vasıtası olduğunun delili biteliğindedir.
Zikir hususu aşağıdaki ayetlerde öğüt niteliğinde bildirilmiştir.
33/41 Ya eyyuhellezine amenuzkurullahe zikran kesira
( Ey o inananlar, Allah' ı çokça hatırlamalarla hatırlayın. )
24/36 Fi buyutin ezinellahu en turfea ve yuzkera fihesmuhu yusebbihu lehu fiha bil ğuduvvi vel asal
( Allah’ın, yükselmesine ve içinde isminin hatırlanmasına izin verdiği evler. Oralarda O’na sabah ve akşam övgü sözleri söylenir. )
No comments:
Post a Comment