Çeviri

Wednesday, March 12, 2025

"Soy" ve "Aile" meselesi

"Zurriyet" ( Soy, Nesil ), ""Ehl" ( Aileden olan, Evlat, Dost, Sahip ), "Al" ( Aile ) kelimelerinin "biyolojik soy, biyolojik genetik" anlamında olmadığı, aksine "Rahmani soy" ve "Şeytani soy" olarak ikiye ayrılan "kozmik kodlamayı, kozmik genetiği" temsil ettiği, kutsal kitaplarda açıkça ifade edilmektedir.

Saffat suresinin aşağıdaki ayetinde Hz. İshak'ın ( Hz. Yakub'un babası ) soyuna ilişkin bilgi verilmekte ve O'nun soyunda rahmani kimseler olduğu gibi ilahi kozmik anlamda O'nun soyundan olmayan şeytani kimselerin de olduğu bildirilmektedir. ( Hz. Yakub'un oğullarından olan Yusuf ve Yehuda'nın örnek teşkil eden durumlarına en aşağıda linki olan bölümde değinilmiştir. )

37/113 Ve barakna aleyhi ve ala ishak ve min ZURRİYETihima MUHSİNUN VE ZALİMUN li nefsihi mubin

( Ve O'nun üzerine ve İshak’ın üzerine bereket verdik. Onların SOYUNDAN İYİLİK YAPANLAR VE nefisleri için apaçık ZALİMLER var. )

Bakara suresinin aşağıdaki ayetinde de Hz. İbrahim'in, Rab'den, kendi soyundan olanlara da "İmamlık" ( Önderlik ) vazifesi bahşetmesini talep ettiği ancak Rab'bin bu talebi "Zurriyet" ( Soy ) kelimesinin gerçek anlamına ve İbrahim'in soyundaki zalimlere işaret etmek suretiyle" reddettiği görülmektedir. ( Ayetteki "red" durumu, rahmani kodlamaya değil de şeytani kodlamaya sahip soy üyelerini kapsamaktadır. )  

2/124 Ve iz ibtela ibrahime rabbuhu bi kelimatin fe etemmehunn KALE İNNİ CAİLUKE LİN NASİ İMAMA KALE VE MİN ZURRİYETİ KALE LA YENALU AHDİZ ZALİMİN

( Ve zamanında Rab’bi İbrahim’i kelimeler ile sınadı. Böylece onları tamamladı. "KESİNLİKLE BEN SENİ İNSANLAR İÇİN ÖNDER KILDIM." DEDİ. ( İbrahim ) DEDİ Kİ "VE SOYUMDAN DA". ( Allah) DEDİ Kİ "ZALİMLER AHDİME ERİŞEMEZLER." )

Hz. İbrahim'in "soyundan olabilmenin şartı" Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde Hz. İbrahim üzerinden bildirilmektedir.

3/67 Ma kane ibrahimu yehuddiyyen ve la nasraniyyen ve lakin kane HANİFEN MUSLİMA VE MA KANE MİNEL MUŞRİKİN

( İbrahim Yahudi değildi, Nasıralı da değildi. Lakin BİRLEYİP DOĞRULUĞA YÖNELEN TESLİM OLANDI VE ORTAK KOŞANLARDAN DEĞİLDİ. )

"Soy" kelimesinin ilahi kozmik seviyedeki gerçek anlamına işaret edilen Hud suresinin aşağıdaki ayet grubunda da, büyük döngü sonundaki tufan esnasında, çağrıya uymayıp, bir dağın tepesinde konumlandığı için ( teşbih içerir ) Rab'bin gazabından korunabileceğini sanan ancak sular altında helak olan oğlunu kurtarmak isteyen Hz. Nuh'un Rab'den talebine ve Rab'bin cevabına yer verilmektedir. Ayette 

11/45 Ve nada nuhun rabbehu fe KALE RABBİ İNNEBNİ MİN EHLİ ve inne va'dekel hakku ve ente ahkemul hakimin

( Ve Nuh Rab’bine seslendi de "RAB'BİM KESİNLİKLE OĞLUM AİLEMDENDİ. Senin vaadin kesinlikle gerçektir. Sen hakimlerin en hakimisin." dedi. )

11/46 Kale ya nuhu İNNEHU LEYSE MİN EHLİK innehu amelun ğayru salihin fe la tes'elni ma leyse leke bihi ilm inni eizuke en tekune minel cahilin

( "Ey Nuh, O KESİNLİKLE SENİN AİLENDEN DEĞİLDİ. Kesinlikle o iyi olmayanı yaptı. O halde, o sana asla ilmi olmayanı bana sual etme. Kesinlikle ben seni cahillerden olursun diye öğütlerim." dedi. )

İncil'de ise "aile" kelimesinin gerçek anlamına, Mesih İsa'nı söylemleri vasıtasıyla açıklık getirilmektedir. Matta suresinin aşağıdaki ayet grubunda "Anne" ve "Kardeş" kelimeleri üzerinden misalleme yer almaktadır.

40-Matthew-12-46 İSA daha halka konuşurken, ANNESİYLE KARDEŞLERİ geldi. Dışarıda durmuş, O'nunla konuşmak istiyorlardı.

40-Matthew-12-47 Birisi İsa'ya, "BAK, ANNENLE KARDEŞLERİN DIŞARIDA DURUYORLAR, seninle görüşmek istiyorlar" dedi.

40-Matthew-12-48 İsa, kendisiyle konuşana, "KİMDİR ANNEM, KİMDİR KARDEŞLERİM?" karşılığını verdi.

40-Matthew-12-49 ELİYLE ÖĞRENCİLERİNİ GÖSTEREREK, "İŞTE ANNEM, İŞTE KARDEŞLERİM!" DEDİ.

40-Matthew-12-50 "GÖKLERDEKİ BABAMIN* İSTEĞİNİ KİM YERİNE GETİRİRSE, KARDEŞİM, KIZKARDEŞİM VE ANNEM ODUR."

* "Baba" kelimesi teşbihi ifadedir. Benzer ifade Bakara suresinde de yer almaktadır. ( 2/200 Allah’ı, babalarınızı hatırladığınız gibi veya daha şiddetli hatırlayın. .... )

Matta suresinin aşağıdaki ayetlerinde ise, şeytani soy, "Engerekler soyu" ifadesi vasıtasıyla yılan ile sembolize edilmektedir.

40-Matthew-23-33 "SİZİ YILANLAR, ENGEREKLER SOYU! Cehennem cezasından nasıl kaçacaksınız?

42-Luke-3-7 Yahya, vaftiz olmak için kendisine gelen kalabalıklara şöyle seslendi: "EY ENGEREKLER SOYU! Gelecek gazaptan kaçmak için sizi kim uyardı?

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2025/03/israil-yahudi-ve-elohim-kelimeleri.html

2 comments:

  1. Şeytani soyu şeytan mı yarattı yani? Allah’ınıza toz kondurmamak için atmadığınız takla yok. En büyük zalim Allah’tır. El kadar bebeklerin ölmesine izin verir.

    ReplyDelete
  2. Yaratıcı, ruh ( bilinç ) tesirlerini ilettiği ve ruhsal tekamül sınavına tabi tuttuğu idrakli varlıklara ve dolayısıyla insana akletme yetisi de bahşetmiş, iyiyi ve doğruyu göstermiştir. Dolayısıyla insanın, akletme yetisini, kibirin ve nefsaniyetin esiri olmadan kullanabilmesi, doğruya ve gerçeğe yönelebilmesi onun bir tercihidir. Bölümde değinilen "ilahi kodlama" ve "soy" kavramları da tercihler sonucunda tezahür etmiştir. Tıpkı insanın yaratılışı sonrasında İblis'in yaptığı tercih gibi....

    Kendi tercihi olan düşünce, söylem ve eylemlerin tüm yaşam planına, tüm olaylara, tüm insanlara tesiri olduğunu, tercihleriyle, içinde bulunduğu ortamı cennet veya cehennem kılabileceğini idrak edemeyen çoğunluk insan, hali hazırda maalesef tercihini cehennemden yana kullanmaktadır.

    İlk sure olan Fatiha suresinde yer alan "Bizi doğru yola yönlendir." cümlesi konu bağlamında önem arzetmektedir. Zira iyiyi ve doğruyu algılayabilme ve doğru tercihi yapabilme sürecindeki en büyük yardımcı Allah'tır.

    ReplyDelete