Gerçek ve daim olan varlığın Ruh olduğu, Ruh'un da esasının "Kelime" olduğuna evvelki bölümlerde defaatle değinilmişti.
"Sonlanma", "Bitme", "Tükenme" vb. gibi kavramların yaratılış bağlamındaki anlamsal algısı düşük frekanslı kaba madde planının aldatıcı niteliğinin bir ürünüdür. Zira yaratılışta sonlanma, bitme, tükenme gibi fiiller söz konusu değildir. Yaratılış, belirli bir halden başka bir hale geçiş ( halden hale geçiş ) döngülerinden oluşan sonsuz bir süreçtir. "Olum" ve "Ölüm" kelimeleri de, fonetik benzerliklerinin işaret ettiği üzere, "başlama ve sonlanma" anlamından ziyade "bir halin tamamlanması ve farklı halde devam edilmesi" anlamını temsil ermektedirler.
Maddi ve manevi olarak yaratılmış her şeyin özü "kelime" olup, kaba madde planındaki varlıkların zihinlerinde dahi "kelimelerin tükenemeyeceği" algısı oluşabilmektedir.
Konuya ilişkin ayetlerde "Kelimelerin ebediliği" gerçeği, "Nefede" ( Tükenmek ) ve "Bak" ( Baki olmak ) fiilleri vasıtasıyla bildirilmektedir.
Nahl suresinin aşağıdaki ayetinde, "yaratılıştaki olgular" ve "yaratılışın kodları ( kelimeler )" kavramları "O sizin indinizdeki" ve "O Allah'ın indindeki" ifadeleriyle temsil edilmektedir.
16/96 MA İNDEKUM YENFEDU VE MA İNDALLAHİ BAK ve le necziyennellezine saberu ecrahum bi ahseni ma kanu ya'melun
( O İNDİNİZDEKİ TÜKENİR DE O ALLAH'IN İNDİNDEKİ BAKİDİR. Kesinlikle biz o sabredenleri, o yapmış olduklarının daha güzeli olan ödülleri ile karşılıklandıracağız. )
Kehf ve Lokman surelerinin aşağıdaki ayetlerinde, yukarıdaki ayette yer alan "Ma indallahi bak" ( O Allah'ın indindeki tükenmez ) ifadesinin "Kelimelerin sonsuz varlığını" temsil ettiğine işaret edilmektedir.
18/109 Kul lev kanel BAHRU* midaden li KELİMATİ RABBİ LE NEFİDEL BAHRU* KABLE EN TENFEDE KELİMATU RABBİ ve lev ci'na bi mislihi mededa
( De ki: "Şayet DENİZ* RAB'Bİ'MİN KELİMELERİ için mürekkep olsa, RAB'BİMİN KELİMELERİ TÜKENMEDEN ÖNCE DENİZ* TÜKENECEKTİR. Şayet onun aynısını yardımcı olarak getirsek bile." )
31/27 Ve lev enne ma fil erdi min şeceratin aklamun vel BAHRU* yemudduhu min ba'dihi SEB'ATU EBHURİN* ebhurin MA NEFİDET KELİMATULLAH innellahe azizun hakim
( Ve şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve DENİZ de* ona destek olsa, ondan sonra da YEDİ DENİZ, ALLAH'IN KELİMELERİ TÜKENMEZ. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )
* Ayetlerdeki "Bahr" ( Deniz ) ve "Seb'atu Ebhur" ( Yedi Deniz ) ifadeleri, maddenin her türlü halini ( kaba, yarı süptil, süptil ) içeren evreni ve evrensel boyutları temsil etmektedir. Evrenin ( Kainat, Gökler vb. ) boşluk olmadığı, özü H atomu olan esir adı verilen süptil madde ile kaplı bir deniz niteliğinde olduğu bilinmektedir. Zira 21/33 ve 36/40 kodlu ayetlerde "Güneş ve Ay'ın dairede ( yörüngede ) yüzerler" ifadesi yer almaktadır.
İncil'in aşağıdaki ayetinde de yaratılışın kodları olan "kelimelerin ebediliği", Mesih İsa'nın kelamı vasıtasıyla vurgulanmaktadır.
40-Matta-24-35 Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim kelimelerim asla ortadan kalkmayacaktır."
Kelimelerin, yaratılışın kodları olduğuna ilişkin tespitleri içeren bazı bölümlerin linkleri de aşağıdadır.
https://kuranilmi.blogspot.com/2019/09/kelimeler-ile-doymak.html?m=1
https://kuranilmi.blogspot.com/2016/08/kelimeler-ve-yaratls.html?m=1
No comments:
Post a Comment