18 Temmuz 2024 Perşembe

Mesih İsa'nın Hz. Muhammed'i haber vermesi...

İncil'de, Mesih İsa'nın, Hz. Muhammed'in geleceğini bildirdiği ayetler yer almaktadır. 

"Muhammed" ( Övülmüş ) kelimesinin kökü, Allah'ın isimlerinden olan "Hamid" ( Övülesi ) kelimesi ile ortak HMD kökündendir.

Aşağıdaki İncil ayetinde yer alan "Rab'bin adıyla gelene övgüler olsun" ifadesindeki "Övgüler" kelimesi "Hamid / Muhammed" kelimelerinin anlamlarıyla uyum arzetmekte, "Rab'bin adıyla gelen" ifadesi ise "Hamid" kelimesinin Rab'bin isimleri ( esmaul husna ) kapsamında olması açısından dikkat çekmektedir.

40-Matthew-23-39 Size şunu söyleyeyim: 'RAB'BİN ADIYLA GELENE ÖVGÜLER OLSUN!' DİYECEĞİNİZ ZAMANA DEK BENİ BİR DAHA GÖREMEYECEKSİNİZ."  

Yukarıdaki İncil ayetinde yer alan ve büyük döngü sonundaki kolektif ruhsal uyanışı ( kıyamet / ayağa kalkış ) temsil eden "Mesih İsa'yı bir daha görmek" ifadesi, Nisa suresinin aşağıdaki ayetiyle uyum arzetmektedir. 

4/159 Ve kesinlikle kitap sahiplerinden olanlar ÖLÜMLERİNDEN ÖNCE MUTLAKA O'NA ( MESİH İSA ) İNANACAKLARDIR. AYAĞA KALKIŞ GÜNÜNDE O, ONLARA ŞAHİT OLUR. 

Aşağıdaki İncil ayet grubunda da Mesih İsa'nın, Hz. Muhammed'i haber verdiği görülmektedir.

43-John-16-7 Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. GİTMEZSEM, YARDIMCI / AVUTUCU* SİZE GELMEZ. AMA GİDERSEM, O'NU SİZE GÖNDERİRİM. 

* İncil'in orijinal metninin dili olan Grekçe'deki karşılığı "Parakletos" ( Yardımcı, Avutucu, Tesellici ) kelimesidir.

43-John-16-8 O GELİNCE günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir: 

43-John-16-9 Günah konusunda, çünkü bana iman etmezler; 

43-John-16-10 doğruluk konusunda, çünkü Baba'ya gidiyorum, artık beni görmeyeceksiniz; 

43-John-16-11 yargı konusunda, çünkü bu dünyanın egemeni yargılanmış bulunuyor. 

43-John-16-12 "Size daha çok söyleyeceklerim var, ama şimdi bunlara dayanamazsınız. 

43-John-16-13  Ne var ki O, YANİ GERÇEĞİN RUHU GELİNCE, SİZİ TÜM GERÇEĞE YÖNELTECEK. ÇÜNKÜ KENDİLİĞİNDEN KONUŞMAYACAK, YALNIZ DUYDUKLARINI SÖYLEYECEK ve gelecekte olacakları size bildirecek. 

Yukarıdaki 43-John-16-13 kodlu İncil ayeti ile uyum arzeden Kur'an ayetleri ise şöyledir.

23/62 Ve nefsi genişliği haricinde mükellef kılmayız. GERÇEĞİ SÖYLEYEN kitap yanımızdadır. Onlar zulmedilmezler.

10/15 Ve onlara ayetlerimiz açık deliller olarak okunduğunda, o bize kavuşmayı ummayanlar "Bundan başka Kur'an getir veya onu değiştir." dediler. De ki: "Benim için onu bundan kendimce değiştirmek olmaz. KESİNLİKLE BEN ANCAK O BANA VAHYEDİLENE TABİ OLURUM. Eğer Rab’bime isyan edersem, kesinlikle ben büyük günün azabından korkarım." 

53/3 Ve HEVESE GÖRE KONUŞMAZ. 

53/4 KESİNLİKLE O ANCAK VAHYEDİLMİŞ VAHİYDİR. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder