"Hubris Sendromu", "Tanrısal ego" veya "Kibir sendromu" olarak da bilinen hastalıktır. Sendromun özünde başkalarında olmayan bilgiye, niteliğe, güce haiz olduğunu düşünüp narsistçe kibirlenme ve aşağılama eylemi bulunmaktadır. Bu sendroma haiz kimselerin çevrelerini tahakküm altına alma ve zulmetme eğilimleri mevcuttur.
Yunanca "Hubris" ( Kibir ) kelimesi esasen "Hybris" / "Hybrid" yani Arapça "Kibir" ( Büyüklenme, Ululanma ) kelimesidir. "Hybrid / Hybris" kelimesi, cinlerin ve cin melezlerinin kendilerini insanlara göre "üstün, ulu, büyük" addetmelerine dayalı olarak kullanıma girmiş olan bir kelimedir.
Ayrıca Arapça "Hubr" ( Bilme, İlim ), "Hibr" ( Âlim ) kelimeleri de semantik ilinti arzetmektedir. Zira "İlm" ve "Âlim" kelimelerinin kökünde yer alan "İL / AL" heceleri "Âli / Âlâ" ( Yüce, Büyük ), "İlliyin" ( En üst gök ) kelimelerinin de kökü durumundadır. Yani "Hubr, Bilgi, İlm = Yücelik, Büyüklük, Üstünlük" formülü söz konusudur.
Özünde şirk bulunan Zionism ( Tanrısalcılık ) kavramı da "Hubris Sendromu"nun bir tezahürü niteliğindedir.
Dolayısıyla "Hubris" kelimesi, Kur'an'da zikredilen "İlim üzerine sapma" fenomenini de yansıtmaktadır. Aşağıdaki ayetlerde "İlim üzerine sapma" ve "İlmin kudret olması gerçeğinin kibirlenme vasıtasına dönüşmesi" hususları yer almaktadır.
45/23 Fe raeyte men ittehaze ilahehu hevahu ve EDALLEHULLAHU ALA İLMİN ve hateme ala sem'ihi ve kalbihi ve ceale ala besarihi ğişaveh fe men yehdihi min ba'dillah e fe la tezekkerun
( Hevesini ilahı edinen kimseyi görmez misin? Allah onu İLİM ÜZERİNE SAPTIRIR. Kulağının ve kalbinin üzerine mühür basar. Gözünün üzerine perde oluşturur. Artık Allah’tan sonra onu kim yönlendirebilir? O halde hatırlamaz mısınız? )
28/78 Kale innema UTİTUHU ALA İLMİN İNDİ e ve lem ya’lem ennellahe kad ehleke min kablihi minel kuruni men huve eşeddu minhu kuvveten ve ekseru cem'a ve la yus'elu an zunubihimul mucrimun
( "Kesinlikle o İNDİMDEKİ İLİM ÜZERİNE VERİLDİ." dedi. Kesinlikle Allah' ın ondan önce, KUVVET OLARAK ONDAN DAHA ŞİDDETLİ ve topluluk olarak daha çok olan nesillerden kimseleri helak ettiğini bilmez mi? Ve SUÇLULAR günahları hakkında sual edilmezler. )
No comments:
Post a Comment