Evvelki bölümlerde de değinildiği üzere esasen "Bilinç, Bilgi" anlamını içeren "Ruh" kelimesinin nümerolojik sembolü 21 sayısı olup, bu sayı aynı zamanda "İkiyi Birleme"yi yani bilinçsel olarak düalite çıkmazından sıyrılarak "Vahdet / Ünite / Birlik" olgusunun idrakini ve öze dönüşü de simgelemektedir.
- "Ruh" kelimesi Kur'an'da 21 kere tekrarlanmaktadır.
- "Ruh" ilminden bahsedilen yegâne ayet olan 17/85 kodlu ayetin kodunun nümerolojik değeri 21 ( 1+7+8+5 = 21 ) olup, ayette 21 kelime bulunmaktadır.
17/85 Ve (1) yes'elune (2) ke (3) an (4) er (5) RUH (6) kul (7) er (8) RUHU (9) min (10) emri (11) rabb (12) i (13) ve (14) ma (15) utitum (16) min (17) el (18) ilmi (19) illa (20) kalila (21)
( Ve sana RUHTAN sual ediyorlar. De ki: "RUH, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )
- 21 g teorisine göre ölen bir insanın ağırlığı 21 g azalmaktadır. Bu fenomen, vefat durumunda kaba madde bedene ruh tesirinin kesilmesinin maddi tezahüre dayalı teyidi niteliğindedir.
- 21 gün kuralına göre herhangi bir konuda alışkanlık edinilebilmesi ve o konuda beceri kazanılabilmesi için o konunun 21 gün süresince tekrar edilmesi gerekmektedir.
- Kur'an'ın "Ruhul Kudus" ( Kutsal Ruh ) tarafından indirildiğinden bahsedilen iki ayet ( 16/102, 26/193 ) bulunmaktadır. Bu "İki" ayetten "Bir"inin ( sonuncusunun ) kodunun nümerolojik değeri 21 sayısını vermektedir.
16/102 Kul NEZZELEHU RUHUL KUDUSİ min rabbike bil hakki li yusebbitellezine amenu ve huden ve buşra lil muslimin
( De ki: "Onu, o inananlara sebat vermek için ve teslim olanlara yönlendirme ve müjde olarak Rab’binden KUTSAL RUH İNDİRDİ" )
26/193 NEZELE BİHİR RUHul emin
( ONU güvenilir RUH İNDİRDİ. )
Ayet kodunun nümerolojik değeri 21 sayısını vermektedir. ( 2+6+1+9+3 = 21 )
- Kur'an'da 114 sure yer almakta olup, sure numaralarının toplamının ( 1+2+3+4 ..... +114 = 6555 ) nümerolojik değeri de 21 sayısını vermektedir. ( 6+5+5+5 = 21 )
Mutabakat üniteyi / BİRLİKi, muhalefet düaliteyi doğurmaktadır. Birlik, eşitliktir. Yani düşüncede eşitlik birliğin kök sebebidir. Eşitlik düşüncesi adaleti ve adil paylaşımı da beraberinde getirir. Sosyopsikolojik açıdan eşitlik kelimesi, belirli bir sayısal mijtardan ziyade insanlar arasında eşit koşulları ve imkanları sağlayacak adil paylaşımı ifade etmektedir.
Üniteye yani "Vahdet"e / "Birlik"e erişimi engelleyen yegâne unsur ise "Kibir"dir. Kibir bir virüs niteliğindedir. Kibir virüsü ile enfekte olanlar yaratılıştan bu yana eşitliği - üniteyi bozmakta, ikinin birlenmesini engellemekte ve dünyanın cehennem olmasına vasıta olmaktadırlar.
No comments:
Post a Comment