Ruh ( Öz Varlık ) ve Madde ( Beden ) düalitesini / zıtlığını betimleyen ve "Ruh, Öz Varlık* / İç Varlık / Öz Benlik, Nefs / Benlik" kavramlarına dikkat çeken Kur'an ve İncil ayetleri şöyledir.
* Ruh ve Madde alemleri birbirlerinden ayrı alemlerdir. Ancak Ruhsal plandan madde planına iletilen tesirler ( kelime frekansları ) vasıtasıyla madde idrakli varlığa dönüşebilir. Aksi halde madde yok hükmündedir. Öz Varlık ( Öz Benlik ), Ruhun, madde planı olan kainattaki en üst seviyedeki temsilcisi olan süptil varlıktır. Nefs ( Benlik ) kavramı Ruhtan tesir alarak idrakli hale gelen madde bedene Nefs ismi verilmektedir.
45 Romans 7-22 İÇ VARLIĞIMDA Tanrı'nın Yasası'ndan zevk alıyorum.
45 Romans 7-23 Ama BEDENİMİN ÜYELERİNDE BAMBAŞKA BİR YASA GÖRÜYORUM. Bu da aklımın onayladığı yasaya karşı savaşıyor ve BENİ BEDENİMİN ÜYELERİNDEKİ GÜNAH YASASINA TUTSAK EDİYOR.
45 Romans 7-24 Ne zavallı insanım! ÖLÜME GÖTÜREN BU BEDENDEN BENİ KİM KURTARACAK?
45 Romans 8-5 BENLİĞE uyanlar BENLİKLE İLGİLİ, RUH'a uyanlarsa RUH'LA İLGİLİ İŞLERİ düşünürler.
45 Romans 8-6 BENLİĞE DAYANAN DÜŞÜNCE ÖLÜM, RUH'A DAYANAN DÜŞÜNCEYSE YAŞAM VE ESENLİKTİR.
45 Romans 8-7 Çünkü BENLİĞE DAYANAN DÜŞÜNCE TANRI'YA DÜŞMANDIR. Tanrı'nın Yasası'na boyun eğmez, eğemez de...
45 Romans 8-8 Benliğin denetiminde olanlar Tanrı'yı hoşnut edemezler.
Aşağıdaki Kur'an ayetinde yer alan "Nefislerinizi öldürün" ifadesi batinen bedenin düşük, maddi ve negatif tesirlerinden sıyrılmak anlamını içermektedir.
2/54 Ve iz kale musa li kavmihi ya kavmi innekum zalemtum enfusekum bittihazikumul icle FE TUBU İLA BARİİKUM FAKTULU ENFUSEKUM zalikum hayrun lekum inde bariikum fe tabe aleykum innehu huvet tevvabur rahim
( Ve zamanında Musa kavmine "Ey kavmim siz dişi buzağıyı kendinize edinerek kesinlikle nefislerinize zulmettiniz. O HALDE TEVBE EDİP GÜZEL YARATANINIZA TESLİM OLUN DA NEFİSLERİNİZİ ÖLDÜRÜN. Bu, güzel yaratanınızın indinde size hayırlıdır." dedi. Böylece üzerinize tevbe eyledi. Kesinlikle O, O tevbeyi kabul edendir merhametlidir. )
12/53 Ve ma uberriu nefsi İNNEN NEFSE LE EMMARATUN BİS SUİ illa ma rahime rabbi inne rabbi ğafurun rahim
( Ve nefsimi iyi kılıp temizlemiyorum. KESİNLİKLE NEFİS, Rab’bimin merhamet gösterdiğinin haricinde, KÖTÜLÜĞÜ EMREDER. Kesinlikle Rab’bim affedendir merhametlidir. )
Aşağıdaki ayette, daimen yaşayan ruhun bedenlenerek enkarne olmasının ruh için ölüm deneyimi olduğu bildirilmektedir. Bu nedenle ayette "Ölümün tadılması" ifadesi yer almaktadır.
21/35 KULLİ NEFSİN ZAİKATUL MEVT ve neblukum biş şerri vel hayri fitneh ve ileyna turceun
( TÜM NEFİSLER ÖLÜMÜ TADAR. Sizi deneme, sınav olarak kötülük ve iyilik ile sınarız. Bize döndürülürsünüz. )
29/57 KULLİ NEFSİN ZAİKATUL MEVTİ summe ileyna turceun
( TÜM NEFİSLER ÖLÜMÜ TADAR. Sonra bize döndürülürsünüz. )
İlahi nizam itibarıyla, kaba madde planı dünyada yaşam zannedilen ölüm, ölüm zannedilen ise yaşamdır.
No comments:
Post a Comment