27 Nisan 2023 Perşembe

Şeytani haber manşetleri

Şeytanın temel aldatma taktiğinin yansımalarından biri de haber manşetlerinde görülmektedir. Esasen habercilik yerine kitlesel zihin kontrol ve programlama yapmakta olan medya şirketleri, internet haber sitelerinin daha çok "tıklanması" için insanlarda şaşkınlık, korku, panik, merak gibi duyguları tetiklemek  amacıyla  "Flaş, Şok, Yeni gelişme, Mucize gibi ünlem sloganlı manşetler atmaktadırlar. Ancak içeriği görmek üzere bu aldatıcı ve nanipülatif haber görsellerine "tıklandığında" manşetin yanıltıcı, aldatıcı olduğu, sayfanın tıklanması için bir "tuzak" olduğu ortaya çıkmaktadır. 

Bu durum, daha başlangıçta, Adem'i "ağaca tıklatan" İblis'in aldatma metodunun bir tezahürü niteliğindedir ki zaten şirketlerin tüm ticaret - pazarlama faaliyetleri de bu aldatma esasına dayalıdır.

İçeriği sıradan ve olağan olan bazı manşet örnekleri şöyledir.

- Böyle şey görülmedi!

- X partisinde toplu istifa!

- Kredi kartı kullananlar dikkat!

- ...lere kötü haber!

- Turist kıza şok!

- Bunu da yaptılar!

- Eyvah eyvah!

- Korkutan ...

- Korkunç ...

- Korku dolu ....

- .... Paniği

- Panik başladı

- Korkutan gelişme!

- X'in herkesten sakladığı sırrı!

- Mucize kurtuluş!

- Kanserin tedavisi bulundu mu?

- Aşılar bağışıklığı güçlendiriyor mu?

- Tehlike kapıda!

- Sıra Türkiye'de mi?

- Kriz geliyor!

- Tarih verdi!

- Internet kullanıcıları büyük risk altında!

- Süt içenler dikkat!

- %50'ye varan indirim şoku!

- Sınırdan geçtiler!

....

....

Aşağıdaki haber "Manşet ve İçerik Uyumsuzluğu"na bir örnek teşkil etmektedir.

Manşet;

"MİLYONLARIN HAYATI TEHLİKEDE ... KAVRULACAĞIZ"

"KORKUTAN bilimsel araştırma: Dünya cehennemi yaşayacak."

İçerik;

"İklim değişikliği halihazırda birçok ülkede sıcaklıkların rekor üstüne rekor kırmasına yol açarken bilim insanları, yakın gelecekte durumun daha da kötüye gideceği ve dünyada cehennem sıcaklarının yaşanacağı uyarısında bulundu."

"İklim Değişikliği" kavramı, pandemi, savaş, kıtlık, ekonomik kriz gibi insanlarda korku ve endişe duygularını yaratmak üzere yoğun iletişimi yapılan bir başka algı operasyonudur. Bu noktada "algı operasyonu" ifadesi "olmayanı var gibi göstermek" anlamını temsil edebileceği gibi "olanın şiddetini çok daha fazlaymış gibi algılatmak" anlamını da içermektedir. 

Esasen dünya zaten çağlar boyunca döngüsel ve küresel olarak farklı iklim periyodlarını deneyimlemiş ve deneyimleyecektir. Bu doğal bir süreçtir. Ancak 2019 yılında pandemi ile başlatılan yeni döngü kapsamında "İklim Değişikliği" kavramı da "korku komplosu" unsurlarından birini oluşturmaktadır. Ve bu nedenle bu konuya ilişkin haber manşetleri özellikle hep korku ve panik yaratmaya yönelik olarak atılmaktadır.

Belirli bir şeytani hedef doğrultusunda, algı operasyonu amaçlı "yalan haber yayma" hususu Ahzab suresinin 60. ayetinde bildirilmektedir.

33/60 Le in lem yentehil munafikune vellezine fi kulubihim meradun vel MURCİFUNE FİL MEDİNETİ le nuğriyenneke bihim summe la yucaviruneke fiha illa kalila

( Eğer ikiyüzlüler, o kalplerinde hastalık olanlar ve ŞEHİRDE YALAN HABER YAYANLAR vazgeçmezlerse, kesinlikle seni onlara musallat ederiz. Sonra, az bir zaman haricinde, orada senin civarında olamazlar. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder