5 Nisan 2023 Çarşamba

Üniter düalite?!

Aşağıdaki kelimelerin, zıt anlamları yansıtmalarına rağmen fonetik olarak özdeş* olmaları batini olarak sonsuzluğun da bir ifadesi olan  "Vahdet / Ünite / Birlik" kavramına işaret etmekte gibidir. ( * Kök analizlerinde sessiz harfler baz alınır. )

Ölmek ( Sonlanmak ) = Olmak ( Başlamak )

Bitmek ( Sonlanmak ) = Bitmek ( Oluşmak )

Helak ( Sonlandırmak ) = Halak ( Yaratmak )

Aşağıdaki Kur'an ve İncil ayetleri de "İkideki Birlik" ( Üniter Düalite ) mesajını vermektedir.

57/3 Huvel EVVELU VEL AHİRU vez zahiru vel batinu ve huve bi kulli şey'in alim

( İLK VE SONRAKİ, açık ve gizli O'dur. O her şeyi bilendir. O her şeyi bilendir. )

66 Revelations 1-8 Var olan, var olmuş ve gelecek olan, Her Şeye Gücü Yeten Rab Tanrı, "ALFA VE OMEGA BEN'İM" diyor.

66 Revelations 1-11 Şöyle diyordu; "ALFA VE OMEGA BEN'İM. İLK VE SON BEN'İM. Gördüklerini kitaba yaz ve Asya'daki yedi kiliseye, Efes, İzmir, Bergama, Tiyatira, Sart, Filadelfya ve Laodikya'ya gönder" dedi.

66 Revelations 21-6 Bana, "Tamam!" dedi, "ALFA VE OMEGA, İLK VE SON BEN'İM. Susayana yaşam suyunun pınarından karşılıksız su vereceğim.

66 Revelations 22-13 ALFA VE OMEGA, BİRİNCİ VE SONUNCU, BAŞLANGIÇ VE SON BEN'İM.

Ezoterik bir sembol olan "Ankh", Alfa ( A ) ve Omega ( Ω ) harflerinin birleşimini yani "Birlik"'i tasvir eden ve sonsuz yaratılış döngüsünü simgeleyen bir semboldür.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder