Ramazan ayı, Allahü Teala'nın izniyle Kur'an ilminin vahyedilmeye başlandığı, ruhsal farkındalık, arınma ve bilgi özümseme vesilesi olan hayır ve ilim frekansı çok yüksek bir süreçtir. Maddi ve nefsani bağlardan sıyrılmayı ve ruhun daha yoğun bir şekilde idrakini sağlayan oruç ve okuma ise Ramazan ayının en büyük hediyesidir.
2/185 - ŞEHRU RAMEDANELLEZİ ÜNZİLE FİJİL KUR'ANÜ HÜDEN LİN NASİ VE BEYYİNATİN MİNEL HÜDA VEL FÜRKAN fe men şehide minkümüş şehra fel YESUMH ve men kane merıdan ev ala seferin fe ıddetüm min eyyamin uhar yürıdüllahü bikümül yüsra ve la yürıdu bikümül usr ve li tükmilül ıddete ve li tükebbirullahe ala ma hedaküm ve lealleküm teşkürun
( KUR'AN O RAMAZAN AYI İÇİNDE, İNSANLAR İÇİN YÖNLENDİRME, YÖNLENDİRMDEN AÇIK DELİLLER VE FARK YARATAN OLARAK İNDİRİLDİ. Sizden kim bu aya şahit olursa ORUÇ TUTSUN. Kim hasta veya seferde olursa sonraki günlerden müddeti doldursun. Allah, müddeti tamamlamanız ve sizi yönlendirmesine karşılık Allah’ ı yüceltmeniz için size kolaylık verip yardım etmeyi ister ve zorluğu istemez. Umulur ki şükredersiniz. )
Kadir suresinin aşağıdaki ayetlerinde, Ramazan ayı içinde Kur'an'ın indirilmeye başladığı olan Kadir Gecesi'nin hayrından, yoğun enerji frekansından* ve bu süreçteki okumanın faydalarından bahsedilmektedir. ( * Ayetteki "Melekler ve ruhun inmesi" ifadesi üst frekans tesirlerinin yoğunluğunun artmasını ifade etmektedir. )
97/3 - LEYLETÜL KADRİ hayrün min elfi şehr ( KADİR GECESİ bin aydan daha hayırlıdır. )
97/4 - Tenezzelül melaiketü ver ruhu fiha bi izni rabbihim min külli emr ( Melekler ve ruh, Rab’lerinin izni ile onun içinde her işten inerler. )
97/5 - Selamün hiye hatta matle'ıl fecr ( O tanyerinin ağarmasına, şafakın doğuşuna kadar selamdır, emniyettir. )
98/1 - Lem yekünillezine keferu min ehlil kitabi vel müşrikine münfekkine hatta te'tiye hümül beyyineh ( O kitap sahiplerinden ve ortak koşanlardan inkar edenler, onlara apaçık deliller gelene kadar inkarı bırakanlar olmazlar. )
98/2 - Rasulün min allahi YETLU SUHUFEN MÜTEHARRAH ( Allah’tan resuldür ki TERTEMİZ SAHİFELERİ OKUR. )
Maalesef Kur'an'da "Ramazan Bayramı" kavramının yer almadığı, aslında kutlanacak bir şeyin olmadığı gibi yorumlarda bulunanlar olabilmektedir. Ramazan kelimesi ile birlikte aynı ayette yer alan "Bayram" kelimesi bulunmamaktadır. Ancak Kur'an bir bütündür ve tüm ayetler batıni bağlar ile birbirlerine bağlıdırlar. Maide ( Sofra, Ziyafet ) suresinin 114. ayetinde "Rab'bin nimetinin bayram ve coşku duygusu yarattığına" ilişkin bilgi verilmektedir. Keza Ramazan ayındaki oruç süreci içinde inananlar Rab'bin bahşettiği nimetlerin değerini idrak etmekte ve aslında ne kadar büyük bir huzur ve mutluluğa nail olduklarını aklederek o anlarını bir şükür bayramına dönüştürebilmektedirler. Zira herşey insanın bilincinde gerçekliğe kavuşmaktadır.
5/114 - Kale ıysebnü meryemellahümme rabbena ENZİL ALEYNA MAİDETEN mines semai tekunü lena IYDEN li evvelina ve ahırina ve ayeten mink verzukna ve ente hayrır razikın
( Meryemoğlu İsa "Allah' ım, Rab’bimiz, bizim üzerimize GÖKTEN SOFRA İNDİR de bize, bizden evvelkilere ve sonrakilere BAYRAM ve senden ayet olsun. Bizi rızıklandır. Sen rızıklandıranların en hayırlısısın." dedi. )
Kamer suresinin 35. ayetinde ise "Şükredenlerin" kurtuluş safhasına eriştirilmek suretiyle karşılıklandırılacakları bildirilmektedir. Ayette yer alan "Şeker" ( Şükredenler ) kelimesi, Ramazan Bayramı'nın diğer adı olan "Şeker Bayramı"ndaki kelimedir. Yani Ramazan Bayramı olarak idrak edilegelen süreç aslında bir "Şükür, Şükran ve Teşekkür" sürecidir. ( Bu üç kelime de ŞKR kökünden gelmekte ve özde aynı anlamı içermektedirler. )
54/35 - Nı'meten min ındina kezalike neczi MEN ŞEKER
( İndimizden nimet olarak.O ŞÜKREDEN kimseleri işte böyle karşılıklandırırız. )
Bu minvalde Ramazan Bayramı'nın ( Şükür Bayramının ) tüm inananlar için huzur, mutluluk ve ilim vesilesi olması umulur.
No comments:
Post a Comment