"Arab / A'rab*" kelimesi "Şehirli" anlamına gelen bir kelimedir. Bu kelime Latince'deki "Orbis" ( Daire ) ve batı dillerinde "Yörünge, Dairesel hareket çizgisi" anlamına gelen "Orbit" ( İng. ), "Orbite" ( Fra. ) kelimeleri de aynı kökten türemiş kelimelerdir. İngilizce'deki "Urban" ( Şehirli / Şehirsel ) kelimesi de yine RB kökünden türemiştir. Yani belirli bir dairesel alan içindeki yerleşime Arb / Orb Urb adı verilmektedir. ( İngilizce'deki "SubURB" ( Varoş ) kelimesi şehir dışında kalan yerleşim alanını ifade eden bir kelimedir. ) ( "A'rab" kelimesi, apostrof ile, "Çölde yaşayan Arab" olarak ayrıştırılsa da kökte Arab kavmini temsil etmektedir. )
Türkçe'deki "Araba" kelimesinin de Arapça'daki "Arabe" ( Keçi veya koyunun memesine geçirilen torba ) kelimesinden geliyor olması kuvvetle muhtemeldir. Zira "Arabe" kelimesi "İçine bir şey yerleştirilen, doldurulan dairesel hazne" anlamını taşımaktadır. "Araba" da içine bir şeyler yerleştirilen, doldurulan bir taşıma aracıdır.
İslami kültürde Arabistan'ın ve Arap halkının kutsal ve özel bir bölge ve halk olduğu düşüncesi yaygındır. Oysa ki Kur'an ayetlerinde de beyan edildiği üzere her kavime kendi lisanıyla haberci ve kitap iletilmiştir.
14/4 - Ve ma erselna min rasulin illa bi lisani kavmihı li yübeyyine lehüm fe yüdıllüllahü men yeşaü ve yehdı men yeşa' ve hüvel azızül hakim
( Ve resulleri kavimlerininki haricinde lisan ile göndermedik ki onlara açıklasınlar. Allah dilediği kimseyi saptırır, dilediği kimseyi yönlendirir. O yücedir hakimdir. )
41/44 - Ve lev cealnahü kur'anen a’cemiyyen le kalu lev la fussilet ayatüh A'CEMİYYÜN VE ARABİYY kul hüve lillezıne amenu hüden ve şifa vellezine la yü'minune fı azanihim vakrun ve hüve aleyhim ama ülaike yünadevne min mekanin beıyd
( Ve şayet onu yabancı Kur'an kılsaydık, "Ayetlerini ayrıntılandırmalı değil miydi?" derlerdi. YABANCI VE ARAPLARA? De ki: "O, inananlar için yönlendirmedir ve şifadır. O inanmayanlar, onların kulaklarının içinde ağırlık vardır. O onlara körlüktür. İşte onlara uzak mekandan seslenilir.” )
19/97 - Fe innema yessernahü bi lisanike li tübeşşira bihil müttekıne ve tünzira bihı kavmen lüdda
( Onunla sakınanları müjdelemen ve onunla inatçılar kavmini uyarman için onu senin lisanın ile kesinlikle kolaylaştırdık. )
Türkçe'deki "Araba" kelimesinin de Arapça'daki "Arabe" ( Keçi veya koyunun memesine geçirilen torba ) kelimesinden geliyor olması kuvvetle muhtemeldir. Zira "Arabe" kelimesi "İçine bir şey yerleştirilen, doldurulan dairesel hazne" anlamını taşımaktadır. "Araba" da içine bir şeyler yerleştirilen, doldurulan bir taşıma aracıdır.
İslami kültürde Arabistan'ın ve Arap halkının kutsal ve özel bir bölge ve halk olduğu düşüncesi yaygındır. Oysa ki Kur'an ayetlerinde de beyan edildiği üzere her kavime kendi lisanıyla haberci ve kitap iletilmiştir.
14/4 - Ve ma erselna min rasulin illa bi lisani kavmihı li yübeyyine lehüm fe yüdıllüllahü men yeşaü ve yehdı men yeşa' ve hüvel azızül hakim
( Ve resulleri kavimlerininki haricinde lisan ile göndermedik ki onlara açıklasınlar. Allah dilediği kimseyi saptırır, dilediği kimseyi yönlendirir. O yücedir hakimdir. )
( Ve şayet onu yabancı Kur'an kılsaydık, "Ayetlerini ayrıntılandırmalı değil miydi?" derlerdi. YABANCI VE ARAPLARA? De ki: "O, inananlar için yönlendirmedir ve şifadır. O inanmayanlar, onların kulaklarının içinde ağırlık vardır. O onlara körlüktür. İşte onlara uzak mekandan seslenilir.” )
19/97 - Fe innema yessernahü bi lisanike li tübeşşira bihil müttekıne ve tünzira bihı kavmen lüdda
( Onunla sakınanları müjdelemen ve onunla inatçılar kavmini uyarman için onu senin lisanın ile kesinlikle kolaylaştırdık. )
Dolayısıyla Arap kavminin ilahi kozmik sistemde herhangi bir ayrıcalığı veya özerkliği bulunmamaktadır. Öte yandan Arap kavmi İslamiyetin temsilcisi veya koruyucusu konumunda da değildir ve olamaz da...
Kur'an'da her kavim için olduğu gibi, Arap kavminin de niteliklerine yönelik belirleyici ayetler bulunmaktadır. Bu ayetlerden bazıları şöyledir.
9/97 - El A'RABÜ eşeddü küfran ve nifakan ve ecderu en la ya'lemu hudude ma enzelellahü ala rasulih vallahü alimün hakim
( ARAPLAR inkar ve ikiyüzlülük, bozukluk olarak daha şiddetlidirler. Allah' ın, resulüne indirdiği hudutları bilmemeye daha yatkındırlar. Allah bilendir hakimdir. )
9/98 - Ve minel a'rabi men yettehızü ma yünfiku mağramen ve yeterabbesu bikümüd devair aleyhim dairatüs sev' vallahü semıun alim
( Ve Araplardan kimi, o harcadığını borç, zarar addeder ve sizlere devirler gelmesini gözetip bekler. Kötülük devri onların üzerine olsun. Allah duyandır, bilendir. )
9/101 - Ve min men havleküm minel a'rabi münafikun ve min ehlil medıneti meradu alen nifakı la ta'lemühüm nahnü na'lemühüm se nüazzibühüm merrateyni sümme yüraddune ila azabin azım
( Ve o çevrenizdeki Araplardan ikiyüzlüler ve şehirin sahiplerinden ikiyüzlülük, bozukluk hastalığı olanlar var. Sen onları bilmezsin. Biz biliriz onları. Onlara iki kere azap vereceğiz. Sonra büyük azaba geri döndürülecekler. )
Ayrıca Suudi Arabistan devletinin aşağıdaki bazı icraatları islami açıdan oldukça düşündürücüdür.
1- Kabe'nin hemen yanına 601 metrelik "Royal Clock Tower" isimli bir saat kulesi inşa edilmiştir. Bu kule adeta Allah'a isyanın sembolü olan Babil Kulesi'ni temsil etmekte gibidir. Kutsal olan bir yapının yanına onu gölgede bırakması istenircesine bir başka yapı inşa edilmesinin ne amacı olabilir?
2- 2013 yılında Mescidi Haram'ın ( Kabe'nin içinde bulunduğu alan ) üzerinin, kapandığında "Tek Göz" şekli oluşturan şemsiye ile kapatılması projesi gündeme getirilmiştir. ( Tepkiler nedeniyle henüz proje tamamlanamamıştır. )
3- Logosu satanik pentagram sembolü olan teknoloji şehri Neom City Arabistan'da inşa edilmektedir.
4- İlmi açıdan Allah'ın bir nimeti olan ancak küresel şeytanların kontrolünde insanlığı dijital kölelere / robotlara dönüştürme aracına dönüşen AI ( Yapay Zeka ) teknolojisinin ilk ürünü olan robot Sophia'ya Arabistan hükümeti tarafından vatandaşlık verilmiştir. Böylelikle "ilk robot vatandaş" kavramı tezahür etmiştir.
5- Suudi Arabistan'ın başkenti Riyad'de yer alan "Kingdom Center" ( Kraliyet Merkezi ) kulesinin formu Baphomet'in boynuzlarını yani Cornuto figürünü sembolize etmektedir.
Ayrıca Bkz.
Kingdom Center / Riyad
6- Ayrıca Lusail'de inşa
edilen Crescent Tower'ın sözde Katar'ın "çift kılıç" sembolünü temsil
ettiği belirtilmektedir. Oysa esasen yine "boynuz" ve 11 sembolizmi
söz konusudur. Zira Katar sembolündeki çit kılıcın ucunda “boynuz” formu bulunmamaktadır.
Crescent Tower
8- Cidde'de ( Mekke'ye 110 km mesafededir. ) 2011 yılında yapımına başlanan "Diamond Tower" ( Elmas Kulesi ) bir kolona sarılmış iki yılan figüründen oluşmaktadır. Bilindiği üzere kolona sarılmış yılan figürü "Sihirin - Büyünün / Kontrolün ve Tahakkümün" sembolü olup ABD para birimi olan "Dollar"'ın da sembolüdür.
Diamond Tower / Cidde
1-Genesis-11-4 Sonra, "Kendimize bir kent kuralım" dediler, "Göklere erişecek bir kule dikip ün salalım. Böylece yeryüzüne dağılmayız."
1-Genesis-11-5 RAB insanların yaptığı kentle kuleyi görmek için aşağıya indi.
1-Genesis-11-6 "Tek bir halk olup aynı dili konuşarak bunu yapmaya başladıklarına göre, düşündüklerini gerçekleştirecek, hiçbir engel tanımayacaklar" dedi,
1-Genesis-11-7 "Gelin, aşağı inip dillerini karıştıralım ki, birbirlerini anlamasınlar."
1-Genesis-11-8 Böylece RAB onları yeryüzüne dağıtarak kentin yapımını durdurdu.
66-Revelations-17-5 Alnına şu gizemli ad yazılmıştı: GİZEMLİ BÜYÜK BABİL, FAHİŞELERİN VE DÜNYA İĞRENÇLİKLERİNİN ANASI.
Yılan sarmalı sembolizmli Babil Kulesi
28/38 - Ve kale fir'avnü ya eyyühel meleü ma alemtü leküm min ilahin ğayrı fe evkıd li ya hamanü alet tıyni fec'al lı sarhan leallı ettaliu ila ilahi musa ve inni le ezunnühu minel kazibın
( Ve Firavun "Ey ileri gelenler, ben size başka ilah bilmem. Haydi bana çamurun üzerine ateş yak ey Haman. Bana yüksek köşk oluştur. Umulur ki ben Musa' nın ilahına yükselirim. Kesinlikle ben onu yalancılardan zannederim." dedi. )
Ayrıca Şuara
suresinin 128. ayetinde ( 1+2+8 = 11 ) şeytanların her tepeye bina inşa
ettiklerinden ve bu yolla ebedi olma arzularından bahsedilmektedir. ( Farklı
boyuta geçiş kapısının sembolü olan 11 sayısına ilişkin nümeroloji dikkat
çekmektedir. )
26/129 - Ve tettehızune mesanıa lealleküm tahlüdun ( Ve ebedi olacağınızı umarak sağlam yapı mı edinirsiniz? )
No comments:
Post a Comment