Döngü sonu dejenerasyonun deneyimlendiği şu süreçte haberciliğin, hem "tıklanma" adedini artırmayı, hem de üst aklın topluma telkin etmek istediği mesajları sübliminal yolla vermeyi amaçlayan bir olguya dönüştüğü müşahade edilmektedir.
Evvelce, en altta linki yer alan "Şeytani Haber Manşetleri" başlıklı bölümde "manşeti ile içeriği uyum arzetmeyen" yanıltıcı ve aldatıcı haber örnekleri irdelenmişti.
Dün ( 25.06.2023 ), pandemi döneminde de sürekli "korku, korkunç" kelimesinin yer aldığı manşetlerle halkı korkuya ve paniğe sevkeden ve sürekli mRNA enjeksiyonu telkini yapan, önde gelen bir basın kuruluşunun bir haberi "manşet ve içerik uyuşmazlığına" ve "bilinçaltına farklı mesaj verme operasyonuna" örnek teşkil etmiştir.
Haberin içeriği esasen "taksicilerin müşterilere taksimetre açmamayı teklif etmeleri"dir. Ancak bir fotonun üzerindeki yazılardan oluşan haber görseli içeriğe ilişkin bir mesaj vermediği gibi manşet yazısı itibarıyla çok daha farklı bir mesaj! verme potansiyeli taşımaktadır. Zira manşetteki yazıda "Taksi" kelimesi geçmemekte ve fotonun üst kısmında "AHLAKSIZ PAZARLIK objektiflere yansıdı" ifadesi yer almaktadır. Fotoda da ise bir kız çocuğu, bir kadın ve bir taksinin açılmış kapısı önünde duran bir adam görülmektedir.
Objektif yaklaşımdan uzaklaşılmaması için bu bölüm burada sonlandırılmakta ve takdir değerli okuyuculara bırakılmaktadır.
Bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2023/04/seytani-haber-mansetler.html?m=1
No comments:
Post a Comment