"Rüya" ( Görüm, Görüş ) kelimesi "Ra" ( Görmek ) fiilinden türemiş bir isim olup, "düşünsel" olarak halden hale geçişi tanımlamaktadır. "Ru'ya" ( Görüm, Görüş ) kelimesinin Türkçedeki karşılığının "Düş" olması, "Düşünce" ve "Düşünmek" kelimelerinin semantik kökenlerinde "Hayalinde canlandırma, Bilgiyi hatırlama, Bilgi oluşturma, Görüş oluşturma" anlamlarının bulunduğunu ortaya koymaktadır. Zira "Görüş" kelimesi "Fikir / Düşünce" kelimelerinin eşanlamlı karşılığıdır.
İlahi kozmik bilgi aktarımı için bir vasıta da olan "Rüya", Kur'an'da "Ru'ya" ve "Hulm" kelimeleriyle temsil edilmektedir. Bu kelimelerin ayetlerde toplam 11 kere tekrarlanması da dikkat çekmektedir. Zira 11 sayısı döngünün, düalitenin, halden hale geçişin ve boyutlar arası geçiş portalının nümerik sembolüdür. Ayrıca "Ru'ya" kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin ilk cümlesinde de 11 kelime bulunmaktadır.
12/5 Kale (1) ya (2) buney (3) ye (4) la (5) taksus (6) RU'YA (7) KE (8) ala (9) ihveti (10) ke (11) fe yekidu leke keyda inneş şeytane lil insani aduvvun mubin
( "Ey oğlum, RÜYANI kardeşlerine anlatma. Yoksa sana hile yapıp tuzak kurarlar. Kesinlikle şeytan, insan için apaçık düşmandır." dedi. )
Bazı rüyalardaki duygu şiddetinin yoğunluğu rüyanın esasen gerçeklik deneyimi olduğunu ispatlar niteliktedir. Zira uyanık iken düşünüldüğünde çok az duygusal tepki verilecek bir olgu, olay, durum veya kişi, rüyada çok daha yoğun ve şiddetli duygu oluşumuna sebep olabilmektedir.
Rüya görme esnasında beyin dalgaları 4-7 hertz arası ( Tetha dalgaları ) olmaktadır ki bu iki sayının toplamı da 11 ( 4+7 = 11 ) sayısını vermektedir.
"Ru'ya" ve "Ahlam" ( "Hulm" kelimesinin çoğulu ) kelimelerinin ilahi kozmik bilgi aktarımını temsil etmek üzere geçtiği diğer ayetler ise şöyledir
12/43 Ve kalel meliku inni era seb'a bekaratin simanin ye'kuluhunne seb'un icafun ve seb'a sumbulatin hudrin ve uhara yabisat ya eyyuhel meleu eftuni fi RU'YAYE in kuntum lir ru'ya ta'burun
( Ve hükümdar "Kesinlikle ben yedi semiz sığır gördüm. Onları yedi cılız olanı yiyordu. Yedi yeşil başak ve diğerleri kuru. Ey ileri gelenler, eğer rüyayı yorumlarsanız bana RÜYAM hakkında fetva verin, fikir bildirin." dedi. )
12/44 Kalu adğasu AHLAM ve ma nahnu bi te'vilil AHLAMİ bi alimin
( "Karışık RÜYALAR. Biz RÜYALARIN yorumunu bilenler değiliz." dediler. )
12/100 Ve rafea ebeveyhi alel arşi ve harru lehu succeda ve kale ya ebeti haza te'vilu RU'YAYE min kablu kad cealeha rabbi hakka ve kad ahsene bi iz ahraceni mines sicni ve cae bikum minel bedvi min ba'di en nezeğaş şeytanu beyni ve beyne ihveti inne rabbi latiyfun li ma yeşa' innehu huvel alimul hakim
( Ve ana babasını arş, taht üzerine yükseltti ve yere kapanarak ona eğildiler. "Ey babam, bu önceki RÜYAMIN yorumudur. Rab’bim onu gerçek kıldı. Şeytan benimle kardeşlerimin arasını bozduktan sonra, beni zindandan çıkardığında ve sizi çölden getirdiğinde Rab’bim bana en güzelini yaptı. Kesinlikle Rab’bim dilediğine latiftir. Kesinlikle O, O bilendir hakimdir." dedi. )
17/60 Ve iz kulna leke inne rabbeke ehata bin nas ve ma cealner RU'Yelleti eraynake illa fitneten lin nasi veş şeceratel mel'unete fil kur'an ve nuhavvifuhum fe ma yeziduhum illa tuğyanen kebira
( Ve zamanında sana "Kesinlikle Rab’bin insanları kuşatmıştır." dedik. Sana gösterdiğimiz o RÜYAYI ve o Kur'an' da lanetlenmiş ağacı insanlar için sınav olması haricinde oluşturmadık. Onları korkuturuz da onlara büyük azgınlık haricindekini artırmaz. )
21/5 Bel kalu adğasu AHLAMİN bel ifterahu bel huve şair fel ye'tina bi ayetin kema ursilel evvelun
( Bilakis "Karışık RÜYALARDIR. Bilakis onu uydurur. O şairdir. O halde, o evvelden gönderilenler gibi bize ayetler ile gelsin." dediler. )
37/105 Kad saddakter RU'YA inna kezalike neczil muhsinin
( Sen RÜYAYI doğruladın. Biz iyilik yapanları işte böyle karşılıklandırırız. )
48/27 Lekad sadekallahu rasulehur RU'YA bil hakk le tedhulunnel mescidel harame in şaellahu aminine muhallikine ruusekum ve mukassirine la tehafun fe alime ma lem ta'lemu fe ceale min duni zalike fethan kariba
( Allah RÜYAYI resulüne gerçekle doğruladı. Eğer Allah dilerse Mescid-i Harama emniyetle, başınız traşlı olarak, bakışlarınızı gözlerinizi kısa kılarak, korkmadan gireceksiniz. O bilmediğinizi bilendir. Zaten bundan başka yakın açılış da getirdi. )
52/32 Em te'muruhum AHLAMUHUM bi haza em hum kavmun tağun
( Bunu onlara RÜYALARI mı emreder? Yoksa onlar azgınlar kavmi midirler? )
Yukarıdaki son ayette tersten misalleme ile ilahi kozmik bilgilerin, yönlendirmenin ve emrin en önemli iletim vasıtalarından birinin rüyalar olduğu bildirilmektedir.
"Rüya" kelimesi Tevrat ve İncil ayetlerinde de "ilahi bilgi aktarımı" anlamını yansıtacak şekilde yer almaktadır.
1 Genesis 20-3 Ama Tanrı gece RÜYASINDA Avimelek'e görünerek, "Bu kadını aldığın için öleceksin" dedi, "Çünkü o evli bir kadın."
11 1 Kings 3-5 RAB Tanrı, Givon'da o gece RÜYADA Süleyman'a görünüp, "Sana ne vermemi istersin?" diye sordu.
4 Numbers 12-6 RAB onlara seslendi: "Sözlerime kulak verin: Eğer aranızda bir peygamber varsa, Ben RAB görümde kendimi ona tanıtır, Onunla RÜYADA konuşurum.
40 Matthew 1-20 Ama bu şeyler üzerinde düşündüğü sırada, iyi bilki, Rab'bin bir meleği RÜYADA ona görünerek şöyle dedi: "Davut oğlu sen Yusuf, Meryem'i kendine eş olarak almaktan korkma. Çünkü onun içinde kavranmış olan Kutsal Ruh'tandır."
40 Matthew 2-12 Sonra gördükleri bir RÜYADA Tanrı tarafından, Hirodes'in yanına dönmemeleri için uyarılınca ülkelerine başka bir yoldan döndüler.
40 Matthew 2-13 Onlar gittikten sonra Rab'bin meleği Yusuf'a RÜYADA görünerek, "Kalk!" dedi, "Küçük çocukla annesini al, Mısır'a kaç. Ben sana haber verinceye dek orada kal. Çünkü Hirodes öldürmek için küçük çocuğu aratacak."
40 Matthew 2-19 Ama Hirodes öldüğünde, iyi bilki, Rab'bin bir meleği Mısır'da Yusuf'a bir RÜYADA görünerek,
40 Matthew 2-22 Ama Yahudiye'de Hirodes'in yerine oğlu Arhelas'ın kral olduğunu duyunca oraya gitmekten korktu. RÜYADA uyarılınca Celile bölgesine gitti.
No comments:
Post a Comment