Çeviri

Saturday, July 1, 2023

Gece, Sükunet ve Ruh

GC / GÇ kökü, "Gece", "Geç" ve "Geçmek" kelimelerinin ortak kökü olup esasen "Bir halden başka bir hale dönüşüm, bir yerden başka bir yere intikal, Zamanın belli bir ölçüyü aşması, Yani bir döngüye giriş" anlamlarını içermektedir.

Gecenin ruhsal ( bilişsel, bilinçsel ) bir hal değişimi olduğu Kur'an ayetlerinde "Sükunet" ( Kalp huzuru, rahatlığı ve kuvveti, Stresin yitmesi, Nefs hezeyanının kaybolması, İlmin gelmesi ) kelimesiyle ilintilendirilmiştir.

6/96 Falikul isbah ve CEALEL LEYLE SEKENEN veş şemse vel kamera husbana zalike takdirul azizil alim

( Sabahı yarıp açan ve GECEYİ SÜKUNET, Güneş'i ve Ay'ı hesaplama KILANDIR. Bu, yüce bilenin takdiridir. )

10/67 Huvellezi ceale lekumul LEYLE Lİ TESKUNU FİHİ ven nehara mubsira inne fi zalike le ayatin li kavmin yesmeun

( O, size İÇİNDE SÜKUNETE ERMENİZ İÇİN GECEYİ ve görüş olarak gündüzü OLUŞTURANDIR. Kesinlikle bunda duyan kavim için ayetler vardır. )

28/73 Ve min rahmetihi CEALE LEKUMUL LEYLE ven nehara Lİ TESKUNU FİHİ ve li tebteğu min fadlihi ve leallekum teşkurun

( Ve SİZE GECEYİ ve gündüzü, içinde SÜKUNETE ERMENİZ İÇİN ve O’nun üstünlüğünden, lütfundan aramanız için rahmetinden oluşturdu. Umulur ki şükredersiniz. )

"Sekinet / Sükunet" kelimesi "huzura erdiren ilahi kozmik bilgi" anlamını da içermekte olup "Tabut-i Sekine" ifafesi buna bir örnektir. 

2/248 Ve kale lehum nebiyyuhum inne AYETE MULKİHİ EN YE'TİYEKUMUT TABUTU FİHİ SEKİNETUN MİN RABBİKUM ve bekiyyetun min ma terake alu musa ve alu harune tahmiluhul melaikeh inne fi zalike le ayeten lekum in kuntum mu'minin

( Ve habercileri onlara, "O'NUN MÜLKÜNÜNÜN, HÜKÜMDARLIĞININ AYETİ, SİZE İÇİNDE RAB'BİNİZDEM SÜKUNET OLAN, Musa’ nın ve Harun’ un ailesinin terkettiklerinden bakiye olan TABUTLA gelmesidir. Onu melekler taşıyacaktır. Eğer inananlarsanız, bunun içinde kesinlikle size ayet vardır." dedi. )

Tevbe ve Fetih surelerinin aşağıdaki ayetlerinde de "Sekinet" kelimesi "Görünmeyen ordu" teşbihiyle kudret kaynağı olarak tasvir edilmiştir. Ayrıca ayetteki "Sekinetehu" ( O'nun sükuneti ) ifadesi Rab'bin mülkiyetinde olan "Sükunet" tesirlerinin inananlara bahşedildiği bildirilmektedir.

9/26 Summe ENZELELLAHU SEKİNETEHU ala rasulihi ve alel mu'minine ve enzele cunuden lem teravha ve azzebellezine keferu ve zalike cezaul kafirin

( Sonra ALLAH, resulünün üzerine ve inananların üzerine SÜKUNETİNİ INDİRDİ. Görmediğiniz ordular indirdi ve o inkarcılara azap verdi. İnkarcıların karşılığı budur. )

48/4 HUVELLEZİ ENZELES SEKİNETE fi kulubil mu'minine li yezdadu imanen mea imanihim ve lillahi cunudus semavati vel ard ve kanellahu alimen hakima

( İnananların inançlarını inançlarıyla artırmak için kalplerinin içine SÜKUNETİ İNDİREN O'DUR. Göklerin ve yerin orduları, askerleri Allah içindir. Allah bilendir hakimdir. )

Ayetlerde "Leyl" ( Gece ) kelimesinin hep "Nehar" ( Gündüz ) kelimesinden önce yer aldığı görülmektedir ki bu durum gerçeğin kaynağının karanlık olduğunu, ışığın ise karanlığın ürünü ve sınav niteliğinde ilmi bir ilüzyon olduğunu bildirmekte gibidir. Zira "Gece - Gündüz" düalitesi "Yokluk - Varlık" düalitesinin bir temsili niteliğindedir. Işığın kaynağının karanlık olduğu, "Leyl - Nehar" ( Gece - Gündüz ) kelimeleri vasıtasıyla  Yasin suresinin aşağıdaki ayetinde verilmektedir.

36/37 Ve AYETUN LEHUMUL LEYL NESLEHU MİNHUN NEHARA fe iza hum muzlimun

( Ve GECE ONLARA AYETTİR. ONDAN GÜNDÜZÜ İNDİRİRİZ de o zaman onlar KARANLIĞA dalarlar. )

Benzer şekilde ayetlerde "Zulumat" ( Karanlıklar ) kelimesinin de hep "Nur" ( Aydınlık ) kelimesinden önce yer aldığı görülmektedir.

6/1 El hamdu lillahillezi halekas semavati vel erda ve cealez ZULUMATİ VEN NUR summellezine keferu bi rabbihim ya'dilun

( Övgü, o gökleri ve yeri yaratan, KARANLIKLARI VE AYDINLIĞI oluşturan Allah içindir. Sonra o inkar edenler Rab’lerine muadil koşarlar. )

İsra suresinin aşağıdaki ayetinde düalite mesajı verilmekte ve "gecenin karanlık algılanmasının" sadece insan için takdir edilmiş bir ayetten ibaret olduğu dolaylı olarak bildirilmektedir. Ayetin kodunda 11 nümerolojisi bulunmaktadır. ( 1+7+1+2 = 11 )

17/12 Ve CEALNEL LEYLE VEN NEHARA AYETEYNİ FE MEHAVNA AYETEL LEYLİ ve cealna ayeten nehari mubsiraten li tebteğu fadlen min rabbikum ve li ta'lemu adedes sinine vel hisab ve kulle şey'in fassalnahu tefsiyla

( Ve GECEYİ VE GÜNDÜZÜ İKİ AYET KILDIK DA Rab’binizden üstünlüğü aramanız ve senelerin adedini ve hesabı bilmeniz için GECENİN AYETİNİ KARARTTIK ve gündüzün ayetini gördüren kıldık. Her şeyi ayrıntılı olarak ayrıntılandırdık. )

"Yokluk" makamının bir varlık için en üst ruhsal tekâmül seviyesi olması bu noktada önem arzetmektedir. Zira kaba madde planı dünya algısıyla "Ölüm", "Yokluk" olarak anılan kavram üst süptil plan algısıyla "Olum", "Diriliş" anlamlarına gelmektedir. Bu nedenledir ki ayetlerde, kaba madde planı dünya tasviriyle "gecenin ölüm", "gündüzün diriliş" olduğu teşbih edilmektedir.

6/60 Ve huvellezi YETEVEFFAKUM BİL LEYLİ ve ya'lemu ma cerahtum bin nehari summe yeb'asukum fihi li yukda ecelun musemma summe ileyhi merciukum summe yunebbiukum bima kuntum ta'melun

( Ve SİZİ GECE VEFAT ETTİREN ve gündüz ne açığa çıkardığınızı bilen, sonra isimlendirilmiş belirli vade tamamlansın diye onun içinde sizi dirilten O'dur. Sonra dönüşünüz O’nadır. Sonra o yapmakta olduklarınızı size haber verir. )

Kur'an'da Leyl ( Gece ) isimli bir surenin bulunması, bu surenin numarasının 92 ve içerdiği ayet adedinin 21 olması maddeden sıyrılıp "Ruhsallığa Geçiş" mesajı vermekte gibidir.

- Sure numarası 92 ... 9+2 = 11 ( Helden hale geçişin nümerik sembolü )

- Ayet adedi 21 ... Ruh kelimesinin nümerik sembolü

- Kur'an'da "Leyl" ( Gece ) kelimesi 92, "Nehar" ( Gündüz ) kelimesi ise 52 kere tekrarlanmaktadır. Her iki sayının da nümerolojik değerlerinin 11 olması dikkat çekmektedir. 

"Leyl" kelimesinin yer aldığı bazı ayetlerdeki anlamlar ve ayet kodları da dikkat çekmektedir.

Meryem suresinin aşağıdaki ayetinde "üç gece konuşamama" durumu yani geceye bağlı bir halden hale geçiş ( hal değişimi ) ayet olarak verilmektedir. Ayetin kodunda 11 nümerolojisi bulunmaktadır. ( 1+9+1+0 = 11 )

19/10 Kale rabbic'al li AYEH kale AYETUKE en la tukellimen nase SELASE LEYALİN seviyya

( "Rab’bim, bana AYET getir." dedi. "Senin AYETİN insanlarla ÜÇ TAM GECE konuşamamandır." dedi. )

Hz. Musa'ya "Kırk gece" vadedilmesi de gecenin, ilim ve idrak kavramlarıyla olan ilintisini ortaya koymaktadır. Zira Tevrat, Hz. Musa'ya "kırk gecelik" süreçte bahşedilmiştir.

2/51 Ve iz vaadna musa ERBEİNE LEYLETEN summettehaztumul icle min ba'dihi ve entum zalimun

( Ve zamanında Musa’ ya KIRK GECE vaad ettik. Sonra onun ardından dişi buzağıyı edindiniz. Sizler zalimlersiniz. )

7/142 Ve vaadna musa SELASİNE LEYLETEN VE ETMEMNAHA Bİ AŞRİN fe temme mikatu rabbihi ERBEİNE LEYLEH ve kale musa li ehiyhi harunahlufni fi kavmi ve aslih ve la tettebi' sebilel mufsidin

( Ve Musa'ya OTUZ GECE VAAD ETTİK VE ONU ON İLE TAMAMLADIK. Böylece Rab’binin zamanı KIRK GECEYE tamamlandı. Musa, kardeşi Harun'a "Kavmim içinde halefim ol. İyileştir ve bozguncuların yoluna tabi olma." dedi. )

Al'i İmran suresinin aşağıdaki ayetinde gece vaktinin idrak yükselmesine vasıta olduğuna ve gece vakti ayet okumanın yüksek tesirlerine dikkat çekilmektedir. 

3/113 Leysu sevaa min ehlil kitabi ummetun kaimetun YETLUNE AYATİLLAHİ ANAEN LEYLİ ve hum yescudun

( Kitap sahiplerinden olanlar eşit değillerdir. Ayakta duran, doğru topluluk vardır ki, ALLAH'IN AYETLERİNİ GECENİN GEÇ VAKİTLERİNDE, yere kapanarak okurlar. )

Duhan suresinin aşağıdaki ayetinde Kur'an'ın "mübarek gecede" indirildiği bildirilmekte ve gece ile ilim kelimeleri arasındaki ilintiye dikkat çekilmektedir. Ayetin kodunun nümerolojik değeri 11 sayısını vermektedir. ( 4+4+3 = 11 )

44/3 İnna ENZELNAHU Fİ LEYLETİN MUBARAKETİN inna kunna munzirin an

( Kesinlikle BİZ ONU BEREKETLİ GECEDE İNDİRDİK. Kesinlikle biz onunla uyaran olduk. )

Zariyat suresinin aşağıdaki ayetinde ilim sahibi inananların ilim ve idrak seviyelerini yükseltebilmek için az uyudukları ve gece vakitlerini ilme odaklanarak geçirdikleri bildirilnektedir.

51/17 Kanu kalilen minel LEYLİ ma yehceun

( GECEDEN o uyudukları çok az oldu. )

Müzemmil suresinin aşağıdaki ayetlerinde gece duasının tesirlerinin daha yüksek olduğu bildirilmektedir.

73/1 Ya eyyuhel muzzemmilu

( Ey örtünen.  )

73/2 Kumil LEYLE illa kalilen

( GECE azının haricinde ayağa kalk. )

73/6 İnne NAŞİETEN LEYLİ hiye eşeddu vat'en ve akvemu kilen

( Kesinlikle GECE KALKIŞI, o etki olarak daha şiddetlidir ve söz olarak daha sağlamdır. )

76/26 Ve minel leyli fescud lehu ve sebbihhu leylen tavilen

( Ve geceden O’na yere kapan ve geceleyin onu uzunca öv. )

Fecr suresinin aşağıdaki ayet setinde yer alan "Çift ve tek" ifadesiyle gece olgusunun, düaliteden üniteye geçiş sağlayıcı ( ikiyi birleyici ) yani vahdet bilincinin sezgilerini oluşturan bir vasıta olduğuna dikkat çekilmektedir.

89/2 Ve LEYALİN AŞRİN

( Ve ON GECE )

89/3 Veş ŞEF'İ VEL VETR

( Ve ÇİFT VE TEK, )

89/4 Vel LEYLİ iza yesr

( Ve GECE seyirtirken,  )

Yukarıdaki ayet setindeki son "Leyl" kelimesinin bulunduğu ayetin kodunun nümerolojik değeri 21 sayısını ( Ruh ve İkiyi Birleme ) vermektedir. ( 8+9+4 = 21 )

Kadr suresinin aşağıdaki ayetlerinde ise Kur'an'ın gece indirildiği, bu geceye Kadr isminin verildiği ve Kadr gecesinde ruhun ve meleklerin "geçiş yaparak indikleri" bildirilmektedir.

97/1 İnna enzelnahu fi LEYLETİL KADR

( Kesinlikle biz onu KADİR GECESİNDE indirdik. )

97/2 Ve ma edrake ma LEYLETUL KADR

( Ve KADİR GECESİNİN ne olduğunu sana ne bildirir? )

97/3 LEYLETUL KADRİ hayrun min ELFİ ŞEHR

( KADİR GECESİ BİN AYDAN daha hayırlıdır. )

97/4 TENEZZELUL MELAİKETU VER RUHU FİHA bi izni rabbihim min kulli emr

( MELEKLER VE RUH, Rab’lerinin izni ile ONUN İÇİNDEher işten İNERLER. )

Fiziksel evrenbilimde, astronomide, astrofizikte ve gök mekaniğinde, evreni sürekli olarak genişlettiği ve galaksileri birbirlerinden uzaklaştırdığı varsayılan enerjinin isminin "Karanlık Enerji" olması da konu bağlamında dikkat çekmektedir.

Teorik hesaplamalara göre Karanlık Enerji evrenin %74'ünü oluşturmaktadır.

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2022/12/sukunetteki-kudret.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2020/08/en-guclu-ordu-sukunet.html

No comments:

Post a Comment