12 Temmuz 2023 Çarşamba

Selamet Yurdu ( Darus Selâm ) ve 7

Hicr suresinin aşağıdaki ayet ikilisinde cehennemin 7 kapısı olduğu bildirilmektedir.

15/43 Ve inne CEHENNEME le mev'iduhum ecmein

( Ve kesinlikle vadeleri, mekanları topluca CEHENNEMDİR. )

15/44 LEHA SEB'ATU EBVAB li kulli babin minhum cuz'un maksum

( ORADA YEDİ KAPI VARDIR. Her kapı için onlardan kısımlar bölüştürülmüştür. )

Ayetlerde "cennetin 7 kapısı" ifadesi yer almamakla birlikte yaratılıştaki düalite ilkesi dikkate alındığında ve yerin ( kaba madde planı dünya ) esasen cehennem, göğün ( süptil plan ) de cennet sembolü olduğu düşünüldüğünde cennetin de 7 kapısı olduğu sezgisi oluşabilmektedir. ( Bu noktada cennet ( gökler, koruma, örtme, mutluluk ) ve cehennem ( yer, ateş, sıkıntı, mutsuzluk ) kelimelerinin batinen "ruhsal hal" tanımları olduğu hatırlanmalıdır. )

İslami kaynaklarda cennetin 7 kapısı olarak belirtilen ve Kur'an'da da yer alan Cennatul Firdevs, Cennatun Naim, Cenneti Adn, Darul Mukame, Cennetul Meva, El Makamun Emin, Darul Huld, Darus Selam ifadeleri hep aynı olguyu yani "döngü sonunu" simgelemektedirler. Bu ifadeler cennetin farklı kelimeler ile tasviri ve tanımı da olabilir. Zira benzer durum ayetlerde "Yevm" ( Gün ) kelimesi ile zikredilen ve döngü sonunu temsil eden Yevmel Kiyamet ( Ayağa Kalkış Günü ), Yevmel Fasl ( Ayrışım Günü ), Yevmel Hisab ( Hesap Günü ), Yevmud Din ( Din Günü ) vb gibi ifadelerde de söz konusudur. Bu ifadeler hep aynı olgunun ( döngü sonu ) farklı tanımlamalarıdır.

Talak suresinin 12. ayetinde göklerin ve yerin 7 katmanlı ( tabakalı, kapılı ) olduğunun bildirilmesi de cennetin 7 kapısı olduğu hususunu desteklemektedir. 

65/12 Allahullezi haleka SEB'A SEMAVATİN VE MİNEL ERDİ MİSLEHUNNE  ... 

( Allah, o YEDİ GÖKLERİ VE YERDEN DE ONLARIN AYNISINI yarattı. ... )

Anılan 7 kapı esasen varlıkların ruhsal tekâmül sürecindeki 7 safhayı tanımlamakta gibidir. Madde bedendeki 7 çakra fenomeni de bu gerçeğin bir projeksiyonu ve temsili niteliğindedir.

İsrail'in başkenti olan ve Kudüs ( Kutsal ) olarak anılan şehrin diğer ismi Jerusalem / Yeruşalim'dir. Yeruşalim kelimesi Kur'an'da cennetin tasvirleri arasında geçen "Darusselâm" ( Selamet Yurdu ) kelime grubunun farklı telaffuz edilmiş halidir.

"Darusselâm" kelimesinin kutsal kitaplarda ilk kez geçtiği ayetlerde 7 ve İkili Yedi nümerolojisi göze çarpmaktadır. Bu kelime Kur'an'da 2 kere tekrarlanmaktadır.

6/127 Lehum (1) DAR (2) ES (3) SELAMİ (4) inde (5) rabbi (6) him (7) ve (8) huve (9) veliyyu (10) hum (11) bi (12) ma (13) kanu (14) ya'melun (15) 

( Onlara Rab’leri indinde SELAMET YURDU vardır. Yapmış olduklarından dolayı O onların dostudur. )

10/25 Ve (1) allahu (2) yed'u (3) ila (4) DAR (5) ES (6) SELAM (7) ve (8) yehdi (9) men (10) yeşau (11) ila (12) siratin (13) mustekim (14) 

( Ve Allah SELAMET YURDUNA çağırır ve dilediği kimseyi doğru yola yönlendirir. )

- "Darusselâm" kelimesinin ilk kez geçtiği ayetin kodunun ( 6/127 ) nümerolojik değeri 7 sayısını vermektedir. ( 6+1+2+7 = 16 ... 1+6 = 7 )

- Ayet numarası olan 127 sayısı, "Allah" kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi olan 2701 sayısındaki rakamlardan oluşmaktadır. Bu rakamların toplamı olan 10 sayısının nümerolojik değeri Vahdet sayısını yani 1 sayısıni vermektedir.

- "Darusselâm" kelimesinin ikinci kez geçtiği ayetin numarasının ( 25 ) nümerolojik değeri de 7 sayısını vermektedir. ( 2+5 = 7 )

- Yukarıda görüleceği üzere, "Darusselâm" kelimesinin Kur'an'da geçtiği iki ayetin de ilk cümleleri 7'şer kelimeden oluşmaktadır. Bu durum bir "İkili Yedi" tezahürü olmaktadır. 

Tevrat ve İncil'de "Yeruşalim" kelimesinin ilk kez geçtiği ayetlerin kodlarında da 7 nümerolojisi görülmektedir.

6 Joshua 10-1 YERUŞALİM Kralı AdoniSedek, Yeşu’nun Eriha’yı ele geçirip kralını ortadan kaldırdığı gibi, Ay Kenti’ni de ele geçirip tümüyle yıktığını, kralını öldürdüğünü, Givon halkının da İsrailliler’le bir barış antlaşması yapıp onlarla birlikte yaşadığını duyunca,

Ayetin sure ve bölüm numarası toplamı 7 sayısını vermektedir. ( 6+1+0 = 7 )

Ayrıca ayetin bölüm ve alt bölüm numaraları sırasıyla 10 ve 1 olup, bu sayıların toplamı haldeh hale geçişin sembolü olan 11 sayısını vermektedir. Kur'an'da "Cennet" kelimesinin ilk kez Bakara suresinin aşağıdaki ayetinde geçmekte olup, ayetteki "Cennet" kelimesinin 11. kelime olması ve ayette 29 ( 2+9 = 11 ) kelime bulunması nümerolojik uyum arzetmektedir.

2/35 Ve (1) kulna (2) ya (3) ademu (4) eskun (5) ente (6) ve (7) zevcu (8) ke (9) el (10) cennete (11) ve (12) kula (13) min (14) ha (15) rağaden (16) haysu (17) şi'tuma (18) ve (19) la (20) takraba (21) hazihi (22) eş (23) şecerate (24) fe (25) tekuna (26) min (27) ez (28) zalimin (29)

( Ve "Ey Adem, sen ve eşin cennette iskan edin. Oradan arzuladığınızca, her nereden dilerseniz bolca yiyin. İşte şu ağaca yaklaşmayın. Yoksa zalimlerden olursunuz." dedik. )

40 Matthew 2-1 İsa'nın Kral Hirodes devrinde Yahudiye'nin Beytlehem Kenti'nde doğmasından sonra bazı bilge adamlar doğudan YERUŞALİM'e gelip,

Ayetin kodunun nümerolojik değeri 7 sayısını vermektedir. ( 4+0+2+1 = 7 )

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2018/05/cehennemin-hipnotik-dunya-algs-yaratmas.html?m=1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder