2 Temmuz 2023 Pazar

Adem "Ölüm"dür, İsa "Olum"dur!

Adem" kelimesi "Yokluk, Ölüm" anlamına, "İsa"* kelimesi ise "Varlık, Olum, Yaşam" anlamına gelmektedir. 

* "Olmak" fiilinin İngilizce, Fransızca ve Almancadaki üçüncü tekil şahıs çekimi olan "Is", "Est" ve "İst" kelimeleri de "İys" kelimesinin bir tezahürüdür. "İys" kelimesinin İbranice karşılığı olan "Jashua" ( "Yaşua" okunur. ) kelimesiyle Türkçedeki "Yaşa" kelimesi ortak kökten olup her iki kelime de "canlılık, dirilik, hayatiyet, varlık" anlamlarını içermektedir. Zira Mesih İsa sonsuz "yaşam verme, oldurma" vazifesini icra etmektedir. Türkçede, "olması hali" anlamına gelen "İse" kelimesinin kökeni de "İsa" kelimesine dayanmaktadır. "

"Adem" ve "İsa" kelimelerinin temsil ettiği anlamlar ayetlerde tezahür etmektedir. 

Tevrat'ın aşağıdaki ayetinde Adem'in yasak ağacın meyvesini yemesi yani düaliteyi idraki ve buna bağlı olarak saf insan niteliğini bozması sonucunda "öleceği" bildirilmektedir. 

1 Genesis 2-17 "Ama İYİYLE KÖTÜYÜ BİLME AĞACINDAN yeme. Çünkü ondan yediğin gün kesinlikle ÖLÜRSÜN."  

Ayetin kodunun nümerolojik değeri halden hale geçişin sembolü olan 11 ( 1+2+1+7 = 11 ) sayısını vermekte olup ayette de "yaşamdan ölüme geçiş" yani halden hale geçiş konu edilmektedir.

Ayette açık bir şekilde cennetten ( korunma halinden, pozitif ruhsal halden ) çıkmanın gerçek "ölüm" olduğu bildirilmektedir. Bu durum, Adem'in temsil ettiği kaba madde bedene büründürülmüş insanın dünya hayatı olarak algıladığının esasen ölüm olduğunu ortaya koymaktadır ki bu nedenle ayetlerde sıklıkla "dünya hayatının bir aldatmaca olduğu" bildirilmektedir. Zira Zümer suresinin aşağıdaki ayetinde insanın dünyada olmasının, dünyaya indirilmiş olmasının esasen ölüm olduğu bildirilmektedir. ( Dünya = Alçaklık, Aşağılık olma )

39/30 İnneke MEYYİTUN ve innehum MEYYITUN

( Kesinlikle sen ÖLÜSÜN ve kesinlikle onlar da ÖLÜLER. )

Nisa suresinin 159. ayetinde ruhsal tekâmülün, cenneti idrakin ve yaşama kavuşmanın koşullarından birinin de mutlak surette Mesih İsa'ya iman etmek olduğu bildirilmektedir.

4/159 Ve İN MİN EHLİL KİTABİ İLLA LE YU'MİNENNE BİHİ KABLE MEVTİH yu'minenne bihi kable mevtih ve yevmel kiyameti yekunu aleyhim şehida

( Ve KESİNLİKLE KİTAP SAHİPLERİNDEN OLANLAR ÖLÜMLERİNDEN ÖNCE MUTLAKA ONA ( MESİH İSA ) İNANACAKLARDIR. Ayağa kalkış gününde o, onlara şahit olur. )

Cennet ( Örtülü olma, Korunmuş olma ) olarak anılan pozitif ruhsal halin, gerçek yaşam olduğu, kısıtlayıcı ve helak edici bedensel maddi unsurlardan, ihtiyaçlardan münezzeh olduğu Taha suresinin aşağıdaki ayet ikilisinde bildirilmektedir.

20/118 İnne leke en la tecua fiha ve la ta'ra

( Kesinlikle sana orada ( cennette ) acıkmaman ve çıplak olmaman vardır. )

20/119 Ve enneke la tazmeu fiha ve la tadha

( Ve kesinlikle sen orada ( cennette ) susamazsın ve sıcakta yanmazsın. )

Aynı husus İncil ayetinde de, Mesih İsa'nın, "yaşamın temsili tezahürü" olduğu gerçeği vurgulanmak suretiyle şöyle ifade edilmektedir.

43 John 6-35 İsa, "Yaşam ekmeği Ben'im. Bana gelen asla acıkmaz, bana iman eden hiçbir zaman susamaz" dedi.

Mesih İsa, Rab'bin "ruhunun" yani "kelimesinin" bir tezahürü ve gerçek yaşamın, gerçek "varlığın" temsilcisidir. Bu husus Kur'an'da ve İncil'de şöyle bildirilmektedir. 

4/171 Ya ehlel kitabi la tağlu fi dinikum ve la tekulu alellahi illel hakk innemel MESİHU İYSEBNU MERYEME RASULULLAHİ VE KELİMETUH ELKAHA İLA MERYEME  VE RUHUN MİNHU fe aminu billahi ve rusulih ve la tekulu selaseh intehu hayran lekum innemellahu ilahun vahid subhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekila

( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. MERYEM OĞLU MESİH İSA, KESİNLİKLE ALLAH'IN RESULÜ, MERYEM'E ATMIŞ OLDUĞU KELİMESİ VE O'NDAN RUHTUR. O halde, Allah’a  ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

43 John 6-63 Yaşam veren Ruh'tur. Beden bir yarar sağlamaz. SİZLERE SÖYLEDİĞİM KELİMELER RUHTUR, YAŞAMDIR. 

Yukarıdaki ayetler "Ruh" kavramının karşılığının "Kelime" olduğunu yani "bilgi, bilinç" olduğunu da ispatlar niteliktedir.

Aşağıdaki İncil ayetlerinde Adem'in günahının insanın "ölümüne" sebebiyet verdiği, Mesih İsa'nın bu günahın bedelini üstlenmesinin ise insanın "olumuna" yani "yaşamına" vasıta olduğu bildirilmektedir. İsa kelimesi aynı zamanda insanlığın kolektif bilincinin de bir temsilidir ki bu nedenle İncil'de İsa, "İnsanoğlu" olarak da zikredilir.

45 Romans 5-17 Çünkü ÖLÜM TEK BİR ADAMIN SUÇU YÜZÜNDEN o tek adam aracılığıyla egemenlik sürdüyse, Tanrı'nın bol lütfunu ve aklanma bağışını alanların BİR TEK ADAM YANİ İSA MESİH SAYESİNDE YAŞAM DA egemenlik sürecekleri çok daha kesindir.

45 Romans 5-18 İşte, tek bir suçun bütün insanların mahkûmiyetine yol açtığı gibi, bir doğruluk eylemi de bütün insanlara yaşam veren aklanmayı sağladı.

45 Romans 5-19 Çünkü BİR ADAMIN SÖZ DİNLEMEZLİĞİ YÜZÜNDEN NASIL BİRÇOĞU GÜNAHKÂR KILINDIYSA, BİR ADAMIN SÖZ DİNLEMESİYLE BİRÇOĞU DA DOĞRU KILINACAKTIR.  

Yukarıdaki ayette "Vahdet, Ünite" bilincine yani "Birleşik İnsanlık Realitesine" ( Kolektif Bilince ) dolaylı vurgu yapılmaktadır.

45 Romans 8-2 Çünkü yaşam veren Ruh'un yasası, Mesih İsa sayesinde beni günahın ve ölümün yasasından özgür kıldı.

Aşağıdaki ayetlerde Adem'in kaba madde bedeni ve nefsi, Mesih İsa'nın ise ruhu temsil ettiği bildirilmekte ve kıyamet gününde ( ayağa kalkış, diriliş günü ) ruhsal tekâmüle erenlerin kaba madde bedenden sıyrılarak ruhsal ve süptil varlık safhasına geçecekleri bildirilmektedir.

46 1 Corinthians 15-42 Ölülerin dirilişi de böyledir. Beden çürümeye mahkûm olarak gömülür, çürümez olarak diriltilir.

46 1 Corinthians 15-43 Düşkün olarak gömülür, görkemli olarak diriltilir. Zayıf olarak gömülür, güçlü olarak diriltilir.

46 1 Corinthians 15-44 Doğal beden olarak gömülür, ruhsal beden olarak diriltilir. Doğal beden olduğu gibi, ruhsal beden de vardır.

46 1 Corinthians 15-45 Nitekim şöyle yazılmıştır: "İLK İNSAN ADEM YAŞAYAN CAN OLDU, SON ADEM'SE YAŞAM VEREN RUH OLDU." 

46 1 Corinthians 15-46 Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi.

46 1 Corinthians 15-47 İLK İNSAN YERDEN, YANİ TOPRAKTANDIR. İKİNCİ İNSAN GÖKTENDİR. 

46 1 Corinthians 15-48 Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir.

46 1 Corinthians 15-49 BİZLER TOPRAKTAN OLANA NASIL BENZEDİYSEK, GÖKSEL OLANA DA BENZEYECEĞİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder