Hatırlanacağı üzere 2018 yılında, resmi bir internet sitesinde, ergenliğe girmiş kız çocuklarının nikahlanabilmesi için alt sınır yaşının 9 olarak beyan edildiği iddiası gündeme gelmiş ve tartışma oluşmuştu. Bu bölümde, söz konusu İddiaların gerçek olup olmamasından bağımsız olarak konu incelenmiştir. Zira maalesef toplumda çocuk yaşta evliliği makul gören bir kitle de mevcuttur.
Öncelikle bu husus Kur'an ayetleriyle uyumsuzluk arzeden bir durumdur. Zira Kur'an'da herhangi bir yaş belirtilmediği gibi ergenliğe girmiş kızların nikahlanmasına ilişkin bir ayet dahi bulunmamaktadır.
Kur'an'da ergenlik hususu "Yebluğel hulum / Beleğal hulum" ( Rüyaya ermek ) olarak geçmektedir.
Yebluğ / Beleğa = Erişmek, Ermek
Hulum = Rüya
Aşağıdaki ayet üçlüsünde hizmetlilerin, ergenliğe girmemiş olan çocukların, ergenliğe girmiş olan çocukların ve nikahlanma imkânı kalmamış kadınların mahrem olma zamanları yani ortada olmama zamanları, "izin isteme" ifadesi vasıtasıyla bildirilmektedir.
Ayet üçlüsünün ilkinde ifade edilen, ergenliğe girmiş olanların mahrem olmak üzere üç kere ( şafak duası öncesinde, elbiseler çıkarıldığında ve yatsı duası sonrasında yatarken ) izin istemelerinden yani ortamdan çekilmelerinden bahsedilmektedir.
24/58 Ya eyyuhellezine amenu li yeste'zinkumullezine meleket eymanukum vellezine lem yebluğul hulume minkum selase merrat min kabli salatil fecri ve hiyne tedaune siyabekum minez zahirati ve min ba'di salatil işa'i selasu avratin lekum leyse aleykum ve la aleyhim cunahun ba'dehunn tavvafune aleykum ba'dukum ala ba'd kezalike yubeyyinullahu lekumul ayat vallahu alimun hakim
( Ey o inananlar, o ellerinizin malik oldukları ve ihtilama, ergenliğe erişmemiş olanlar, tanyeri ağarmasındaki şafak duası öncesinde, elbiselerinizi çıkardığınızda ve yatsı duası sonrasında sizden üç kere izin istesinler. Mahrem olmanız size üç keredir. Onların dışında, birbirinize tavaf etmenizde size ve onların üzerine günah yoktur. Allah ayetleri size işte böyle açıklar. Allah bilendir hakimdir. )
Ayette, belirtilen zamanlar dışında "birbirinize tavaf edebilirsiniz" yani "birbirinize görünebilir, aynı ortamda dolanabilirsiniz" denmektedir.
İkinci ayette de yine ilkinde olduğu gibi bu sefer "ergenliğe girmiş olan çocukların" izin istemelerinden yani ortamdan çekilmelerinden bahsedilmektedir.
24/59 Ve İZA BELEĞAL ATFALU MİNKUMUL HULUME fel yeste'zinu ke meste'zenellezine min kablihim kezalike yubeyyinullahu lekum ayatih vallahu alimun hakim
( Ve SİZDEN ÇOCUKLAR RÜYAYA ERDİKLERİNDE ( İHTİLAM OLDUKLARINDA ), o onlardan öncekilerin izin istedikleri gibi İZİN İSTESİNLER. Allah size ayetlerini işte böyle açıklar. Allah bilendir hakimdir. )
Üçüncü ayette ise nikahlanma ihtimali olmayan kadınların mahrem olma zamanları yani ortada olmama zamanları bildirilmektedir.
24/60 Vel kavaidu minen nisaillati la yercune nikahan fe leyse aleyhinne cunahun en yeda'ne siyabehunne ğayra muteberricatin bi zineh ve en yesta'fifne hayrul lehunn vallahu semiun alim
( Ve nikahlanmayı ummadan oturan kadınların, süslerini açığa çıkarmadan, göstermeden elbiselerini çıkarmalarında onlara günah yoktur. Ve iffetli olmaları onlara daha hayırlıdır. Allah duyandır, bilendir. )
Dolayısıyla Kur'an'da "ergenliğe girmiş kızların nikahlanması" ve "yaş zikredilmesi" gibi bir konu bulunmamaktadır.
No comments:
Post a Comment