Kediler pozitif nitelikli yüksek frekans yayılımı sağlayan spiritüel varlıklar olarak bilinirler. Kedinin, bir insanın temasından huzur bulması durumunda ilgisini ve sevgisini yansıtmak amacıyla çıkardığı "Hırlama" şeklindeki ses frekanslarını yayan başka bir canlı mevcut değildir. Bu hırlama, "sevgi frekanslarının" tezahürü niteliğindedir.
Kedinin spiritüel niteliği ve yüksek frekans tesirleri antik Mısır mitolojisinde "Bastet" isimli "Kedi Kadın" figürü ile sembolize edilmiştir. Bastet, şifa, doğurganlık, verimlilik, bolluk, genişlik ve kötü ruhlara karşı korumanın sembolü kabul edilmiştir.
"Bastet" kelimesinin etimolojik kökeni Arapça "Bast" ( Genişlemek, Yayılmak, Sevindirmek, Kalbin sükun ve huzur içinde ferahlaması ) ve "Basit" ( Geniş, Yaygın, Sevindirici, Sakin, Ferah, Zorluğu olmayan, Huzurlu ) kelimeleridir. Semantik kökendeki "Yayılma, Genişleme" anlamı Bastet'in sembolize ettiği doğurganlık ve verimlilik kavramlarıyla ilintilidir. İngilizcedeki "Best" ( En iyi ) kelimesi de ilintili olduğu "En yaygın, En faydalı" anlamları itibarıyla ortak fonetik ve semantik kökendendir.
"Bast / Best" kelimesi A'raf suresinin aşağıdaki ayetinde "Rab'bin yaratışındaki bolluk, genişlik" ifadesi içinde yer almaktadır.
7/69 E ve acibtum en caekum zikrun min rabbikum ala raculin minkum li yunzirakum vezkuru iz cealekum hulefae min ba'di kavmi nuhin ve zadekum fil halki BESTAH* fezkuru alaellahi leallekum tuflihun
( “Sizi uyarması için sizden bir adam ile size hatırlatma geldi diye şaşırdınız mı? Hatırlayın, zamanında, Nuh kavminden sonra, sizi halifeler kıldı ve yaratılışta sizi GENİŞLİK, BOLLUK olarak artırdı. O halde Allah’ın nimetlerini hatırlayın. Umulur ki iflah olursunuz." )
* Arapçada kelime sonundaki "H"harfleri "T" olarak da telaffuz edilebilmektedir. "Ayet / Ayeh", "Kıyamet / Kiyameh" gibi... Dolayısıyla "Bestah" kelimesinin "Bestat" olarak da telaffuzu mümkündür ki bu durumda doğrudan "Bastet" kelimesi tezahür etmektedir. ( Etimolojik analizlerde sessiz harfler baz alınır. )
"Bast" kelimesinin semantik kökeninin kedinin spiritüel nitelikleriyle uyumlu olduğu görülmektedir.
İslâmi kaynaklarda Hz. Muhammed'in de "Muezza" ( İzzet veren, Yücelten, Yükselten, Şereflendiren ) ismini verdiği bir kediyi sahiplendiği rivayet edilir. "Muezza" kelimesinin semantik kökeninde yer alan "Yükseltmek" anlamı kedinin yaydığı "yüksek frekans tesirleri" ile uyum arzetmektedir.
Muddessir suresinin aşağıdaki ayetlerinde "kedigiller" familyasından olan "Aslan"'dan ( Kasveret ) bahsedilmektedir.
74/49 Fe ma lehum anit TEZKİRETİ mu'ridine
( O halde onlara ne oluyor da HATIRLAMAdan yüz çevirip dönüyorlar? )
74/50 Ke ennehum humurun mustenfiretun
( Kesinlikle onlar ürkmüş eşekler gibiler. )
74/51 Ferret min KASVERETİN
( ASLANDAN kaçmaktadırlar. )
Ayette, inkârcıların "ilim, yüksek frekans ve sükunet" kaynağı olan ve ayette "Tezkiret" ( Hatırlatıcı, Hatırlama, Öğüt ) olarak temsil edilmiş olan "Kur'an"'dan uzaklaşmaları "Aslandan kaçan eşekler" teşbihiyle bildirilmektedir. Dolayısıyla Kur'an'ın yukarıda anılan niteliklerinin "Aslan" ile sembolize edilmesi ( teşbihi ) "kedilerin yüksek frekans jeneratörü" olmaları fenomeniyle ilintili gibi görünmektedir.
Kedinin ve Aslanın kromozom sayısı 38 olup bu sayının nümerolojik değeri "frekans değişimi vasıtasıyla halden hale geçişin", "boyut portalı açılışının" nümerik sembolü olan 11 sayısını ( 3+8 = 11 ) vermektedir. Kedigillerden olan Aslan'ın ilk vevson kez geçtiği sure olan Muddessir suresinin numarası 74 olup bu sayının nümerolojik değeri de 11 ( 7+4 = 11 ) olmaktadır.
Ayrıca Bastet, antik Mısır astrolojisinde 11. sırada yer alan astral karakterdir.
Astrolojik zodiacta Bastet'in karşılığı olan 11. takımyıldızın ( burç ) ismi Aquarius ( Kova, Sucu ) olup bu burç, boyut portalı açılışını, su ile temsil edilen kozmik bilgi akışını ve bilgilenmek suretiyle halden hale geçişi simgelemektedir. Kamer suresinin 11. ayetinde yer alan "Göğün kapılarının su ile açılması" ifadesi konu ile ilintilidir.
54/11 Fe fetahna ebvabes semai bi main munhemir
( Böylece akıp dökülen su ile göğün kapılarını açtık. )
Son dönemde sosyal medyada kedi videolarının yoğun şekilde paylaşılır hale gelmesi de toplumun kolektif bilincinin yüksek frekans ve huzur arayışının bir yansıması niteliğindedir.
No comments:
Post a Comment