Şeytani frekansların yani negatif tesirlerin temsilcisi ve cin seytanlarının reisi olan İblis'i ve ona kulluk eden cin ve insan şeytanlarını niteleyen sıfatlar Kur'an'a göre şöyle listelenmektedir.
Abi ( Çekinen, Tiksinen )
Aduvv ( Düşman )
A'ma ( Kör )
Anid ( İnatçı )
Asi ( İsyankar )
Bahil ( Cimri )
Cahil ( Bilgisiz )
Cebbar ( Zorba )
Dahir ( Alçak, Alçalmış )
Dall ( Sapık )
Ebkem ( Dilsiz )
Ebder ( Soyu kesik )
Effak ( Yalancı )
Esim ( Günahkar )
Fahiş ( Ahlaksız )
Fasik ( Günahkar )
Fatin ( Fitneci )
Fehur ( Övünen )
Fuccar ( Günahkar )
Gafil ( Habersiz )
Ğarur ( Aldatıcı )
Habis ( Pis )
Hadi ( Aldatan )
Haif ( Korkak )
Hain ( Hain )
Hannas ( Sinsi )
Haris ( Hırslı )
Hasid ( Kıskanç )
Hasir ( Hasarlanan, Hüsrana uğrayan )
Hasiy ( Aşağılık )
Hazul ( Kimsesiz ve mahrum bırakan )
Hemmaz ( Laf taşıyan, Dürtükleyen, Çekiştireb, Dedikoducu )
İblis ( Ümit yitirten )
Kafir ( İnkarcı )
Kasiyet kulubuhu ( Kalbi katılaşmış )
Katil ( Katil )
Kazib ( Yalancı )
Kefur ( Gizleyen, Örten, Gerçeği gizleyen )
Kenud ( Nankör )
Ketumul hakk ( Gerceği gizleyen )
Labisul hakk ( Gerçeği örten )
Laib ( Oyun oynayan )
Mağdub ( Öfkeye maruz kalmış, Öfkeli )
Mahrum ( Yoksun )
Mahzun ( Hüzünlü )
Makir ( Hilekâr, Tuzak kuran )
Mani ( Men eden, Engelleyen )
Makzuf ( Atılmış, Dışlanmış )
Marid ( Siddetli Azgın, Sapkın, İnatçı )
Mel'un ( Lanetli )
Merid ( İnatçı )
Mezmum ( Ayıplanmış )
Medhur ( Kovulmuş )
Mucrim ( Suçlu )
Mudill ( Saptıran )
Mueyyis ( Ümitsizliğe sevkeden )
Muferrik ( Ayıran )
Mufsid ( Bozguncu )
Mufteri ( İftira eden )
Muhalif ( Muhalif )
Muharrif el kelâm ( Kelimeyi tahrif eden )
Muhi ( Vahyeden ) *
Muhtal ( Şımarık )
Mumter ( Şüpheci )
Munkir ( İnkarcı )
Munafik ( İkiyüzlü )
Munkalib ala akibeyh ( Topukları üzerinde dönen )
Murai ( Riyakar, İkiyüzlü, Gösteriş yapan )
Mu'rid ( Yüz çeviren, Dönen )
Musaddi ( Engelleyen, Sed koyan )
Musrif ( İsraf eden )
Muşrik ( Ortak koşan )
Murted ( Dönek )
Mustehzi ( Alay eden )
Mu'ted ( Azgın )
Mutekebbir ( Kibirlenen )
Muvesvis ( Vesvese veren )
Nakib ( Yoldan çıkan, Sapan )
Nakis ( Dönen, Bozan )
Nasi ( Unutan )
Neffasi fil ukad ( Düğümlere üfleyen )
Racim ( Kovulmuş )
Rai ( Gören ) **
Safil ( Sefil, Aşağılık )
Sağir ( Alçak )
Sahibin nar ( Ateşin sahibi )
Sahir ( Sihirbaz, Zihin kontrolcü )
Sefih ( Akılsız )
Sefikud dima ( Kan döken )
Summe ( Sağır )
Şaki ( Asi )
Şuh ( Cimri )
Tagut ( Azgın )
Taif ( Dolanan, Saran )
Vesvas ( Vesvese veren )
Zalim ( Zalim, Zulmeden )
Zani ( Zina eden )
* 6/121 Ve la te'kulu min ma lem yuzkerismullahi aleyhi ve innehu le fisk ve inneş ŞEYATİNE LE YUHUNE İLA EVLİYAİHİM li yucadilukum ve in eta'tumuhum innekum le muşrikun
( Ve üzerlerine Allah’ın ismi hatırlanmamış olanlardan yemeyin. Kesinlikle o günahkarlıktır. Kesinlikle ŞEYTANLAR DOSTLARINA, sizinle mücadele etmeleri için VAHYEDERLER. Eğer onlara itaat ederseniz kesinlikle siz ortak koşanlar olursunuz. )
** 7/27 Ya beni ademe la yeftinennekumuş ŞEYTANU kema ahrace ebeveykum minel cenneti yenziu anhuma libasehuma li yuriyehuma sev'atihima İNNEHU YERAKUM HUVE VE KABİLUHU MİN HAYSU LA TERAVNEHUM inna cealneş şeyatine evliyae lillezine la yu'minun
( Ey Ademoğulları, ŞEYTAN, ana babanızı, ayıplarını, çirkinliklerini onlara göstermek için onların elbiselerini soyarak onları cennetten çıkardığı gibi sizi de kesinlikle fitnelemesin. Kesinlikle O, O VE KABİLESİ, SİZİN ONLARI GÖREMEYECEĞİNİZ YERDEN SİZİ GÖRÜRLER. Kesinlikle biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık. )
Yukarıda yer alan ve negatif frekansları temsil eden sıfatlar maddenin ( beden ) ruh ( bilinç ) üzerindeki temel baskı unsurlarını teşkil etmektedir.
Şüpheci, cahil ve korkak insanları seçenek sunarak tahrik eden, aldatan ve saptıran şeytani varlıkların yegâne hedefi insanın Allah'a şirk koşmasını yani başka ilahlar da ( para, mal, mülk, iktidar, hevesler, kendi şahsı, cinler, insanlar vb. ) edinmesini sağlamaktır. Şirkin ve yukarıda ismen sıralanan negatif frekansların en organize ve etkin olduğu ortamlar ise "şirket" ve şirketlerin kontrolündeki "siyaset" ortamlarıdır. "Şirk" kökünden türeme "Şirket" ( Ortaklık ) kelimesinin ticari faaliyet kurumlarını tanımlamak için kullanılagelmiş olmasında da gören ve akleden kalpler için ilahi mesaj bulunmaktadır.
Ve en önemlisi, yukarıda yer alan sıfatlar az veya çok olmak suretiyle tüm insanlarda mevcuttur. Dolayısıyla insanın, kendisini temize çıkarmaya*, gerçeği gizleyebileceğini sanarak iyiymiş gibi görünmeye çalışması yerine gerçekten temizlenmesi, üzerindeki şeytanın pisiğini giderme** gayretinde olması esastır. Bunun da yegâne vasıtası ilimde derinleşmektir.
* 53/32 Ellezine yectenibune kebairal ismi vel fevahişe illel lemem inne rabbeke vasiul mağfirah huve a'lemu bikum iz enşeekum minel erdi ve iz entum ecinnetun fi butuni ummehatikum FE LA TUZEKKU ENFUSEKUM huve a'lemu bi men itteka
( Onlar günahın büyüklerinden ve ahlaksızlıklardan, küçük günahlar haricinde, kaçınırlar. Kesinlikle Rab’binin affı geniştir. Sizi yerden inşa ettiği zamanı ve sizin annelerinizin karınlarında ceninler olduğunuz zamanı O bilir. O HALDE NEFİSLERİNİZİ ( KENDİNİZİ ) TEMİZE ÇIKARMAYIN. O sakınan kimseyi bilir. )
** 8/11 İz yuğaşşikumun nuase emeneten minhu ve YUNEZZİLU ALEYKUM MAEN MİNES SEMAİ MAEN Lİ YUTAHHİRAKUM BİHİ VE YUZHİBE ANKUM RİZEŞ ŞEYTANİ ve li yerbita ala kulubikum ve yusebbite bihil akdam
( Zamanında, kendinden güvenlik olarak size uyku örtüyordu. SİZİ ONUNLA TEMİZLEMEK, ŞEYTANIN PİSLİĞİNİ SİZDEN GİDERMEK, kalplerinize bağ vermek ve ayaklarınızı, adımlarınızı onunla sabitlemek için GÖKTEN ÜZERİNİZE SU İNDİRİYORDU. )
8/11 kodlu ayetteki "Gökten indirilen su" ifadesi "ilmi" yani ilahi kozmik bilgileri simgelemektedir. Dolayısıyla "şeytanın pisliği" olarak tanımlanan "olumsuz sıfatları" ( negatif frekanslar ) gidermenin yegâne yolunun ilim olduğu "su" teşbihiyle bildirilmektedir.
Ayrıca bkz.
https://kuranilmi.blogspot.com/2019/02/sirk-ve-sirket-aldatmacas.html?m=1
https://kuranilmi.blogspot.com/2023/04/sirketlerin-tiyatrosu-siyaset.html?m=1
No comments:
Post a Comment