Kur'an'da "Adem" ve "İsa" isimleri 25'er kere tekrarlanmaktadır. 25 sayısının nümerolojik değeri "7" ( 2+5 = 7 ) olup, bu sayı - evvelce de defaatle incelendiği üzere - bir döngülük frekansı sembolize etmektedir. Her iki habercinin isimlerinin Kur'an'daki tekrar adetlerinin eşit olması Al'i İmran suresinin 3/59 kodlu ayetindeki mesaj ile uyum arzetmektedir. Adem ve İsa kelimelerinin birlikte yer aldıkları ilk ayet olan 3/59 kodlu ayet ayrıca Kur'an'da Adem ve İsa kelimelerinin 7. kez tekrarlandıkları ayettir. Ayetteki "Kün" ( Ol! ) kelimesi de 16. kelimedir. ( 1+6 = 7 )
3/59 - İnne (1) mesele (2) IYSA (3) ınde (4) allahi (5) ke (6) meseli (7) ADEM (8) haleka (9) hu (10) min (11) türabin (12) sümme (13) kale (14) lehu (15) KÜN (16) fe (17) yekun (18) ( Kesinlikle İSA’ nın misali Allah’ ın indinde ADEM’ in misali gibidir. Onu topraktan yarattı ve sonra ona "Ol." dedi de o oldu. )
Her iki habercinin isimlerinin Kur'an'da 25 kere yani nümerolojik olarak 7 sayısına eşit olacak şekilde geçmesi düalitenin sembolü olan ve evvelce bu blogda defaatle incelenmiş olan "İkili Yedi" kavramı açısından da önem arzetmektedir. Bu noktada "Ruh ve Madde" düalitesi dikkat çekmektedir.
Her iki habercinin isimlerinin Kur'an'da 25 kere yani nümerolojik olarak 7 sayısına eşit olacak şekilde geçmesi düalitenin sembolü olan ve evvelce bu blogda defaatle incelenmiş olan "İkili Yedi" kavramı açısından da önem arzetmektedir. Bu noktada "Ruh ve Madde" düalitesi dikkat çekmektedir.
Adem ve İsa insanlık için önemli iki döngüyü temsil etmektedirler. Adem kaba madde alemindeki nefsani ve maddesel insanı, İsa ise tekamül etmiş ve göksel olma liyakatini kazanmış ruhsal insanı sembolize etmektedirler. Zira Adem ve İsa ile ilgili şu Kur'an ayetleri dikkat çekmektedir.
20/115 - Ve lekad ahıdna ila ADEME min kablü fe NESİYE ve LEM NECİD LEHU AZMA ( Ve önceden Adem' e ahdettik de UNUTTU. ONDA AZİM BULAMADIK. )
4/171 .......... innemel mesıhu IYSebnü meryeme rasulüllahi ve KELİMETÜH elkaha ila meryeme ve RUHUN * minhü .......... ( .......... Meryem oğlu İSA Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu KELİMESİ ve O’ndan RUHTUR......... )
* Kur'an'da "Ruhun minhü" ( O'ndan ruhtur ) ifadesi sadece Mesih İsa için kullanılmıştır. İnsanın yaratılışına ilişkin ayetlerde ise "Nefeha fihi min ruhıhı" ( Ona ruhundan üfledi ) ifadesi yer almaktadır.
Maddesel ( Bedensel ) insan ve Ruhsal ( Göksel ) insan misali İncil ayetlerinde şöyle bildirilmektedir.
20/115 - Ve lekad ahıdna ila ADEME min kablü fe NESİYE ve LEM NECİD LEHU AZMA ( Ve önceden Adem' e ahdettik de UNUTTU. ONDA AZİM BULAMADIK. )
4/171 .......... innemel mesıhu IYSebnü meryeme rasulüllahi ve KELİMETÜH elkaha ila meryeme ve RUHUN * minhü .......... ( .......... Meryem oğlu İSA Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu KELİMESİ ve O’ndan RUHTUR......... )
* Kur'an'da "Ruhun minhü" ( O'ndan ruhtur ) ifadesi sadece Mesih İsa için kullanılmıştır. İnsanın yaratılışına ilişkin ayetlerde ise "Nefeha fihi min ruhıhı" ( Ona ruhundan üfledi ) ifadesi yer almaktadır.
Maddesel ( Bedensel ) insan ve Ruhsal ( Göksel ) insan misali İncil ayetlerinde şöyle bildirilmektedir.
46-1 Corinthians-15-42 ÖLÜLERİN DİRİLİŞİ DE BÖYLEDİR. Beden çürümeye mahkûm olarak gömülür, çürümez olarak diriltilir.
46-1 Korintliler-15-44 DOĞAL BEDEN OLARAK GÖMÜLÜR, RUHSAL BEDEN OLARAK DİRİLTİLİR. Doğal beden olduğu gibi, ruhsal beden de vardır.
46-1 Korintliler-15-45 Nitekim şöyle yazılmıştır: "İLK İNSAN ADEM yaşayan can oldu." SON ADEM'se* yaşam veren ruh oldu.
* Son Adem = İsa A.S.
46-1 Korintliler-15-46 Önce ruhsal olan değil, doğal olan geldi. Ruhsal olan sonra geldi.
46-1 Korintliler-15-47 İlk insan YERDEN, yani topraktandır. İkinci insan GÖKTENDİR.
46-1 Korintliler-15-48 Topraktan olan insan nasılsa, topraktan olanlar da öyledir. Göksel insan nasılsa, göksel olanlar da öyledir.
46-1 Korintliler-15-49 Bizler topraktan olana nasıl benzediysek, göksel olana da benzeyeceğiz.
No comments:
Post a Comment