Evvelki bölümlerde gerçeğin temelini hayalin oluşturduğuna, "Hayal" kelimesinin kökündeki "Hay" kelimesinin "Diri, Yaşayan, Gerçek" anlamına geldiğine değinişmişti. Yaratılıştaki her şey ilahi imajinasyonun bir tezahürüdür. Bu bağlamda Allah'ın ruhundan üflediği idrakli varlıkların da aynı şekilde imajinasyon ( hayal etme ) sayesinde gerçeklik ( realite ) yaratma potansiyelleri bulunmaktadır. Bu fenomenin oluşabilmesi için beyin dalgalarını kaba madde alemi olan dünya frekansından daha üst frekanslara çıkarmak gerekmektedir. Meditasyon, Trans, Hipnoz, Yoga gibi muhtelif isimlerle anılan çalışmalarının temel amacı söz konusu frekansı yükseltmektir.
Adı geçen çalışmaların isimleri incelendiğinde ortak bir kavram açığa çıkmaktadır. "Bir halden başka bir hale geçiş" yani "UYKU"
Meditasyon = Aracılık etmek
Trans = Geçiş
Hipnoz / Hupnosis ( Yun. ) = Uyku ( Uy + ku* ... "Uyum sağlatıcı" )
Yoga ( Sans. ) = Birleşme ( Bir başka frekans ile temas, farklı frekansa erişim )
* -ku eki Keski, Biçki, Atkı, Tepki kelimelerinde olduğu gibi ki -ki/kı eki sonuna geldiği fiil köküyle birlikte isim oluşturmakta ve "Eylemin yapılmasına aracı olan" anlamını vermektedir.
Tüm bu imajinatif realite tesisi süreçlerinin temelinde "Kelime" iletişimi bulunmaktadır. Zira kelimeler, ruhun da maddenin de yaratılış kodlarıdır.
Yunus suresi / Kur'an
10/82 - Ve yühıkkallahül HAKKA bi KELİMATİHİ ve lev kerihel mücrimun
( Ve suçlular hoşlanmasalar da, Allah GERÇEĞİ KELİMELERİ ile gerçekleştirir. )
Yuhanna suresi / İncil
43-Yuhanna-1-1 Başlangıçta KELİME vardı. KELİME Tanrı'yla birlikteydi ve KELİME Tanrı'ydı.
43-Yuhanna-1-2 Başlangıçta O, Tanrı'yla birlikteydi.
43-Yuhanna-1-3 Her şey O'nun aracılığıyla var oldu, var olan hiçbir şey O'nsuz olmadı.
İdrakli varlıkların gerçeklik deneyiminin üç temel unsuru olduğuna evvelce değinilmişti. Olgu, Algı ve Duygu. İdrakli tüm varlıklar bu üç unsurun tezahürü ile gerçekliği ve var olmayı deneyimlerler. Maddi veya manevi bir unsurun ( Olgu ) varlıkta oluşturacağı farkındalık ve yorumlama ( Algı ) sonucunda varlıkta oluşan ruhsal durum ve hissiyat ( Duygu ) gerçekliği deneyimleme sürecinin özüdür.
Bu çerçevede, beynin kaba madde alemindeki gerçeklik deneyimleme sürecine ilişkin insandaki süreç akışı, maddesel bir olgu olan "Şeker" kelimesi örneğiyle şöyle tanımlanabilir. ( Titreşimsel olgular "" olarak işaretlenmiştir. )
1- Belirli bir frekansta titreşen "Şeker", yine belirli bir frekansta titreşen "Dil" ile temas eder.
2- "Dil" bu temas sonucunda deneyimlediği "Lezzet" frekansını, "Sinirler" vasıtasıyla "Beyine" iletir.
3- "Beyin", kendisine iletilen "Lezzeti" analiz eder ve "Tatlı" olarak tanımlar.
4- "Tatlı" kelimesinin, yaratılış kodlarındaki titreşimsel karşılığı olan "Hoş", "Keyif veren" kelimeleri aktive edilir.
5- "Beyin", aktive edilen bu kelimeleri talimat olarak algılayarak "Keyif" duygusunu, ilgili "Hormonları" salgılayarak, sağlar.
Manevi bir olgu olan "Saygılı" kelimesi örneği incelenecek olsaydı, sadece akıştaki 4. ve 5. maddeler gündeme gelecekti.
Yukarıdaki akışlarda da görüleceği üzere kaba madde aleminde deneyimlenen gerçeklik, varlığa dışarıdan gelen ve kaba madde frekansında titreşen uyarıcı olgular ( maddi, manevi ) vasıtasıyla tezahür etmektedir.
Dış telkin veya öz odaklanma ve konsantrasyon vesilesiyle oluşturulabilen Hipnoz ( Uyku ) ve Trans durumu, varlığın kaba madde frekansından sıyrılıp daha üst frekanslara ve gerçeklik seviyelerine yükselmesi halidir. Dolayısıyla artık varlığın kaba madde frekansıyla etkileşimi kalmamıştır. İşte frekansı böyle yükselmiş olan bir varlık, herhangi bir maddesel olgu olmadan, sadece kendisine dışarıdan yapılacak ( Örnek: Hipnotizatör vasıtasıyla ) veya kendisinin yapacağı iletişimdeki "Kelimelere" göre gerçeklik deneyimleyebilmekte ve hala kaba madde frekansında titreşmekte olan vücut yapısında değişiklikler de oluşabilmektedir. Bu durum, kaba maddenin düşük frekanslı planı ( alemi ) olan dünyanın sadece bir ilüzyon olduğu gerçeğini ortaya koymaktadır. Zira Kur'an auetlerinde "Dünya hayatının aldatıcı olduğu" defaatle bildirilmektedir.
Hipnotik trans ( Uykuya dayalı trans ) hali ve bu haldeki bilgi iletişimine ilişkin bilgiler Enfal ve Kehf suresinin aşağıdaki ayetlerinde misallendirilmektedir.
8/11 - İz yüğaşşikümün NÜASE emeneten minhü ve yünezzilü aleyküm mines semai maen li yütahhiraküm bihı ve yüzhibe anküm riczeş şeytani ve li yerbita ala kulubiküm ve yüsebbite bihil akdam
( Zamanında, kendinden güvenlik olarak size UYKU örtüyordu. Sizi onunla temizlemek, şeytanın pisliğini sizden gidermek, kalplerinize kuvvet vermek ve ayaklarınızı, adımlarınızı onunla sabitlemek için gökten üzerinize su indiriyordu. )
8/43 - İz yürıkehümüllahü fı MENAMİKE kalıla ve lev erakehüm kesıran le feşiltüm ve le tenaza'tüm fil emri ve lakinnellahe sellem innehu alimün bi zatis sudur
( Zamanında Allah, UYKUNDA sana onları az gösteriyordu. Eğer Allah sana onları çok gösterseydi korkacaktınız. İş hakkında tartışacaktınız. Lakin Allah selamet, emniyet verdi. Kesinlikle O göğüslerin sahip olduğunu bilendir. )
18/18 - Ve tahsebühüm eykazan ve hüm RUKUDÜN ve nükallibühüm zatel yemıni ve zateş şimali ve kelbühüm basitun ziraayhi bil vesıyd lev ittala'te aleyhim le velleyte minhüm firaran ve le müli'te minhüm ru'ba
( Ve onları uyanık sanırdın ama onlar UYKUDAYDILAR. Onları sağa ve sola çevirirdik. Köpekleri ön ayaklarını kapı eşiğine uzatıp yaymıştı. Şayet onları görseydin firar ederek onlardan yüz çevirirdin ve onlardan korku ile doldurulurdun. )
No comments:
Post a Comment