Çeviri

Friday, November 9, 2018

Alemler ( Kelime - Ruh - Madde )

Fatiha 1/2 El hamdü lillahil rabbil ALEMİN ( Övgü ALEMLERİN Rab'bi Allah içindir. )

Allahü Teala ile ilişkilendirilen "Rabbil Alemin" ( Alemlerin Rabbi ) kavramı Kur'an^da 43 kere  * tekrarlanmaktadır. "Alem" kelimesinin kapsamı, bu kelimeye atfedilecek anlamlar itibarıyla farklılık gösterebilmektedir. ( Evvelki bölümlerde incelenen "Rab" ( Yetiştiren, Öğrtene ) ve "Abd" ( Hizmet Eden, Kul ) kelimelerinde olduğu gibi ) Zira "Alem" kelimesinin sözlük anlamı "Kainat, Dünya, Her şey, Güneş Sistemi, Galaksi" kelimelerinden oluşmaktadır. Ancak Allahü Teala'nın Rab'bi olduğu bildirilen "Alemin" tüm bu kelimelerden münezzeh bir anlamı barındıran "Alem" kelimesi olması gerekir. ( * 43 sayısının nümerolojik değeri "7" olmaktadır. Yedi sayısı döngü periyodunu, kainattaki yedi planı ( alemi ) simgelemektedir. )

Yaratılışta temel olarak 3 alem bulunmaktadır. 

1- Kelime Alemi
2- Ruh Alemi
3- Madde Alemi ( Kainat )

1- KELİME ALEMİ

8/7 - Ve iz yeıdükümüllahü ıhdet taifeteyni enneha leküm ve teveddune enne ğayra zatiş şevketi tekunü leküm ve yürıdüllahü en yühıkkal hakka bi KELİMATİHI ve yaktaa dabiral kafirın ( Ve zamanında Allah size iki gruptan birini vaad ediyordu ki kesinlikle o sizin olacaktı. Siz ise kesinlikle şerefi olmayanın sizin olmasını arzuluyordunuz. Allah gerçeği KELİMELERİ ile gerçekleştirmek ve inkarcıların arkasını kesmek istiyordu. )

10/82 - Ve yühıkkallahül hakka bi KELİMATİHI ve lev kerihel mücrimun ( Ve suçlular hoşlanmasalar da, Allah gerçeği KELİMELERİ ile gerçekleştirir. )

42/24 - Em yekuluneftera alellahi keziba fe in yeşeillahü yahtim ala kalbik ve yemhullahül batıle ve yühıkkul hakka bi KELİMATİH innehu alimün bi zatis sudur ( “Allah’a  yalan uydurdu." mu derler? Eğer Allah dilerse, kalbinin üzerine mühür basar. Allah batılı imha eder ve gerçeği KELİMELERİ ile gerçekleştirir. Kesinlikle O göğüslerin sahip olduğunu bilendir. )

Ayetlerde "Gerçek olanın Allah'ın Kelimeleri" olduğu bildirilmektedir. Bir başka deyişle "Kelime" olmadan gerçek anlamda hiçbir şeyin varlığından söz edilemeyeceği bildirilmektedir.

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve KELİMETÜH elkaha ila meryeme ve RUHUN minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla ( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu KELİMESİ ve O’ndan RUHTUR. O halde, Allah’a  ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

4/171 kodlu ayet yaratılış sıralaması açısndan önemli bir bilgi vermektedir. Ayette Mesih İsa'nın önce Allah'ın "Kelimesi" sonra ise O'ndan "Ruh" olduğu bildirilmektedir. Bu durum açıkça ortaya koymaktadır ki, "Maddenin" varlığından söz edilebilmesi için ona tesir gönderen "Ruhun" varlığının gerekliliği gibi "Ruhun" varlığından söz edilebilmesi için de ona tesir gönderen "Allah Kelamının" ( Kelimenin ) varlığı gerekmektedir.

Kur'an'da varlığa ilişkin tüm gerçekleşmelerin Allah'ın "Kitabında", "Yazısında" olduğu da bildirilmektedir. ( Arapça kökenli olan "Kitab" kelimesi "Yazı" anlamındadır. ) Bu duruma örnek ayetler aşağıdadır. 

30/56 - Ve kalellezine utül ılme vel ımane lekad lebistüm fı KİTABİLLAHİ ila yevmil ba'si fe haza yevmül ba'si ve lakinneküm küntüm la ta'lemun ( Ve o ilim ve inanç verilenler, "ALLAH'IN KİTABINDA, diriliş gününe kadar kaldınız. Artık bu diriliş günüdür. Lakin kesinlikle sizler bilmemekteydiniz." derler. )

9/36 - İnne ıddeş şühuri ındellahisna aşera şehran fı KİTABİLLAHİ yevme halekas semavati vel erda minha erbeatün hurum zaliked dınül kayyimü fe la tazlimu fıhinne enfüseküm ve katilül müşrikıne kaffeten kema yükatiluneküm kaffeh va'lemu ennallahe meal müttekın ( Kesinlikle, Allah indinde ayların adedi oniki aydır. Gökleri ve yeri yarattığı günkü ALLAH YAZISINDA. Onlardan dördü haramdır. Bu daim olan dindir. O halde, onlar hakkında nefislerinize zulmetmeyin. Ortak koşanlarla, sizinle topluca savaştıkları gibi topluca savaşın. Bilin ki, kesinlikle Allah sakınanlarla beraberdir. )

Tüm yaratılışa ilişkin ana yazının ( yazılımın ) ise "Ümmül Kitab"'da ( Ana Kitap / Ana Yazı ) olduğu ve onun da Allah'ın indinde var olduğu beyan edilmektedir.

13/39 - Yemhullahü ma yeşaü ve yüsbit ve ındehu ÜMMÜL KİTAB ( Allah neyi dilerse imha eder ve sabit kılar. ANA KİTAP O’nun indindedir. )

Kehf ve Lokman surelerinin aşağıdaki ayetlerinde de Allah'ın kelimelerinin daim olduğu, yaratılmış olanların ise sonlu olduğu bildirilmektedir. 

18/109 - Kul lev kanel bahru midaden li KELİMATİ rabbi le nefidel bahru kable en tenfede kelimatü rabbi ve lev ci'na bi mislihı mededa ( De ki: "Şayet deniz Rab’bimin kelimeleri için mürekkep olsa, Rab’bimin kelimeleri tükenmeden önce deniz tükenecektir. Şayet onun aynısını yardımcı olarak getirsek bile." )

31/27 - Ve lev enne ma fil erdı min şeceratin aklamün vel bahru yemüddühu min ba'dihı seb'atü ebhurin ma nefidet KELEMATÜLLAH innellahe azızün hakım ( Ve şayet kesinlikle o yerdeki ağaçlar kalemler olsa ve deniz de ona destek olsa, ondan sonra da yedi deniz, ALLAH'IN KELİMELERİ TÜKENMEZ. Kesinlikle Allah yücedir hakimdir. )

Ayette yer alan "Seb'atü Ebhurin" ( Yedi Deniz ) ifadesi, kainat olarak anılan madde alemini oluşturan 7 planı ifade etmektedir. ( Burada "Plan" olarak ifade edilen kavram "Alem" olarak da ifade edilebilmektedir. Bu nedenle "Alem" kelimesini dar ve geniş anlamlarının varlığı da ortaya çıkmaktadır. )

"Kelimenin" ve "Yazının" yaratılıştaki konumunu tanımlayan bazı İncil ayetleri de şöyledir. 

40 Matta 4-4 İsa ona şu karşılığı verdi: "'İnsan yalnız ekmekle yaşamaz, Tanrı'nın ağzından çıkan her KELİMEYLE YAŞAR' diye YAZILMIŞTIR."

Ayette kelimenin maddi kavramlardan münezzeh olduğu bildirilmekte ve varlık için esas olanın kelime olduğu vurgulanmaktadır.

49 Efesliler 6-17 Kurtuluş miğferini ve RUH'un kılıcını, yani TANRI KELİMESİNİ alın.

Ayette, ruhun özünün de kelime olduğu bildirilmekte ve kurutuluş için sığınılması gerekenin Allah kelamı olduğu vurgulanmaktadır.

58 İbraniler 11-3 ALEMLERİN TANRI'NIN KELİMESİYLE düzenlendiğini, görülen şeylerin görülenlerce oluşturulmadığını imanla anlamaktayız.

Allah'ın kelimelerinin yaratılışın özü olduğunu bildiren bir başka ayet...

40 Matta 24-35 Yer ve gök ortadan kalkacak, ama benim SÖZLERİM asla ortadan kalkmayacaktır."

Ayette sözün ( kelamın ) yaratılıştan münezzeh ve daim olduğu bildirilmektedir.

2- RUH ALEMİ

Allahü Teala, ruh alemine ilişkin insana az bilgi verildiğini bildirmektedir. Zira madde aleminde varlığını sürdürmekte olan varlıkların ruh konusunda bilgisi olması mümkün olmadığı gibi sezgileri de sadece belirli bir seviyede kalabilmektedir. Ruh Alemi, Kainat Alemine gönderdiği tesirler ile Kainat Aleminde idrakli varlıkların tezahürünü sağlamaktadır. Kainat Aleminde yer alan idraksiz varlıklar Allahü Teala'nın bahşettiği asli tesirler ile debelenmektedirler.

17/85 - Ve yes'eluneke anir RUH kulir RUHU min emri rabbi ve ma utıtüm minel ılmi illa kalıla ( Ve sana ruhtan sual ediyorlar. De ki: "Ruh, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )

3- MADDE ALEMİ

Yedi katmandan ( plan ) oluşan Kainat Alemi, esas itibarıyla maddenin farklı hallerinden ( Kaba, Yarı Süptil, Süptil ) oluşan Madde Alemidir. İnsan, dünyada maddenin kaba halini deneyimlemektedir. Dünyanın "Aldatıcı Madde" olduğu ayetlerde belirtilir.

3/185 - Küllü nefsin zaikatül mevt ve innema tüveffevne ücuraküm yevmel kıyameh fe men zuhziha anin nari ve üdhılel cennete fe kad faz ve MEL HAYATÜD DÜNYA İLLA METAUL ĞURUR ( Tüm nefisler ölümü tadacaktır. Ve ayağa kalkış gününde ödülleriniz kesinlikle size vefa edilecektir. Kim ateşten uzaklaştırılıp, cennete sokulursa kurtulmuştur. DÜNYA HAYATI ALDATICI MADDE / FAYDA HARİCİNDEKİ DEĞİLDİR. )

Madde Alemi ( Kainat ) ile Ruh Alemi arasında erişilmez bir ayrılık ancak tesirleşme açısından da bir o kadar yakınlık olduğu evvelki bölümlerde belirtilmişti.

Yaratılıştaki 3 unsur ;

1- Kelime ( Allahü Teala tarafından tüm yaratılışın özü olarak belirlenen olgu )
2- Ruh ( Allah'ın kelimelerinin idrak edildiği cevher )
3- Madde ( Allahü Teala'dan gelen tesirlerle var olan, Ruhların tekamül etmesi için vesile olan ve ruhların bu amaçla tesir göndererek Varlık'ı oluşturdukları cevher )


Bu çerçevede, kainatta "Varlık" olarak anılan olgu, Ruh tesiri altındaki madde ( beden ) formudur.
















No comments:

Post a Comment