8 Temmuz 2021 Perşembe

Nar ve Nur

"Nar" ( Ateş ) kelimesi "Nur" ( Aydınlık ) kelimesiyle ortak NR kökünden olan bir kelimedir. "Nur" kelimesi özünde "Ateşin etkisinde kalmış, Ateşlenmiş" yani "Aydın olmuş, Aydınlık" anlamını taşımaktadır. 

"Nar" kelimesinin Kur'an'da zahiri ve batini anlamlarda kullanıldığı görülmektedir. Bu anlamlar "Ateş", "Azap", "Enerji", "Bilgi ( İlim ) olarak sıralanabilir.

"Nur" ( Aydınlık ) kelimesi "İlm" ( İlim, Bilgi ) kelimesiyle de ilintilidir. Batı dillerindeki "ILLuMinati" ( Aydınlanmışlar ), "LuMinous ( Aydınlık ) kelimelerindeki "LM" kökü ile "İLM" ( İlim, Bilgi ) kelimesindeki LM kökü ortaklık arzetmektedir. Yani Arapça'daki "İLM / İLiM ( Bilgi ) kelimesi batı dillerinde "Aydınlık" anlamına gelen "LuMière", "LuMinosity" kelimelerinin köküdür. O nedenledir ki "İlim sahibi kişi"'ye "Aydın" denmektedir. Illuminati ( Aydınlanmışlar ) kelimesinin bir anlamı da "İlimlenmişler"dir.

Aşağıdaki ayetlerde "Nar" kelimesi "Azap" ve "Ateş" anlamında yer almaktadır.

2/201 Ve minhum men yekulu rabbena atina fid dunya haseneten ve fil ahirati haseneten ve kina AZABEN NAR

( Ve onlardan kimi "Rab’bimiz bize dünyada güzellik ve ahirette güzellik ver ve bizi ATEŞ AZABINDAN koru." der. )

56/71 E fe reeytumun NAR elletiy TURUN ( Çakıp YAKTIĞINIZ ATEŞİ gördünüz mü? )

56/72 E entum enşe'tum şecereteha em nahnul munşiun

( Onun ağacını siz mi inşa ettiniz? Biz miyiz inşa eden? )

Aşağıdaki ayetlerde "Nar" kelimesi "Enerji frekansı" anlamında yer almaktadır. Cin ( Görünmeyen, Örtülü, Gizli ) adı verilen üst boyut varlıkları yüksek frekansta titreşen süptil madde niteliğindeki varlıklardır. 

7/11 Ve lekad halaknakum summe savvernakum summe kulna lil melaiketiscudu li ademe fe secedu illa iblis lem yekun mines sacidin

( Ve sizi yarattık. Sonra sizi şekillendirdik. Sonra meleklere "Adem için yere kapanın." dedik de İblis hariç yere kapandılar. O yere kapananlardan olmadı. )

7/12 Kale ma meneake en la tescude iz emartuk kale ene hayrun minh halakteni min NARİN ve halaktehu min tiyn

( “Sana emrettiğim zaman, seni yere kapanmaktan ne men etti?” dedi. “Ben, ondan daha hayırlıyım. Beni ATEŞTEN yarattın, onu çamurdan yarattın." dedi. ) 

15/27 Vel canne halaknahu min kablu min NARis semum 

( Ve cin, onu önceden, içe işleyen zehirli ATEŞTEN yarattık. )

55/15 Ve halekal canne min maricin min NAR

( Ve cini dumansız ATEŞ alevinden yarattı. ) 

Aşağıdaki ayetlerde "Nur" kelimesi vasıtasıyla Allahü Teala'nın sonsuz ilim ve aydınlanma kaynağı olduğu bildirilmektedir.  

24/35 Allahu NURus semavati vel ard ....

( Allah göklerin ve yerin AYDINLIĞIDIR. ... ) 

9/32 Yuridune en YUTFİU NURallahi bi efvahihim ve ye'bellahu illa en yutimme nurahu ve lev kerihel kafirun

( Allah' ın AYDINLIĞINI ağızlarıyla SÖNDÜRMEK isterler. Allah, inkarcılar hoşlanmasalar da, istemeseler de ancak aydınlığını tamamlamayı istiyor. )

Aşağıdaki ayetlerde ateş, "Huda" ( Yönlendirme ) sağlayan ve "Haber" ( Haber, Bilgi ) niteliğinde olan ilahi kozmik bilgileri temsil etmektedir.

20/10 İz raa NARan fe kale li ehlihimkusu inni anestu NARan lealli atikum minha bi kabesin ev ecidu alen NARİ HUDA

( Zamanında ATEŞ gördü de ailesine "Durun, kesinlikle ben ATEŞ gördüm. Umulur ki ben size ondan ateş parçası kor getiririm veya ATEŞTE YÖNLENDİRME bulurum" dedi. ) 

20/11 Fe lemma etaha nudiye ya musa

( Böylece oraya vardığında seslenildi "Ey Musa." ) 

20/12 İnni ene rabbuke fahla' na'leyk inneke bil vadil mukaddesi tuva

( Kesinlikle ben, ben senin Rab’binim. O halde ayakkabını çıkar. Kesinlikle sen kutsal vadi Tuva' dasın. )

27/7 İz kale musa li ehlihi inni anestu NARA seatikum minha bi HABER ev atikum bi şihabin kabesin leallekum tastalun

( Zamanında Musa ailesine "Kesinlikle ben ATEŞ gördüm. Size ondan HABER ile geleceğim. Veya size kor gibi kıvılcım ile geleceğim. Umulur ki ısınırsınız." dedi. )

27/8 Fe lemma caeha nudiye en BURİKE MEN FİN NARİ ve men havleha ve subhanellahi rabbil alemin

( Böylece oraya vardığında, "O ATEŞİN İÇİNDEKİ ve onun çevresindeki KİMSELER BEREKETLİ KILINMIŞLARDIR. Alemlerin Rab’bi Allah yücedir." diye seslenildi. )

27/9 Ya musa innehu enellahul azizul hakim ( Ey Musa, kesinlikle ki ben yüce hakim olan Allah’ ım. )

28/29 Fe lemma kada musel ecele ve sara bi ehlihi anese min canibit turi NARA kale li ehlihimkusu inni anestu NARan lealli atikum minha bi HABERİN ev cezvetin minen NARİ leallekum tastalun

( Musa vadeyi tamamlayıp da ailesi ile seyirttiğinde dağın yanında ATEŞ gördü. Ailesine "Bekleyin, kesinlikle ben ATEŞ gördüm. Ondan size HABER ile veya ateşten bir parça ile geleceğimi umarım. Umulur ki ısınırsınız." dedi. )

28/30 Fe lemma etaha nudiye min şatiil vadil eymeni fil buk'atil mubaraketi mineş şecerati en ya musa inni enellahu rabbul alemin

( Oraya yettiğinde, bereketli yerdeki vadinin sağındaki ağaçtan "Ey Musa, kesinlikle ben, ben alemlerin Rab’bi Allah' ım." diye seslenildi. )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder