İnsanın, kendi iradesine bağlı tercihi nedeniyle deneyimlemek durumunda kaldığı, düalite planı olan kaba madde alemi dünyadan çıkabilmesinin yegane yolu tekamülüne vesile olacak düşünce, tutum ve davranışları sergiyebilmesidir. Tekamüle giden yol ise kalben ve zihnen düaliteden üniteye geçişi sağlamaktan yani "İkiyi birlemekten" geçmektedir. Bir başka deyişle ayrıştırıcı olan "Ben ve diğerleri" kavramından BİRleştirici olan "Biz-Hepimiz" kavramına geçiş önem arzetmektedir.
"Ruh" kelimesinin Kur'an'da 21 kere tekrarlanması, "R" harfinin Türkçe alfabede 21. harf olması, 21'deki 2 ve 1 sayılarının "İkinin birlenmesi" mesajını taşıdığına dikkat çekmektedir. "Ruh"'un ve onun tesirinde devinen Öz Varlık'ın idrakine yakınlaşmak, "Nefs" adı verilen ve düaliteyi oluşturan "Öz Varlık + Beden" ikilisindeki "Beden" ( Madde ) olgusunu terketmek ile mümkün olabilmektedir.
Ayrıca "İkiyi Birlemek", "İyi" ( Pozitif Enerji ) ve "Kötü" ( Negatif Enerji ) kavramlarından oluşan ve döngünün sebebi olan "Düalite" algısını "Ünite" algısına dönüştürebilmektir. Bunu gerçekleştirebilmenin tek yolu da kaba madde aleminde negatif tesirlerin ürünü olan "Kötü"den yani nefsani arzulardan ( Mal, Mülk, Şöhret, Şehvet, Riyaset, Tahakküm ) kurtulabilmek ve sadece "İyi" kavramına odaklanabilmektir.
Ayrıca "İkiyi Birlemek", "İyi" ( Pozitif Enerji ) ve "Kötü" ( Negatif Enerji ) kavramlarından oluşan ve döngünün sebebi olan "Düalite" algısını "Ünite" algısına dönüştürebilmektir. Bunu gerçekleştirebilmenin tek yolu da kaba madde aleminde negatif tesirlerin ürünü olan "Kötü"den yani nefsani arzulardan ( Mal, Mülk, Şöhret, Şehvet, Riyaset, Tahakküm ) kurtulabilmek ve sadece "İyi" kavramına odaklanabilmektir.
Doğadaki tezahürler de varlıklara "İkinin birlenmesi" gerektiği mesajını verirler. Birim düalite olan "Kadın - Erkek" İKİlisinin tek bir beden gibi BİRleşmesi, "Sprem - Yumurta" ikilisinin birleşmesi ve tek BİR varlık ortaya çıkarması en temel misallerdendir.
Kur'an'da "İkinin birlenmesi" olgusu muhtelif ayetlerde zahiri ve batıni olarak bildirilmiştir.
Fecr suresinin aşağıdaki ayetlerinde "On Gece" ifadesi 10 sayısının nümerolojik değerinin "1" olması açısından, "Çift ve Tek" ifadesi ise "İkiden" "Bire" geçiş anlamı içermesi açısından dikkat çekmektedir.
89/2 - Ve leyalin AŞRİN ( Ve ON gece, )
89/3 - Veş ŞEF'İ vel VETR ( Ve ÇİFT ve TEK, )
Bakara suresinin 27. ve Ra'd suresinin "21."! ayetinde ise "BİRleştirmenin" gerekliliği ancak "Ayrıştıranların" varlığı vurgulanmaktadır. Ayetteki "BİRleştirme" kavramı, hem kitapların, hem ilmin, hem de insanların birleştirilmesi anlamlarını içermektedir.
2/27 - Ellezine yenkudune ahdellahi min ba'di mısakıh ve yaktaune ma emerallahü bihı EN YUSALE ve yüfsidune fil ard ülaike hümül hasirun
( O verdikleri sözleri sonrasında Allah’a olan ahdini bozanlar ve Allah’ ın BİRLEŞTİRİLMESİNİ emrettiğini kesip ayıranlar ve yerde bozgun yapanlar, işte onlar hasarlananlardır. )
13/21* - Vellezine YESILUNE ma emerallahü bihı EN YUSALE ve yahşevne rabbehüm ve yehafune suel hısab
( Ve Allah' ın o BİRLEŞTİRİLMESİNİ emrettiğini BİRLEŞTİRENLER ve Rab’lerinden korkup, ürperenler, ürkenler ve hesabın kötülüğünden korkanlar. )
* Ayet numarasının 21 olması "İkiyi birleme" kavramına nümerolojik olarak dikkat çekmektedir.
Al'i İmran suresinin 103. ve Enfal suresinin 63. ayetinde düalitenin negatif tarafının bir tezahürü olan "düşmanlık" kavramının yok olması ve insanlar arasında kolektif bilincin oluşabilmesi için Öz Varlıklarının temsilcisi olan "Kalplerinin" birleşmesi gerektiği, bunun da sadece Allahü Teala'nın ve O'nun vesile kılacağı vazifelilerinin ( tekamül etmiş ve insan sıfatını geride bırakmış varlıklar / melekler ) ileteceği asli tesirlerle olabileceği bildirilmektedir.
3/103 - Va'tesumu bi hablillahi cemıan ve la teferraku vezküru nı'metellahi aleyküm iz küntüm a'daen fe ELLEFE BEYNE KULUBÜKÜM fe asbahtüm bi nı'metihı ıhvana ve küntüm ala şefahufratin minen nari fe enkazeküm minha kezalike yübeyyinüllahü leküm ayatihı lealleküm tehtedun
( Ve Allah’ ın ipine topluca sarılıp bağlanın. Kısımlara ayrılmayın ve Allah’ ın üzerinize olan nimetini hatırlayın. Zamanında DÜŞMAN OLMUŞTUNUZ DA KALPLERİNİZİN ARASINI BİRLEŞTİRDİ. O’nun nimeti ile kardeşler oldunuz. Ateşten çukurun üzerindeydiniz de sizi oradan kurtardı. İşte Allah ayetlerini size böyle açıklar. Umulur ki yönlenirsiniz. )
8/63 - Ve ELLEFE BEYNE KULUBİHİM lev enfakte ma fil erdı cemıan ma ellefte beyne kulubihim ve lakinnellahe ellefe beynehüm innehu azızün hakım
( Ve KALPLERİNİN ARALARINI BİRLEŞTİRDİ. Şayet yerde ne varsa topluca harcasaydın bile kalplerinin aralarını birleştiremezdin. Lakin onların aralarını Allah birleştirir. Kesinlikle O yücedir hakimdir. )
"21" numaralı olan Enbiya suresinin ilk ayetinde de "Birliği oluşturma" açısından dolaylı mesaj verilmektedir. Ayette "hesap" olarak tanımlanan "döngü sonuna" yaklaşmış olan ( yeni döngü başlangıcının kapısına yanaşmış olan ) ve artık kolektif bilinci tesis ederek ünitye / birliğe yaklaşmaları gereken insanların hala habersiz bir şekilde doğru yolun aksi istikametinde düşünce, tutum ve davranışlar sergilemekte olduklarından bahsedilmektedir.
21/1 - İkterabe (1) li (2) en (3) nasi (4) hısabü (5) hüm (6) ve (7) hüm (8) fı (9) ğafletin (10) mu'ridun (11)
( İnsanlar için hesapları yaklaştı. Onlar habersizlik içinde yüz çevirip dönenlerdir. )
Ayette 11 kelime bulunması, farklı boyuta geçiş portalinin nümerolojik sembolü olan 11 sayısı açısından dikkat çekmektedir.
Kur'an'ın ilk suresi olan Fatiha ( Anahtar / Açılış ) suresinin ilk ayetindeki "Bismillahirrahmanirrahim" ifadesi ( Besmele ) 19 kelimeden oluşmakta olup, 19 sayısının nümerolojik değeri 10 yani 1 sayısını ( 1+9 0 10 ... 1+0 = "1" ) vermektedir. Ayette yeni döngü kapısının açılabilmesi için Allah'ın ismi vesilesiyle "BİRliğin" tesis edilmesi mesajı nümerolojik olarak verilmektedir.
No comments:
Post a Comment