5 Ocak 2020 Pazar

Kataraktın sebebi depresyon

Katarakt, göz bebeğinin arkasında bulunan ve görmeyi sağlayan doğal göz merceğinin saydamlığını kaybederek matlaşmasıdır. Başka bir deyişle görüşün, buğulanmış bir camın arkasından bakıyormuşçasına bozulmasıdır.

                                      


Katarakt sendromu gözün üzerinde oluşan beyaz daire şeklinde ortaya çıkmaktadır.

Bilimsel kaynaklar kataraktın sebeplerinden birinin de üzüntüye dayalı depresyon olduğunu belirtmektedir.

https://www.eurotimes.org/depression-cataract/
https://versanthealth.com/blog/cataracts-in-older-adults-linked-to-depression/

Kur'an'ın Yusuf suresinin aşağıdaki ayetlerinde Yusuf'un kurt tarafından öldürüldüğü haberini alan babasının "üzüntüden gözlerinin beyaz olduğu ve görme yetisini kaybettiği" bildirilir.

12/84 - Ve tevella anhüm ve kale ya esefa ala yusüfe vebyaddat aynahü minel huzni fe hüve kezım
(Ve onlardan yüz çevirdi. "Ey Yusuf'a olan üzüntü" dedi. Hüzünden gözleri beyaz oldu. Artık o öfkesini açığa vurmayandı. )

12/93 - İzhebu bi kamısıy haza fe elkuhü ala vechi ebı ye'ti besıra ve'tunı bi ehliküm ecmeın
( Bu gömleğimle gidin de onu babamın yüzüne atın. Görüş gelsin. Bütün ailenizle topluca bana gelin. )

12/96 - Fe lemma en cael beşıru elkahü ala vechihı fertedde besıra kale e lem ekul leküm innı a'lemü minellahi ma la ta'lemun
( Ancak, müjdeci geldiğinde, onu onun yüzüne attı da görüş dönüp geldi. "Ben size, "Kesinlikle ben Allah’tan sizin bilmediklerinizi bilirim." demedim mi?" dedi.  )






1 yorum:

  1. ben hayatımda bu kadar akla ve mantığa yatan bir açıklama göremedim bu ayet ile ilgili
    mükemmel cidden

    YanıtlaSil