27 Ocak 2020 Pazartesi

Yaratılıştaki tesirler

Yaratılışı teşkil eden varlıklar arasında daimi bir tesirleşme ( frekans etkileşimi / titreşimsel ( vibrasyoel ) etkileşim süregelmektedir. Tüm bu tesirler Allahü Teala'nın rızasını temsil eden üniteden süzülerek varlıklara intikal etmekte ve varlıklardan da birbirlerine iletilmektedir. Özünde titreşim ( frekans ) olan "Manyetik Alan" veya "Aura"*  adı verilen kavramlar madesel olguların yaydıkları tesirlere ve tesir alanlarına verilen isimlerdir. ( * Dünyanın manyetik alanı, insanın aurası )

Tesirler aşağıdaki gibi kategorize edilebilir. 

1- Kaynaktan İletilen Tesirler ( Üniteden ruh alemine ve madde alemine ( kainat ) doğrudan iletilen asli tesirler. )

Örnek : Kozmik bilgilerin ruhlara iletisi, doğa olaylarının bir çoğunun tezahürüne vesile olan tesirler.

2- Ruhtan Maddeye İletilen Tesirler ( Üniteden tesir alan ruhlardan ( ruh aleminden ) idrakli veya idraksiz maddelere ( süptil, yarı süptil ve kaba madde varlıklara ) iletilen tesirler. )

Örnek : Ruhtan süptil Öz Varlığa iletilen yönlendirme tesirleri

3- Maddeden Maddeye İletilen Tesirler ( Madde alemi içindeki idrakli veya idraksiz varlıkların birbirlerine ilettikleri tesirler. )

Örnek : Varlıklar arası iletişim.

Bu konuya ilişkin belli başlı Kur'an ayetleri şöyle sıralanabilir.

42/51 - Ve ma kane li beşerin en yükellimehüllahü illa VAHYEN ev MİN VERAİ HICABİN ev YURSİLE RASULEN fe yuhıye bi iznihı ma yeşa' innehu aliyyün hakım
( Ve Allah' ın insana kelam edip söz söylemesi, VAHYEN veya PERDE ARKASINDAN olması haricinde olmaz. Veya RESUL GÖNDERİR de izni ile ne dilerse vahyeder. Kesinlikle O uludur hakimdir. )

Ayetteki bilgi aktarımı yöntemlerinin açıklaması;

Vahyen = Doğrudan iletişim
Perde Arkası = Ruh kanalıyla vahiy ve tebliğ iletişimi
Resul ile = Haberci olarak vazifelenmiş varlıklar kanalıyla iletişim

2/74 - Sümme kaset kulübüküm min ba'di zalike fe hiye kel hıcarati ev eşeddü kasveh ve inne minel hıcarati lema yetefecceru minhül enhar ve inne minha lema yeşşekkaku fe yahrucü minhül ma ve inne minha lema yehbitu min haşyetillah ve mallahü bi ğafilin an ma ta'melun

( Sonra, bunun ardından kalpleriniz katılaştı da onun sertliği o taşlar gibidir veya daha şiddetlidir. Kesinlikle taşlardan öylesi vardır ki onlardan nehirler fışkırır. Kesinlikle onlardan öylesi vardır ki çatlar da onlardan su çıkar. Kesinlikle onlardan öylesi vardır ki Allah korkusundan yuvarlanıp eğilir. Allah o yaptıklarınızdan habersiz değildir. )

Ayette "Taşların hareketi" misali verilmek suretiyle idraksiz varlıklara kaynaktan iletilen tesirlere dikkat çekilmektedir. 

32/9 - Sümme sevvahü ve nefeha fihi min ruhıhı ve ceale lekümüs sem'a vel ebsara vel efideh kalilen ma teşkürun

( Sonra onu düzenleyip şekillendirdi ve içine ruhundan üfledi. Size kulaklar, gözler ve gönüller oluşturdu. Ne az şükrediyorsunuz. )

Ayette Allahü Teala'nın ilettiği asli tesirlerin ( kaynak tesirlerin ) maddeye, ruha ve ruhtan da madeeye erişmesinden bahsedilmektedir.

2/87 - Ve lekad ateyna musel kitabe ve kaffeyna min ba'dihı bir rusüli ve ateyna ıysebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi ruhıl kudüs e fe küllema caeküm rasulün bima la tehva enfüsükümüstekbartüm fe ferıkan kezzebtüm ve ferıkan taktülun

 ( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya deliller verdik ve onu kutsal ruh ile destekleyip kuvvetlendirdik. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz? )

Ayette yer alan "Kutsal ruh ile destekledik." ifadesiyle ruhtan, idrakli maddesel varlığa iletilen tesirlere misal verilmektedir.

16/68 - Ve evha rabbüke ilen nahli en ittehızı minel cibali büyuten ve mineş şeceri ve min ma ya'rişun
( Ve Rab’bin bal arısına dağlardan, ağaçlardan ve o kurduklarından evler edinmesini vahyetti. )

Ayette, kaynaktan ( ünite ) yarı idrakli maddesel varlığa iletilen tesirler "vahiy" tanımlamasıyla bildirilmektedir.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder