12 Ocak 2020 Pazar

Kutsal Ruh

Ruhül Kudüs ( Kutsal Ruh ) kavramı Kur'an ve İncil'de yer alan ve ayetlere göre Cibril isimli meleği ifade ettiği anlaşılan bir kavramdır. Kutsal Ruh'un ilahi nizamdaki kader mekanizmasındaki başlıca görevlerinin Allah'ın izni ile;

- Kur'an'ın indirilmesi ( vahyedilmesi ) sürecini ifa etmek,
- Bakire Meryem'in hamile kalmasını ve bu suretle Mesih İsa'yı doğurmasını sağlamak,
- Mesih İsa'nın insanları Allah yoluna yönlendirme vazifesi kapsamında destek sağlamak

olduğu bildirilmektedir.

Konuya ilişkin ayetler aşağıdaki gibidir.

Kur'an'ın indirilmesi ( vahyi );

2/97 - Kul men kane adüvven li CİBRILE FE İNNEHU NEZZELEHU ALA KALBİKE Bİ İZNİLLAHİ müsaddikan li ma beyne yedeyhi ve hüden ve büşra lil mü'minın

( De ki: “Kim CİBRİL’ e düşman ise, inananlara müjde, yönlendirme ve ondan öncekileri doğrulayıcı olarak ONU KALBİNİN ÜZERİNE ALLAH'IN İZNİ İLE KESİNLİKLE O İNDİRDİ." )

16/102 - Kul NEZZELEHU RUHUL KUDÜSİ min rabbike bil hakkı li yüsebbitellezine amenu ve hüden ve büşra lil müslimın

( De ki: "ONU, o inananlara sebat vermek için ve teslim olanlara yönlendirme ve müjde olarak Rab’binden KUTSAL RUH İNDİRDİ." )

Meryem'in hamile kalması ;
19/16 - Vezkür fil kitabi meryem iz intebezet min ehliha mekanen şerkıyya
( Ve kitapta Meryem' i de hatırla. Zamanında ailesinden doğuda olan mekana ayrıldı. )

19/17 - Fettehazet min dunihim hıcaben fe erselna ileyha RUHANA FE TEMESSELE LEHA BEŞERAN SEVİYYA

( Onlarla arasına perde konuldu. Böylece ona RUHUMUZU GÖNDERDİK DE ONA TAM İNSAN OLARAK TEMSİL OLUNDU. )*

* Ruh tesiri neticesinde, kaba madde alemi dünyada insan olarak enkarne olan süptil üst boyut varlığı ( vazifeli varlık / melek ) ifade edilmektedir.

19/18 - Kalet innı euzü bir rahmani minke in künte tekıyya
( "Eğer sakınan isen, kesinlikle ben senden Rahman' a sığınırım." dedi. )

19/19 - Kale İNNEMA ENE RASULÜ RABBİKE Lİ EHEBE LEKİ ĞULAMEN ZEKİYYA
( “KESİNLİKLE BEN SANA TEMİZ OĞLAN BAĞIŞLAMAK İÇİN RAB'BİNİN RESULÜYÜM." dedi. )

19/20 - Kalet enna yekunü li ğulamün ve lem yemsesnı beşerun ve lem ekü beğıyya
( "Benim için oğlan nasıl olur? Ve bana insan dokunmadı, namussuz da değilim." dedi. )

19/21 - Kale kezalik kale rabbüke hüve aleyye heyyin ve li nec'alehu ayeten lin nasi ve rahmeten minna ve kane emran makdıyya
( "İşte böyle." dedi. Rab’bin "O bana kolaydır. Onu insanlar için ayet ve bizden rahmet kılacağız. İş bitirildi." dedi. )

19/22 - Fe hamelethü fentebezet bihı mekanen kasıyya
( Onu yüklendi de onunla uzak mekana ayrıldı. )

Meryem'in hamile kalması ile ilgili İncil ayetleri;

40-Matthew-1-18 İsa Mesih'in doğumu şöyle oldu: Annesi MERYEM, Yusuf'la evliyken, birlikte olmalarından önce, onun KUTSAL RUH'un ÇOCUĞUNU TAŞIDIĞI anlaşıldı.

40-Matthew-1-20 Ama bu şeyler üzerinde düşündüğü sırada, iyi bilki, Rab'bin bir meleği rüyada ona görünerek şöyle dedi: "Davut oğlu sen Yusuf, Meryem'i kendine eş olarak almaktan korkma. Çünkü onun içinde kavranmış olan KUTSAL RUH'tandır."

40-Matthew-1-21 Ve o bir oğul doğuracak. Ve sen onun adını İsa koyacaksın. Çünkü O, halkını günahlarından kurtaracak."

42-Luke-2-21 Sekizinci gün, çocuğu sünnet etme zamanı gelince, O'na İsa adı verildi. Bu, O'nun anne rahmine düşmesinden önce MELEĞİN kendisine verdiği isimdi.

İnsanları yönlendirme sürecinde destek ağlanması;

2/87 - Ve lekad ateyna musel kitabe ve kaffeyna min ba'dihı bir rusüli ve ateyna ıysebne meryemel beyyinati ve EYYEDNAHÜ Bİ RUHIL KUDÜS e fe küllema caeküm rasulün bima la tehva enfüsükümüstekbartüm fe ferıkan kezzebtüm ve ferıkan taktülun

( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. Meryem oğlu İsa’ya deliller verdik ve ONU KUTSAL RUH İLE DESTEKLEYİP KUVVETLENDİRDİK. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz? )

2/253 - Tilker rusülü faddalna ba'dahüm ala ba'd minhüm men kellemellahe ve rafea ba'dahüm deracat ve ateyna ıysebne meryemel beyyinati ve EYYEDNAHÜ Bİ RUHIL KUDÜS ve lev şaellahü maktetelellezine min ba'dihim min ba'di ma caethümül beyyinatü ve lakinıhtelefu fe minhüm men amene ve minhüm men kefar ve lev şaellahü maktetelu ve lakinnellahe yef'alü ma yürıd

( İşte o resulleri, bazılarını bazılarına üstün kıldık. Allah onlardan kimiyle konuştu ve bazılarını derecelerle yükseltti. Meryem oğlu İsa’ ya açık deliller verdik. ONU KUTSAL RUH İLE DESTEKLEYİP KUVVETLENDİRDİK. Şayet Allah dileseydi, o bazıları, onlara getirdiğimiz açık delillerden sonra savaşmazlardı. Lakin ihtilafa düştüler. Böylece onlardan kimi inandı, kimi de inkar etti. Şayet Allah dileseydi savaşmazlardı. Lakin kesinlikle Allah ne isterse yapar. )

5/110 - İz KALELLAHÜ ya iysebne meryemezkür nı'metı aleyke ve ala validetik iza EYYEDTÜKE Bİ RUHIL KUDÜSİ tükellimün nase fil mehdi ve kehla ve iz alemtükel kitabe vel hıkmete vet tevrate vel incil ve iz tahlüku minet tıyni ke hey'etit tayri bi iznı fe tenfühu fıha fe tekunü tayran bi iznı ve tübriül ekmehe vel ebrasa bi iznı ve iz tuhricül mevta bi iznı ve iz kefeftü benı israıle anke iz ci'tehüm bil beyyinati fe kalellezine keferu minhüm in haza illa sıhrun mübın
( Zamanında ALLAH "Ey Meryemoğlu İsa, sana ve annene olan nimetimi hatırla. SENİ KUTSAL RUH İLE DESTEKLEDİĞİMDE* beşikte ve erişkinlikte insanlara kelam edip söz söylerdin. Sana yazıyı, sırrı, Tevrat' ı ve İncil' i öğrettim. İznimle çamurdan kuşun şekli gibi olanı yarattın. Onun içine üfledin de iznimle kuş oldu. Doğuştan körü ve alacalıyı iznimle iyileştirdin. Ölüleri iznimle çıkardın. Onlara ayetlerle geldiğin ve onlardan inkar edenlerin "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." dedikleri zaman İsrailoğulları' nı üzerinden çektim." DEDİ )

* Allahü Teala, Mesih İsa'yı Kutsal Ruh ile desteklediğini kendi kelamıyla beyan ediyor.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder