9 Nisan 2020 Perşembe

Şimşek, Gök Gürültüsü, Yıldırım ve Su

Kur'an'ın çok katmanlı bir yapıya sahip olmasının nedeni ayetlerdeki kelimelerin, zahiri anlamlarının yanısıra batıni bir çok anlamı da içermeleridir. Bu fenomen Al'i İmran suresinin 7. ayetinde "Müteşabihat / Teşbih" kavramıyla yani "Sembolizm" anlamıyla bildirilmektedir.

3/7 - Hüvellezi enzele aleykel kitabe minhü ayatün muhkematün hünne ümmül kitabi ve üharu MÜTEŞABİHAT .....  ( Kitabı sana indiren O'dur. Onda kitabın anası olan açık anlamlı, sağlam ayetler vardır. Diğerleri BENZETMELİDİRLER. .... )

Ra'd ( Gök Gürültüsü ) suresinin aşağıdaki ayetlerinde yer alan Berk ( Şimşek ), Sehab ( Bulut ), Ra'd ( Gök Gürültüsü ), Melek ve Ma ( Su ) kelimeleri zahiri anlamlarının dışında batıni anlamlar içermektedirler. Sembolizm içeren bu kelimelerin batıni anlamları "İlahi Kozmik Bilgi Akışı ve Frekansı" kavramına işaret etmektedir.

13/12 - Hüvellezi yürıkümül BERKA havfen ve tamean ve yünşiüs SEHABES SİKAL
( Size korku ve ümit olarak ŞİMŞEĞİ gösteren ve o AĞIR BULUTLARI inşa eden O'dur. )

Ayette yer alan "Berk" ( Şimşek ) kelimesi özünde ilahi kozmik bilgileri içeren ışık frekansı olup, ardından gelen "Sehabes Sikal" ( Ağır Bulut ) kelimesi ise ışık kanalıyla akan kozmik bilgileri hazneden veri tabanını simgelemektedir. Zira ayette yer alan diğer iki önemli kelimeler "Havf" ( Korku ) ve "Tame" ( Ümit ) kelimeleridir. Allahü Teala ayetlerinde "sadece kendisinden korkulması ve sadece kendisinden ümit edilmesini" defaatle bildirmektedir. Dolayısıyla, bu iki temel duygunun O'nun ilmi çerçevesinde tezahür etmesi gerektiği bildirilmektedir.

13/13 - Ve yüsebbihur RA'DÜ bi hamdihı vel MELAKİKETÜ min hıyfetih ve yürsilüs SAVAIKA fe yüsıbü biha men yeşaü ve hüm yücadilune fillah ve hüve şedıdül mihal

( Ve GÖK GÜRÜLTÜSÜ ve MELEKLER O' nun korkusundan, O' nu övgüsü ile överler. YILDIRIMLAR gönderir de onlarla dilediği kimseye isabet eder. Onlar ise Allah hakkında mücadele ederler. O azabı şiddetli olandır. )

Ayette yer alan "Ra'd" ( Gök Gürültüsü ) ve "Melekler" kavramlarının birlikte kullanımı ise ilahi kozmik bilgilerin Kutsal Ruh ( Gök Gürültüsü ) ve Melekler kanalıyla ses frekansı yoluyla habercilere aktarıldığı bilgisini içermekte gibidir. Zira ayetin sonunda yer alan "Allah'ın yıldırımları dilediğine isabet ettirmesi" ifadesi, Allah'ın ilahi kozmik bilgileri vahiy, tebliğ veya haberci yoluyla dilediği kimseye ilettiğini bildirmektedir.

13/14 - Lehu da'vetül hakk vellezine yed'une min dunihı la yestecıbune lehüm bi şey'in illa ke basitı keffeyhi ilel MAİ li yeblüğa fahü ve ma hüve bi baliğıh ve ma düaül kafirıne illa fı dalal

( Gerçek çağrı O’nadır. O O’ndan başka çağırdıkları onlara hiçbir şeye ilişkin cevap veremezler. Onlar ancak ağzına SU gelmesi için iki avucunu açan gibidirler. O ona erişecek değildir. İnkarcıların çağırması, sapıklık içinde olmanın haricindeki değildir. )

14. ayetteki "Avucunu açmasına rağmen suya erişemeyen kimse" teşbihi de Allahü Teala'ya ortak koşanların "Su" ile sembolize edilen ilahi kozmik bilgilere yani O'nun ilmine asla erişemeyeceklerini bildirmektedir. ( "Suyun" kozmik bilgiyi ve bilgi akışını sembolize ettiği, Kova Burcu'nun ve Kova Çağını'nın kozmik bilgi akışı çağı olduğu evvelki bölümlerde belirtilmiştir. )



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder