20 Haziran 2020 Cumartesi

"Baba - Oğul - Kutsal Ruh" ... Teslis meselesi

40-Matthew-28-19 Bu nedenle gidin, bütün ulusları öğrencilerim olarak yetiştirin; onları Baba, Oğul ve Kutsal Ruh'un adıyla vaftiz edin;

"Baba - Oğul - Kutsal Ruh" olarak bilinen üçlü kelime seti, bir sınav niteliğinde olmak üzere, asırlardır Teslis ( Üçleme ) kavramı altında yanlış yoruma sebep olmuş ve şirkin sembolü halini almıştır. Esas itibarıyla bu üçlü kelime seti "Allah - İnsan - Kutsal Ruh" kavramlarını ifade etmektedir.

Allah = Yaratıcı
İnsan = Ruhun madde alemi olan kainattaki en üst seviyedeki temsili olan süptil Öz Varlığın*, ilahi kozmik ilim vesilesiyle tekamül etmesi beklenen kaba madde ( Nefs ) hali 
Kutsal Ruh = Allah'ın bahşettiği ilahi kozmik ilmin ( kutsal kitaplar ) insana aktarılma vesilesi olan ruh niteliğindeki varlık

( * Öz Varlık + Kaba madde Beden = Nefs ) 

Kutsal kitaplarda "Baba" ve "Oğul" kavramları, konu bağlamında olmak üzere şöyle yer almaktadır.

BABA

2/200 - Fe iza kadaytüm menasikeküm fezkürullahe ke zikriküm abeküm ev eşedde zikra fe minen nasi men yekulü rabbena atina fid dünya ve ma lehu fil ahırati min halak
( İbadetlerinizi tamamladığınızda Allah’ ı, babalarınızı hatırladığınız gibi veya daha şiddetli hatırlayın. İnsanlardan kim "Rab’bimiz bize dünyada ver." derse, ona ahirette nasip yoktur. )

40-Matthew-6-9 "Bu nedenle siz şöyle dua edin: 'Gökteki Babamız, adın kutsal kılınsın.

Baba kelimesi, kaba madde planında algılanan biyolojik baba kavramının ötesinde bir kavram olup, insanın Allahü Teala'ya olması gereken büyük sevgisinin insanlara sezdirilebilmesi için kullanılmış olan sembolik bir kelimedir. 

OĞUL

Bu husus Kur'an'da "Allahü Teala'nın çocuk edinmemesi" ifadesiyle net olarak bildirilmektedir.

25/2 - Ellezi lehu mülküs semavati vel erdı ve lem yettehız veleden ve lem yekün lehu şerıkün fil mülki ve haleka külle şey'in fe kadderahu takdira
( O’dur ki, göklerin ve yerin mülkü, hükümdarlığı O’nadır. Çocuk edinmez ve mülkte, hükümdarlıkta O’na ortak olmaz. Herşeyi yaratıp, onları ölçü ile ölçülendirmiştir. )

KUTSAL RUH

16/102 - Kul nezzelehu ruhul kudüsi min rabbike bil hakkı li yüsebbitellezine amenu ve hüden ve büşra lil müslimın 
( De ki: "Onu, o inananlara sebat vermek için ve teslim olanlara yönlendirme ve müjde olarak Rab’binden kutsal ruh indirdi." )

Teslis ( Üçleme ) kavramının büyük bir şirk günahı olduğu ise Nisa ve Maide surelerinin aşağıdaki ayetlerinde bildirilmektedir.

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve LA TEKULU SELASEH intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla
( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a  ve O’nun resullerine inanın ve ÜÇTÜR DEMEYİN. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

5/73 - Lekad keferallezıne kalu innellahe salisü selaseh ve ma min ilahin illa ilahün vahid ve in lem yentehu an ma yekulune le yemessennellezine keferu minhüm azabün elım
( O "Kesinlikle Allah, üçün üçüncüsüdür." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. )

Teslis kavramı okült nümerolojide negatif frekanslı anlam yüklemek suretiyle 111 veya 666 sayıları ile sembolize edilmektedir.

111 sayısı üç adet 1'den oluşmaktadır. Yaratıcının "tekliğini, birliğini" yani "vahdetini" ve "kusursuzluğunu" sembolize eden 1 sayısından referans alınmak suretiyle bir üçleme yapılmaktadır. ( Esas itibarıyla 111 sayısı aynı 11 sayısı gibi farklı boyuta geçiş portalının sembolüdür. )

666 sayısı ise Allahü Teala'nın yaratışının sembolü olan 6 sayısından ve Allah kelimesini oluşturan harflerin ebced değeri olan 66 sayısından referans alınmak suretiyle Teslisi yani şirki sembolize eden bir sayıdır. Evvelki bölümlerde defaatle incelendiği üzere, İncil'de bu sayı "İnsanı simgeleyen canavarın sayısı" olarak tanımlanır. Bu ifade "şeytanı ve onun kontrolüne girmiş insanı/insanları" sembolize etmektedir. Zira şeytanın insanı aldatma ve saptırma metodlarının başında "insanın kendisinin Tanrı olduğu" fikrini telkin etmesi gelir. Görüleceği üzere yine temel faktör "kibir" mekanizmasının aktivasyonudur.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder