"Sema" ( Gök ) ve "Sema'" ( Dinlemek ) kelimelerinin fonetik benzerlikleri bu iki kelime arasındaki semantik bir ilintiye işaret etmekte gibidir. Zira ilahi bilgilerin iletişimi semavi ( göksel / kozmik ) vasıtalarla ve insanın duyma yeteneği vesilesiyle sağlanmıştır. Bir başka deyişle göğün ( kozmik planın ) bilgi fısıldayan ilahi bir kaynak olduğu düşünülebilir.
Kur'an'da, Allah kelamı olan göksel ilmin vahiy yoluyla ve ses frekansıyla indirildiği, aktarıldığı bildirilmektedir.
20/13 - Ve enahtertüke FESTEMI'
li ma YUHA
( Ve seni seçtim. O halde o
VAHYEDİLECEKLERİ DİNLE. )
Ayette "vahyin dinlenmesi" ifadesi yer almaktadır.
72/8 - Ve enna lemesnes SEMAE
fe vecednaha muliet haresen
şediden ve şühüben
( Ve kesinlikle biz GÖĞE dokunduk
da onu şiddetli bekçiler ve
kıvılcımlarla doldurulmuş
bulduk. )
72/9 - Ve enna künna nak'udü
minha meka'ıde lis SEM'I fe men
yestemi'ıl ane yecid lehu
şihaben resaden
( Ve kesinlikle biz orada oturma
yerlerinde DUYMAK için
oturmaktaydık. Artık şimdi kim
duyarsa, ona gözetleyen
kıvılcım bulur. )
Yukarıdaki ayetlerde cinlerin göksel ( kozmik ) plandan iletilen bilgileri duymaya çalıştıkları bildirilmekte ve bu eylem "kulak hırsızlığı" olarak tanımlanmaktadır.
15/16 - Ve lekad cealna fis
SEMAI bürucen ve zeyyennaha
lin nazırın
( Ve GÖKTE yıldız kümeleri
oluşturduk ve onu bakanlar için
süsledik. )
15/17 - Ve hafıznaha min külli
şeytanir racım
( Ve onu tüm kovulmuş
şeytanlardan koruduk. )
15/18 - İlla men İSTEREKAS SEM'A fe etbeahu şihabün mübın
( O KULAK HIRSIZLIĞI yapan kimse hariç. Artık onu apaçık kıvılcım
takip eder. )
Kozmik "Big Crunch" ( Büyük Dürülme ) fenomeninin teşbih ile bildirildiği Enbiya suresinin 104. ayetinde ise "Gök" kelimesi "Yazı tomarı" kelimesiyle ilintilendirilmiş olup, bu benzetmeyle aslında "göğün bir veri tabanı / bilgi deposu" olduğuna da işaret edilmektedir.
21/104 - Yevme natvis SEMAE
KE TAYYİS SİCİLLİ LİL KÜTÜB kema bede'na evvele halkın nüıydüh va'den aleyna inna künna faılın
( O gün GÖĞÜ, YAZI TOMARLARINI dürer gibi düreriz. Onu, ilk yaratmaya başladığımız
gibi, üzerimize vaad olarak onu
döndürürüz. Kesinlikle biz
yapanlar oluruz. )
Ayrıca evvelce "Evrensel Veri Tabanı Su" başlıklı bölümde incelendiği üzere "Su" kelimesi "İlahi kozmik bilginin" sembolüdür. ( Kova Burcu, ilahi kozmik bilgi akışını sembolize eder. )
Kur'an ayetlerindeki "Göğün kapılarının su ile açılması" ifadesi de "göksel ( kozmik ) bilgi akışı sağlayan boyut portalının açılmasını simgelemektedir.
54/11 - Fe fetahna ebvabes semai bi main münhemir ( Böylece akıp dökülen su ile göğün kapılarını açtık. )
Kur'an'ın vahyi sürecinin "Kitabın indirilmesi" olarak tanımlanması da göksel plandan ( üst süptil olan ) kaba madde planı olan dünyaya bilgi aktarımına işaret etmektedir.
21/10 - Lekad ENZELNA ileyküm KİTABEN fıhi zikruküm e fe la ta'kılun
( Size içinde hatırlatmanız olan KİTABI İNDİRDİK. O halde akıl etmez misiniz? )
Ayrıca evvelce "Evrensel Veri Tabanı Su" başlıklı bölümde incelendiği üzere "Su" kelimesi "İlahi kozmik bilginin" sembolüdür. ( Kova Burcu, ilahi kozmik bilgi akışını sembolize eder. )
Kur'an ayetlerindeki "Göğün kapılarının su ile açılması" ifadesi de "göksel ( kozmik ) bilgi akışı sağlayan boyut portalının açılmasını simgelemektedir.
54/11 - Fe fetahna ebvabes semai bi main münhemir ( Böylece akıp dökülen su ile göğün kapılarını açtık. )
Kur'an'ın vahyi sürecinin "Kitabın indirilmesi" olarak tanımlanması da göksel plandan ( üst süptil olan ) kaba madde planı olan dünyaya bilgi aktarımına işaret etmektedir.
21/10 - Lekad ENZELNA ileyküm KİTABEN fıhi zikruküm e fe la ta'kılun
( Size içinde hatırlatmanız olan KİTABI İNDİRDİK. O halde akıl etmez misiniz? )
No comments:
Post a Comment