Kontrol ve idrak edemediklerini, göremediklerini dışlayan ve reddeden kibirli materiyalistler maddenin varlık sebebi olan ruhu, ruhsal tesirleri ve ilahi kader mekanizmasını reddetmekte, kadere inanmayı da özgür iradeye bir darbe, bir zafiyet ve cehalet unsuru addetmektedirler.
Evvelce de bahsedildiği üzere "Mikdar" ve "Kadir" kelimelerinin kökü olan "Kadr / Kader" kelimesi "Ölçü" anlamına gelmekte olup, yaratılıştaki her olgu ve olay varlıkların tekâmülüne vesile olmak amacıyla Allah'ın izni ve vazifeliler ( melekler ) vasıtasıyla belirli bir ölçüye göre tezahür ettirilmektedir.
54/49 - İnna külle şey'in
halaknahü bi kader
( Kesinlikle biz herşeyi ölçü ile
yarattık. )
15/21 - Ve in min şey'in illa
ındena hazinühu ve ma
nünezzilühu illa bi kaderin
ma'lum
( Ve hazinesi indimizde olmayan
hiçbir şey yoktur. Onu bilinen
ölçü haricinde indirmeyiz. )
"Kontrol edemediklerine, göremediklerine inanmama, itibar etmeme" gibi şeytani obsesyona tutulmuş olan materiyalistler Rab'bi ve O'nun ilahi sistemini inkar etmektedirler. Eşsiz bir ikiyüzlülük örneği sergileyen ve ilahi, ruhsal ve kozmik tesirlerden bihaber olan bu materiyalist kitle daha bedenlerindeki organların işleyiş mekanizmasının dahi kendi kontrollerinde olmadığını idrak edememekte veya görmezden gelmektedirler. Nefsaniyet batağından çıkamayan materiyalist inkarcılar, akıllarına bir fikir geldiğinde, bir esinlenme ( ilham ) deneyimlediklerinde bunu hep kendi özgür iradelerinin bir ürünü ve kendi başarıları zannederek kibirlenmektedirler. Kur'an'da ifade edildiği üzere madde alemi bu kitleyi gerçeklere karşı adeta kör, sağır ve dilsiz yapmıştır.
23/70 - Em yekulune bihı cinneh bel caehüm bil hakkı ve ekseruhüm lil hakkı karihun
( "Onda cinlik var." mı diyorlar? Bilakis onlara gerçek ile geldi. Onların çoğunluğu gerçek için isteksizdirler. )
23/70 - Em yekulune bihı cinneh bel caehüm bil hakkı ve ekseruhüm lil hakkı karihun
( "Onda cinlik var." mı diyorlar? Bilakis onlara gerçek ile geldi. Onların çoğunluğu gerçek için isteksizdirler. )
Dolayısıyla mevcut durumda kaba madde alemi olan dünya cehenneminde Materyalistler ( Maddeciler ) ile Spiritüalistlerin ( Ruhçular ) savaşı söz konusudur.
2/216 - Kütibe aleykümül kıtalü ...
( Savaş üzerinize yazıldı. ... )
Bu iki grubun nasıl ayrıştığı ise ayetlerde bildirilmektedir.
30/7 - Ya'lemune zahiran minel
hayatid dünya ve hüm anil
ahırati hüm ğafilun
( Dünya hayatından görüneni
bilirler. Onlar ahiretten
habersizdirler. )
2/3 - Ellezine yu’minune bil
gaybi ve yukimunes salate ve
min ma razaknahüm yünfikun
( O gayba inananlar, duaya
kalkanlar ve o
rızıklandırdıklarımızdan
harcayanlar. )
Ve Kur'an'da "Allah'a iman" kavramı daima "Ahirete iman" yani "ruhsal yaşama iman" kavramı ile desteklenmiştir.
2/8 - Ve minen nasi men yekulu
amenna billahi ve bil yevmil ahıri
ve ma hüm bi mü’minin
( Ve insanlardan kimileri Allah’a
ve sonraki güne inandık derler
de onlar inananlar değillerdir.
)
2/62 - ..... min amene billahi vel
yevmil ahıri ... )
( .... Allah’a ve sonraki güne
inananlardan .... )
58/22 - La tecidu kavmen
yü'minune billahi vel yevmil ahıri ....
( Allah’a ve sonraki güne inanıp ... )
No comments:
Post a Comment