12 Haziran 2020 Cuma

Resulleri ve kendilerini şirk vesilesi kılanlar

Kur'an'da 8 ayette "Allah'a iman" ifadesi "Resule iman" ifadesiyle birlikte yer almaktadır. Bu nokta oldukça hassas bir husus olup, ilim sahibi olmalarına rağmen ard niyetli kişiler tarafından özünden saptırılmaktadır. Zira, inancın merkezine insanı koyan, bu suretle resulü ve nihayetinde dolaylı olarak kendilerini ilahlaştırmaya çalışan küresel şeytanların ajanı niteliğindeki bu müşriklerin amacı kula kulluğu yani şirki esas alan şeytani tarikat sistemlerini yaygınlaştırmak ve insanları Allah bilincinden uzaklaştırmaktır.

Hadislerde olduğu iddia edilen şu ifadeler durumu daha da net ortaya koymaktadır. Resulün "Kainatın efendisi" olarak zikredilmesi, Allah'ın resule "Sen olmasaydın kainatı yaratmazdım." dediğinin iddia edilmesi gibi....

"Resule iman" ifadesinin sebebi, resulün, kendisine vahyedilen Allah kelamını aktarmasından dolayıdır. Bir başka deyişle resule imanın, resulün şahsıyla, kişiliğiyle bir ilgisi bulunmamaktadır. Zira resul, herkes gibi bir insan olduğunu, sadece kendisine vahyedileni aktarmakta olduğunu, hevesinden konuşmadığını, sadece bir uyarıcı olduğunu, tek ilahın sadece Allah olduğunu defaatle vurgulamaktadır. İlgili ayetler aşağıdadır.

6/50 - Kul la ekulü leküm ındı hazainüllahi ve la a'lemül ğaybe ve la ekulü leküm innı melek in ettebiu illa ma yuha ileyy kul hel yestevil a'ma vel besır e fe la tetefekkerun
( De ki: "Size Allah' ın hazineleri benim indimdedir." demiyorum. Gaybı da bilmiyorum. Size, kesinlikle ben meleğim de demiyorum. Kesinlikle ben ancak o bana vahyedilene tabi oluyorum." De ki: "Kör ile gören eşit midir? Fikretmez misiniz?" )

7/203 - Ve iza lem te'tihim bi ayatin kalu lev lectebeyteha kul innema ettebiu ma yuha ileyye min rabbi haza besairu min rabbiküm ve hüden ve rahmetün li kavmin yü'minun
( Ve onlara ayet getirmediğin zaman "Onları derleyip, tasarlayıp kursaydın ya." derler. De ki: "Kesinlikle ben Rab’bimden bana vahyedilene tabi olurum." Bu Rab’binizden inanan kavim için görüş, yönlendirme ve rahmettir. )

10/15 - Ve iza tütla aleyhim ayatüna beyyinatin kalellezine la yercune likaene'ti bi kur'anin ğayri haza ev beddilh kul ma yekunü lı en übeddilehu min tilkai nefsı in ettebiu illa ma yuha ileyy innı ehafü in asaytü rabbi azabe yevmin azım
( Ve onlara ayetlerimiz açık deliller olarak okunduğunda, o bize kavuşmayı ummayanlar "Bundan başka Kur'an getir veya onu değiştir." dediler. De ki: "Benim için onu bundan kendimce değiştirmek olmaz. Kesinlikle ben ancak o bana vahyedilene tabi olurum. Eğer Rab’bime isyan edersem, kesinlikle ben büyük günün azabından korkarım." )

18/110 - Kul innema ene beşerun mislüküm yuha ileyye ennema ilahüküm ilahün vahid fe men kane yercu likae rabbihı fel ya'mel amelen salihan ve la yüşrik bi ıbadeti rabbihı ehada
( De ki: "Kesinlikle ben aynınız gibi insanım. Bana, kesinlikle ilahınızın tek ilah olduğu vahyediliyor. O halde, Rab’bine kavuşmayı ummakta olan kimse, artık iyi iş yapsın ve Rab’bine kullukta hiçbir kimseyi ortak koşmasın." )

21/108 - Kul innema yuha ileyye ennema ilahüküm ilahün vahid fe hel entüm müslimun
( De ki: “Kesinlikle bana, ilahınızın kesinlikle tek ilah olduğu vahyediliyor. Artık siz teslim olanlar mısınız?" )

38/70 - İn yuha ileyye illa ennema ene nezırun mübın
( Kesinlikle bana, kesinlikle benim ancak apaçık uyarıcı olduğum vahyediliyor. )

41/6 - Kul innema ene beşerun mislüküm yuha ileyye ennema ilahüküm ilahün vahıdün festekımu ileyhi vestağfiruh ve veylün lil müşrikın
( De ki: "Ben aynınız gibi insanım. Bana kesinlikle ilahınızın tek ilah olduğu vahyedildi. O halde O’na doğru yönelin ve af isteyin. Vay o ortak koşanlara." )

Fussilet suresinin 6. ayetinde resul açıkça "Ben de sizin gibi bir insanım. Beni Rab'be ortak koşmayın." mesajını vermekte gibidir.

46/9 - Kul ma küntü bid’an miner rusuli ve ma edri ma yuf’alu bi ve la biküm in ettebiu illa ma yuha ileyye ve ma ene illa nezirun mubin
( De ki: "Ben resullerin yeganesi, özeli değilim. Bana ve size ne yapılacağını bilmem. Kesinlikle ancak o bana vahyedilene tabi olurum. Ben apaçık uyarıcı haricindeki değilim." )

Allahü Teala haricindekilerin ( melek, resul, alim, ruhban vb. ) ilahlaştırımaması gerektiği de ayetlerde bildirilmektedir.

3/64 - Kul ya ehlel kitabi tealev ila kelimetin sevain beynena ve beyneküm en la na'büde illellahe ve la nüşrike bihı şey'en ve la yettehıze ba'duna ba'dan erbaben min dunillah fe in tevellev fe kul üşhedu bi enna müslimun
( De ki: "Ey kitap sahipleri, bizim ve sizin aranızda aynı, eşit olan kelimeye geliniz. Ancak Allah’a  kulluk edelim ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım. Bazılarımız bazılarını Allah’tan başka Rabler edinmesin. Eğer yüz çevirirlerse, şahit olarak kesinlikle biz teslim olanlarız deyin." )

3/80 - Ve la ye'müraküm en tettehızül melaikete ve nebiyyıne erbaba e ye'müruküm bil küfri ba'de iz entüm müslimun
( Ve size, melekleri ve habercileri Rabler edinmenizi emretmez. Teslim olanlar olmanızdan sonra, size inkarı mı emreder? )


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder