28 Haziran 2020 Pazar

Kozmik bilgi deposu ... Rab'bin rahmet hazinesi

"Hazine" kelimesi "Hazne" ( Depo ) kelimesinden türemiş olan ve "Depolanmış" anlamına gelen bir kelimedir. Kur'an'da "Hazine" kelimesi, "Allah'ın hazineleri" ve "Rab'bin rahmet hazinesi" ifadeleriyle de yer almakta olup ilahi bilgi, sevgi ve merhamet deposu anlamını içermektedir. Bu kavramlar ruh ve madde alemlerinin var olabilmeleri için ihtiyaç duydukları ve kısmen idrak edebildikleri en büyük hazineyi tanımlamaktadır. 

En'am suresinin 50. ve Hud suresinin 31. ayetlerinde resule, "Allah'ın hazineleri"nin "Gayb" olduğu yani kimse tarafından bilinemeyeceği söyletilmektedir. 

6/50 - Kul la ekulü leküm ındı HAZAİNULLAHİ ve LA A'LEMÜL ĞAYBE ve la ekulü leküm innı melek in ettebiu illa ma yuha ileyy kul hel yestevil a'ma vel besır e fe la tetefekkerun 
( De ki: "Size ALLAH'IN HAZİNELERİ benim indimdedir." demiyorum. GAYBI DA BİLMİYORUM. Size, kesinlikle ben meleğim de demiyorum. Kesinlikle ben ancak o bana vahyedilene tabi oluyorum." De ki: "Kör ile gören eşit midir? Fikretmez misiniz?" )

"Hazine" kelimesi Kur'an'da ilk kez 6/50 kodlu ayette "Hazainullah" ( Allah'ın hazineleri ) ifadesiyle geçmektedir. Ayet kodunun nümerolojik değeri ( 6+5+0 = 11 ), farklı boyuta geçiş portalının sembolü olan 11 sayısını vermektedir.

11/31 - Ve la ekulü leküm ındı HAZİNÜLLAHİ ve LA A'LEMÜL ĞAYBE ve la ekulü innı melekün ve la ekulü lillezıne tezderı a'yünüküm len yü'tiyehümüllahü hayra allahü a'lemü bima fı enfüsihim innı izen le minez zalimın 
( Ve "Ben sizlere ALLAH'IN HAZİNESİ indimdedir demiyorum. GAYBI DA BİLMİYORUM. Kesinlikle ben meleğim de demiyorum. O gözünüzde hakir olanlar için, Allah onlara asla hayır vermez de demiyorum. O nefislerinin içinde olanı Allah bilir. O zaman kesinlikle ben zalimlerden olurum." ) 

Hicr suresinin 21. ayetinde de "ilahi kozmik bilgi* deposundan" bahsedilmekte olup, ruh ve madde alemlerinin varlıklarının ve ihtiyaçlarının bu depodan "kader" adı verilen "ölçülere" göre karşılandığı bildirilmektedir. 

15/21 - Ve in min şey'in illa ındena HAZİNÜHU ve ma nünezzilühu illa bi kaderin ma'lum 
( Ve HAZİNESİ indimizde olmayan hiçbir şey yoktur. Onu bilinen ölçü haricinde indirmeyiz. ) 

( * Yaratılıştaki herşeyin özü bilgidir, kelimedir. Bu kavramlar enerji ve frekans olarak ifade edilebilmektedirler. Ancak öz olan bilgidir, kelimedir. 

10/82 - Ve yühıkkallahül hakka bi KELİMATİHİ ve lev kerihel mücrimun 
( Ve suçlular hoşlanmasalar da, Allah gerçeği KELİMELERİ ile gerçekleştirir. ) 

İsra suresinin 100. ve Sad suresinin 9. ve Tur suresinin 37. ayetinde "Rab'bin rahmet hazinesi" kavramı, bir nefsaniyet yumağı olan insanın cimrilik potansiyeli ve kibiri misal verilerek bildirilmektedir. 

17/100 - Kul lev entüm temlikune HAZİNE RAHMETİ RABBİ izen le emsektüm heşyetel infak ve kanel insanü katura 
( De ki: "Şayet sizler RAB'BİMİN RAHMET HAZİNESİNE malik olsaydınız, o zaman dahi harcama ve fakirlik korkusunu tutardınız. İnsan cimridir." ) 

38/9 - Em ındehüm HAZİNÜ RAHMETİ RABBİKEL azızil vehhab 
( Yoksa, yüce ve bağışlayan RAB'BİNİN RAHMET HAZİNESİ onların yanında mı? ) 

52/37 - Em ındehüm HAZAİNU RABBİKE em hümül musaytırun 
( RAB'BİNİN HAZİNELERİ onların indinde midir? Onlar zorlayıcılar, zorbalar mıdır? ) 

Münafikun suresinin 7. ayetinde ise "Göklerin ve yerin hazinesi" ifadesi yer almakta olup, insanlara bahşedilmiş bu nimetin ikiyüzlüler tarafından cimrilikle sömürülmesinden bahsedilmektedir.

63/7 - Hümüllezine yekulune la tünfiku ala men inde resulillahi hatta yenfaddu ve lillahi HAZİNUS SEMAVATİ VEL ARDI ve lakinnel münafikın la yefkahun 
( Onlar "Onlar gidene kadar, o Allah' ın resulünün indindeki kimselere harcamayın." derler. GÖKLERİN VE YERİN HAZİNELERİ Allah içindir. Lakin ikiyüzlüler anlamazlar. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder