10 Haziran 2020 Çarşamba

Evvelkilerin kitapları ... Önceki sayfalar

Zaman zaman Kur'an'ı itibarsızlaştırmak isteyen bazı insanların "Kur'an yeni ve özel değildir. Eski Mısır ve Sümerler döneminde de benzer bilgiler bulunmaktadır." şeklindeki söylemlerine tanık olunabilmektedir. Bu söylemin ilk cümlesi cehalet ürünü olup, ikinci cümlesi ise doğrudur. Zira evvelki bölümlerde defaatle ifade edildiği üzere, yaratılışın kodlarını içeren Kur'an, Adem'den bu yana her kavim için vazifelendirilerek gönderilmiş olan tüm habercilere vahiy yoluyla iletilen kozmik bilgilerin belirli bir sayısal düzene göre kodlanmış ve düzenlenmiş halini içeren doğrulayıcı, tamamlayıcı ve bütünleyici bir ilahi kaynaktır. 

Kur'an'ın, evvelki kitaplarla olan ilintisi, tamamlayıcı ve doğrulayıcı niteliği ayetlerde açıkça ifade edilmektedir.

26/192 - Ve innehu le tenzılü rabbil alemın ( Ve kesinlikle o alemlerin Rab’binin indirmesidir. )
26/193 - Nezele bihir ruhul emın ( Onu güvenilir ruh indirdi. )
26/194 - Ala kalbike li tekune minel münzirın  Uyarıcılardan olman için senin kalbine, )
26/195 - Bi lisanin arabiyyin mübın ( Apaçık Arapça lisanı ile, )
26/196 - Ve innehu lefı zübüril evvelın ( Ve kesinlikle o evvelkilerin kitaplarında da vardı. )
26/197 - E ve lem yekün lehüm ayeten en ya'lemehu ulemaü benı israıl ( İsrailoğullarının bilginlerinin onu bilmeleri size ayet olmaz mı? )
26/198 - Ve lev nezzelnahü ala ba'dıl a'cemın ( Ve şayet onu yabancı olan bir başkasına indirseydik,
26/199 - Fe karaehu aleyhim ma kanu bihı mü'minın ( Böylece onu onlara okusaydı, ona inananlar olmazlardı. )
26/200 - Kezalike seleknahü fı kulubil mücrimın ( Onu suçluların kalplerine işte böyle soktuk. )
26/201 - La yü'minune bihı hatta yeravül azabel elım ( Elim azabı görene kadar ona inanmazlar. )

87/16 - Bel tü'sirunel hayated dünya ( Bilakis dünya hayatını tercih ediyorsunuz. )
87/17 - Vel'ahıretü hayrün ve ebka ( Ve ahiret daha hayırlıdır ve daha bakidir. )
87/18 - İnne haza le fis suhufel ula  ( Kesinlikle bu önceki ilk sahifelerin içindedir. )
87/19 - Suhufi ibrahime ve musa ( İbrahim’ in ve Musa’ nın sahifelerinde. )

20/133 - Ve kalu lev la ye'tina bi ayetin min rabbih e ve lem te'tihim beyyinetü ma fis suhufil ula
( Ve "Bize Rab’binden ayetler ile gelmeli değil miydi?" dediler. Onlara, öncekilerin sahifeleri içinde olan deliller gelmedi mi? )

53/36 - E lem yunebbe' bima fi suhufi musa ( O Musa' nın sahifelerinde olanlardan haberdar edilmedi mi? )
53/37 - Ve ibrahimellezi veffa ( Ve o vefalı olan İbrahim' inkindekiler? )

35/31 - Vellezi evhayna ileyke minel kitabi hüvel hakku müsaddikan li ma beyne yedeyh innellahe bi ıbadihı le habırun besır
( Ve sana o kitaptan vahyettiğimiz, ondan öncekileri doğrulayıcı olarak gerçektir. Kesinlikle Allah kullarından haberdardır görendir. )

Kutsal yazıların birbirlerini tamamlayıcı niteliği de En'am suresinin 154. ayetinde bildirilmektedir.

6/154 - Sümme ateyna musel kitabe temamen alellezi ahsene ve tefsıylen li külli şey'in ve hüden ve rahmeten leallehüm bi likai rabbihim yü'minun
( Sonra güzellik edenlere tamamlayıcı, herşeyi ayrıntılandırıcı, yönlendirici ve rahmet olmak üzere Musa'ya kitabı verdik. Umulur ki Rab’lerine kavuşacaklarına inanırlar. )





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder