21 Temmuz 2020 Salı

İnsan en üstün varlık mıdır?

Resmi bir sitede yer alan makaleden alıntılanmış olan aşağıdaki bölümde "İnsanın evrendeki en üstün yaratık olduğu" ifade edilmektedir.

"Bugünkü sohbetimizde Allah’ın EN ÜSTÜN YARATIĞI OLAN İNSANDAN sözedeceğiz. Kainatı ve kainatta olan her şeyi yaratan Allah Teâlâ’dır. Çünkü O’ndan başka yaratıcı yoktur. ALLAH TEALA'NIN YARATTIKLARI İÇERİSİNDE EN ÜSTÜN OLANI İNSANDIR........ ALLAH TEALA EVRENDE OLAN HER ŞEYİ ONUN İÇİN ONA HİZMET İÇİN YARATMIŞ VE EMRİNE VERMİŞTİR. ..... İnsandan başka var olan her şeyi ona hizmet için yarattığı gibi, insanı da kendisini tanımak ve yalnız ona ibadet etmek için varetmiştir."

Makalede İsra suresinin 70. ayetine yer verilmesine rağmen insanın en üstün yaratık olduğu ifadesinin kullanılması ilginç bir durum arzetmektedir.

17/70 - Ve lekad kerramna benı ademe ve hamelnahüm fil berri vel bahri ve razaknahüm minet tayyibati ve FADDALNAHÜM ALA KESIRİN MİN MEN HALAKNA TEFDIYLA

( Ve Ademoğulları'nı iyi, faydalı yaptık. Onları karada ve denizde taşıdık. Onları temizlerden rızıklandırdık. ONLARI O YATATTIKLARIMIZDAN ÇOĞUNA ÜSTÜN KILDIK. )

Ayette insanın en üstün varlık olmadığı açıkça bildirilmektedir.

Yaratılışın amacı ruhların tekâmülüdür. Ruhlar da bu sonsuz tekâmül yolculuğu içinde öncelikle madde alemi olan kainattaki süreçlerini, süptil, yarı süptil ve kaba madde olarak tamamlamak durumundadırlar. Kainattaki yani evrendeki sayısız galaksilerde muhtelif madde formlarında ( kaba, yarı süptil ve süptil madde ) varlıklar bulunmaktadır. Bu varlıklar kendilerine bahşedilen yaşam deneyimleri vasıtasıyla eriştikleri ruhsal ve idraki tekâmül seviyelerine göre farklı varlık hallerine evrilerek yolculuklarına devam etmektedirler. İşte bu minvalde "İnsan", Güneş Sistemi içindeki en mütekâmil varlıktır.

Ancak insan, kaba madde alemi olan Dünya'daki reenkarnasyonları ( bedenlenmeleri ) sonucunda Cennet'e ( Yarı süptil Sirius ) intikal liyakatini kazandığı takdirde bu üst boyuta ( alem, plan ) farklı bir varlık olarak geçecektir. Zira insan, ruhların kaba madde alemindeki en mütekâmil haline verilen isimdir. Örneğin insanın tekâmül etmiş hali olan "Melekler"* ( Vazifeli Varlıklar ) süptil boyutlara ait varlıklar olup, Allahü Teala'nın izniyle insanın yaratılışı ve kaba madde alemindeki tekâmül süreçlerine destek sağlamakla görevli varlıklardır.

Öte yandan ve en önemlisi yaratılışta esas itibarıyla varlıklar arasında salt üstünlüğün olmadığı, varlıkların muhtelif özellikleriyle birbirlerine üstünlükleri olduğu ve her varlığın ilahi nizamdaki vazifesinin bir diğer varlığın ruhsal tekâmülüne vesile olmak olduğu gerçeğidir.

"Birbirlerine üstün kıldığımız" kavramı "Faddalna ba'dahüm ala ba'd" ifadesini içeren bazı ayetler aşağıdadır.

4/34 Er ricalü kavvamune alen nisai bima faddalellahü ba'dahüm ala ba'dın ...

( Allah’ ın birbirlerine / bazılarını bazılarına üstün kılmasından ve mallarından harcamalarından dolayı erkekler kadınlar üzerinde koruyan ve gözetendirler. .... )

13/4 nüfaddılü ba'daha ala ba'dın fil ükül inne fı zalike le ayatin li kavmin ya'kılun

( ... Yemişleri birbirlerine / bazılarını bazılarına üstün kılarız. Kesinlikle bunda, akıl eden kavim için ayetler vardır. )

2/253 Tilker rusülü faddalna ba'dahüm ala ba'd minhüm

( İşte o resulleri, birbirlerine / bazılarını bazılarına üstün kıldık. )

2/285 .... la nüferriku beyne ehadin min rusülih ....

( ....Resullerinden hiçbirini aralarında ayırmayız. .... )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder