24 Temmuz 2020 Cuma

Manevi temizlik ... Zikir, Zekât ve Taharet 

Cennetteki özünü terkedip bir cehennem olan kaba madde alemindeki nefsaniyet batağına saplanan insanın yükselerek özüne geri dönebilmesi madde ve nefsaniyet kirini temizlemesine yani düşük negatif frekansları yüksek pozitif frekanslara dönüştürebilmesine bağlıdır. Manevi temizlik yani manada temizlik olarak ifade edilebilecek bu sürecin en önemli aşaması Kur'an ayetlerinin anlayarak, hissederek okunması, Allah'ın isminin zikredilmesi ve bunların gereği ve sonucu olarak tutum, düşünce ve davranışta iyileşmenin sağlanmasıdır.

Kur'an'da "Temizlemek / Temizlik" kavramı "Zek / Zekât*" ve "Tahr / Taharet" kelimeleriyle temsil edilmektedir.

* Bağış anlamında kullanılan Zekât kelimesi, özünde "Temizlik" anlamını taşımaktadır. 

92/18 - Ellezi yü'ti malehu YETEZEKKA
( O malını veren TEMİZLENEN. )

Leyl suresinin 18. ayetinde maddeden, maldan kurtulmanın ruhsal ve manevi temizlik vesilesi olduğu bildirilmektedir.

Manevi temizlik hususuna değinilen diğer ayetler şöyledir.

87/14 - Kad efleha men TEZEKKA
( O TEMİZLENEN iflah olur. )
87/15 - Ve ZEKERESME rabbihı fe salla
( Ve Rab’binin ismini HATIRLAYIP da dua eden, )

80/1 - Abese ve tevella
( Çehresini çattı ve yüz çevirdi. )
80/2 - En caihul a'ma
( Ona kör, körlük geldi diye. )
80/3 - Ve ma yudrike leallehu YEZZEKKA
( Ve sana ne bildirir? Belki o TEMİZLENECEK. ) 80/4 - Ev YEZZEKKERU fe tenfe'ahuz zikra
( Veya HATIRLAYACAK. Böylece hatırlama ona fayda verecek. )

2/129 - Rabbena veb'as fıhim rasulen minhüm YETLU ALEYHİM AYATİKE VE YÜALLİMÜHÜMÜL KİTABE VEL HIKMETE ve YÜZEKKIhim inneke entel azızül hakım

( Rab’bimiz onların içlerine onlardan resul gönder ki senin AYETLERİNİ ONLARA OKUSUN, ONLARA KİTABI, SIRRI ÖĞRETSİN, ONLARI TEMİZLESİN. Kesinlikle sen yücesin hakimsin. ) 2/151 - Kema erselna fıküm rasulen minküm YETLU ALEYKÜM AYATİNA ve YÜZEKKIKÜM ve YÜALLİMÜKÜMÜL KİTABE VEL HIKMETE ve yüallimüküm ma lem tekunu ta'lemun ( O üzerinize ayetlerimizi okuyan, sizi TEMİZLEYEN, SİZLERE KİTABI, SIRRI ÖĞRETEN ve sizlere o bilmiyor olduklarınızı öğreten içinize gönderdiğimiz resul gibi. )

A'la, Abese ve Bakara surelerinin yukarıdaki ayetlerinde Rab'bi zikretmenin ve Kur'an okumanın temizlik vesilesi olduğuna işaret edilmektedir.

91/7 - Ve NEFSİN ve ma sevvaha
( Ve NEFİS ve onu düzenleyip şekillendiren. ) 91/8 - Fe elhemeha fücureha ve takvaha
( Böylece ona kötülüğünü, günahını ve sakınmasını ilham eden. )
91/9 - Kad efleha men ZEKKAha
( Onu TEMİZLEYEN kimse iflah oldu. )

35/18 ... men TEZEKKA fe innema YETEZEKKA li nefsih ve ilellahil mesır
( ... Kim TEMİZLENİRSE, böylece kesinlikle nefsi için TEMİZLENİR. Dönüş yeri Allah’adır. )  
Şems ve Fatir surelerinin yukarıdaki ayetlerinde gerçek temizlik olan manevi temizliğin, nefsin temizlenmesi yoluyla tezahür edeceği bildirilmektedir.

14/24 - E lem tera keyfe darabellahü meselen KELİMETEN TAYYİBETEN ke ŞECERATİN TAYYİBETİN aslüha sabitün ve fer'uha fis sema' ( Görmedin mi ki Allah, kökü sabit ve dalları göğün içinde olan TEMİZ AĞAÇ gibi olan TEMİZ KELİMENİN misalini nasıl beyan etti? ) 

35/10 - Men kane yürıdül ızzete fe lillahil ızzetü cemıa ileyhi YAS'ADÜL KELİMÜT TAYYİBÜ vel amelüs salihu yerfeuh vellezine yemkürunes seyyiati lehüm azabün şedıd ve mekru ülaike hüve yebur
( Kim üstün kudreti istiyorsa, saygınlık üstün kudret tümüyle Allah içindir. TEMİZ KELİME O’NA YÜKSELİR. İyi işler de onu yükseltir. O kötülüklerle tuzak kuranlar, şiddetli azap onlaradır. İşte onların tuzağı, o batıp dağılır. ) 

İbrahim ve Fatir surelerinin yukarıdaki ayetlerinde manevi temizlik, her şeyin yaratılış kaynak kodu olan "kelimenin" temizliği olarak tanımlanmaktadır. Ayette "temiz kelimenin" üst alemlere ( boyut, plan ) intikal ve geçiş için yegane vasıta olduğu bildirilmektedir.

20/76 - Cennatü adnin tecrı min tahtihel enharu halidıne fıha ve zalike cezaü men TEZEKKA
( İçinde ebedi olacakları, altlarından nehirler akan ikamet bahçeleri. TEMİZLENMİŞ kimselerin karşılığı işte böyledir. )

Taha suresinin 76. ayetinde yarı süptil plan ( alem ) olan Cennet'e ancak manevi temizliğe erişmiş olanların intikal edeceği bildirilmektedir.

24/21 - Ya eyyühellezine amenu la tettebiu hutuvatiş şeytan ve men yettebı hutuvatiş şeytani fe innehu ye'müru bil fahşai vel münker ve lev la fadlüllahi aleyküm ve rahmetühu MA ZEKA minküm min ehadin ebeden ve lakinnellahe YÜZEKKI men yeşa vallahü semıun alim
( Ey o inananlar, şeytanın adımlarına tabi olmayın. Kim şeytanın adımlarına tabi olursa, kesinlikle o AHLAKSIZLIĞI, KÖTÜLÜĞÜ, İNKARI emreder. Şayet Allah' ın üstünlüğü lütfu üzerinize olmasaydı, sizlerden kimse ebediyen TEMİZLENEMEZDİ. Lakin kesinlikle Allah dilediği kimseyi TEMİZLER. Allah duyandır, bilendir. )

Nur suresinin 21. ayetinde de Allah'ın kullarını, kötülük, ahlaksızlık ve inkardan uzak tutarak temizlemesinden bahsedilmektedir.

56/77 - İnnehu le KUR'ANUN kerim
( Kesinlikle o faydalı KUR'AN' dır. )
56/78 - Fi kitabin meknun
( Gizlenip saklanmış kitabın içindedir. )
56/79 - La yemessuhu illel MUTAHHERUN
( Ona TEMİZLENMİŞLERİN haricindekiler dokunamazlar. )

Vakia suresinin yukarıdaki ayetlerinde ise yine Kur'an'ın manevi temizlik vesilesi olduğu bildirilmektedir.

41 Mark 7-15 "İnsanın dışında olup içine giren hiçbir şey onu kirletemez. İnsanı kirleten, insanın içinden çıkandır."

İncil'in Mark suresinin 7-15 kodlu ayetinde de gerçek temizliğin insanın içindeki yani nefsindeki temizlik olduğu dolaylı anlatımla bildirilmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder