Royal Arch ( Kraliyet Arkı / Tahtı ) kavramı York Riti Mason cemiyetindeki ilk bölümün ismi olup, 4 dereceden oluşan bu bölümdeki en üst derece Royal Arch Mason derecesidir. Ayrıca Royal Arch kavramı, 33 dereceden oluşan genel Masonluk sistemindeki 13. derecede de "Royal Arch of Solomon" ( Süleyman'ın Kraliyet Arşı / Tahtı ) olarak yer almaktadır.
Okült ezoterik bir cemiyet olan Masonluktaki Royal Arch sembolik kavramı esas itibarıyla Kur'an ilmine dayanan ve ayetlerde "Rabbül ARŞül kerim" ( Faydalı ARŞınRab'bi ) olarak yer alan kavramdır.
43/82 - Sübhane rabbis semavati vel erdı RABBİL ARŞİ an ma yesıfun
( Göklerin ve yerin Rab’bi, ARŞIN RAB'Bİ o vasfettiklerinden yücedir. )
Batı dillerindeki "Arch" ( Ark, Taht ) kelimesi Kur'an'da aynı anlama gelen "Arş" kelimesidir.
Masonluktaki "Arch" kavramına ve "Derece" sistemine Mü'min suresinin 15. ayetinde de işaret edilmektedir. Her ilmin kaynağı olan Kur'an, hakkında çeşitli yorumlar bulunan bu ezoterik cemiyetin de kaynak kodudur. Her zaman hatırlanmalıdır ki Allah'ın insanlara bahşetmiş olduğu ilimler üstü kozmik ilmi iyilik veya kötülük amaçlı kullanmak insanların seçimidir.
40/15 - RAFİUD DERECATİ ZÜL ARŞ YÜLKIR RUHA ruha min emrihı ala men yeşaü min ıbadihı li yünzira yevmet telak
( DERECELERİ ARŞA YÜKSELTİR. Karşılaşma gününden uyarmak için emrinden RUHU dilediği kimsenin üzerine ATAR. )
Mü'min suresinin 15. ayetinde "Derece", "Arş" ve "Ruh" kelimeleri bir arada yer almaktadır. Kur'an'da "Arş" kelimesi, "Arşü Rabb" ( Rab'bin Arşı ) kavramıyla ilgili olarak 21 kere tekrarlanmaktadır. Bilindiği üzere 21 sayısı Ruh kelimesinin sembolü ( Düaliteyi aşıp "İkiyi birlemek" konsepti ) ve "Ruh" kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedidir.
Tevrat'ın ilk iki ayetinde "Tanrı'nın ruhunun sular üzerinde hareket etmesi" teşbihi yer almaktadır.
1-Tekvin-1-1 Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı.
1-Tekvin-1-2 Yer şekilsizdi ve boştu ve karanlık, derinliğin üzerini kaplamıştı. Ve TANRI'NIN RUHU SULARIN ÜZERİNDE HAREKET EDİYORDU.
Hud suresinin 7. ayetinde ise "Rab'bin arşının su üstünde olduğu" bildirilmektedir.
11/7 - Ve hüvellezi halekas semavati vel erda fı sitteti eyyamin ve kane ARŞÜHU ALEL MAİ li yeblüveküm eyyüküm ahsenü amela ve le in kulte inneküm meb'usune min ba'dil mevti le yekulennellezine keferu in haza illa sıhrun mübın
( Ve gökleri ve yeri altı günde yaratan O'dur. Hanginiz daha güzel iş yapacaksınız diye sınamak için ARŞI SU ÜSTÜNDEDİR. Eğer "Kesinlikle siz ölümün ardından dirileceksiniz." dersen, kesinlikle o inkarcılar "Kesinlikle bu apaçık sihirdir." diyeceklerdir. )
Bu iki ayette su üstünde olduğu bildirilen Rab'nin "RUHU" ve "ARŞI"'dır. Yani bu iki kelimenin özdeşleştirildiği görülmektedir.
Türk Bayrağı'nın üzerindeki "Ay-Yıldız" figürünün de "Royal Arch" sembolizmi ile ilintisi kuvvetle muhtemeldir. Figürdeki "Ay" "Arşı", "Yıldız" ise "Rab'bi" sembolize ediyor olabilir.
Not: Daima hatırlanmalıdır ki ilahi kozmik ilim ve bu ilim kapsamında tesis edilmiş olan semboller nötrdür. Bu ilmi iyi, pozitif amaçlarla kullanmak ve sembollere iyi, pozitif anlamlar yüklemek veya tam tersini yapmak insanların, daha sonra hesabını verecekleri, seçimleridir.
No comments:
Post a Comment