29 Temmuz 2020 Çarşamba

Süptil yaşam simülasyonu ve vahiy vasıtası Rüya 

"Rüya" kelimesi "Ra" ( Görmek ) kökünden türemiş olan ve "Görüm" anlamına gelen bir kelimedir.

Rüya, uyku halindeyken bilinçaltı imajinasyonu ve vazifeli varlıkların tesirleri vasıtasıyla, deneyimlenerek edinilmiş bilgilerin veya kozmik veri tabanındaki bilgilerin ( akaşa kayıtları, ümmül kitab ) derlenmesi ve yorumlanarak varlığa gösterilmesi, hissettirilmesi fenomenidir. 

Uyku* kaba madde bedenin pasif hale indirgendiği, rüya ise süptil plandaki yaşamın yani süptil varlık ( kaba madde bedensiz varlık ) olarak yaşamın bir simülasyonudur. Rüyanın Astral Çıkıştan farkı bilinçaltında tezahür eden bir fenomen olmasıdır. Astral Çıkış ise süptil madde niteliğine sahip Öz Varlık halinin bilinçli olarak idraki fenomenidir. Hatırlanacağı üzere süptil madde olan ve ruhun madde alemi olan kainattaki en üst seviye temsilcisi olan Öz Varlık, ruhtan gelen tesirler ile yönlenen ve kaba madde ile birleşerek Nefsi oluşturan varlıktır. ( Nefs = Öz Varlık + Kaba Madde Beden )

* "Uyku" kelimesinin "Uymak" fiilindeki "Uy" kökünden geldiği düşünüldüğünde "Uyku" kelimesinin "Uyumlandıran / Uyumlandırıcı" gibi bir anlamı ortaya çıkmaktadır. ( Örnek: Kesmek - Keski, Biçmek - Biçki )

Dolayısıyla "Uyku", varlığın üst boyut frelanslarıyla uyumlanmasını, senkronize olmasını sağlayan bir fenomen olarak nitelendirilebilir.

Uykunun ve Rüyanın ölüm ve ölüm sonrası yaşam simülasyonu olduğuna işaret eden ayetler şöyledir.

39/42 - ALLAHÜ YETEVEFFEL ENFÜSEhıyne mevtiha velletı LEM TEMÜT fı MENAMİHA fe yümsikülletı kada aleyhel mevte ve yürsilül uhra ila ecelin müsemma inne fı zalike le ayatin li kavmin yetefekkerun
( ALLAH, NEFİSLERİ ÖLDÜKLERİNDE ve o ÖLMEYENLERİ DE UYKULARINDA VEFAT ETTİRİR. Böylece, üzerlerine ölüm hükmünü verdiklerini tutar ve isimlendirilmiş belirli vadeye kadar başkalarını gönderir. Kesinlikle bunda fikreden kavim için ayetler vardır. )

İsra suresinin 60. ve Fetih suresinin 27. ayetlerinde rüyanın vahiy ( ilahi kozmik bilgi aktarımı ) mekanizmasındaki araçlardan biri olduğu mesajı verilmektedir.

17/60 - Ve iz kulna leke inne rabbeke ehata bin nas ve ma cealner RU'Yelletı eraynake illa fitneten lin nasi veş şeceratel mel'unete fil kur'an ve nühavvifühüm fe ma yezıdühüm illa tuğyanen kebira
( Ve zamanında sana "Kesinlikle Rab’bin insanları kuşatmıştır." dedik. Sana gösterdiğimiz o RÜYAYI ve o Kur'an' da lanetlenmiş ağacı insanlar için sınav olması haricinde oluşturmadık. Onları korkuturuz da onlara büyük azgınlık haricindekini artırmaz. )  

48/27 - Lekad sadekallahü rasulehür RU'YA bil hakk le tedhulünnel mescidel harame in şaellahü aminıne muhallikıne ruuseküm ve mükassırine la tehafun fe alime ma lem ta'lemu fe ceale min duni zalike fethan karıba
( Allah RÜYAYI resulüne gerçekle doğruladı. Eğer Allah dilerse Mescid-i Harama emniyetle, başınız traşlı olarak, bakışlarınızı gözlerinizi kısa kılarak, korkmadan gireceksiniz. O bilmediğinizi bilendir. Zaten bundan başka yakın açılış da getirdi. 

Hz. İbrahim'in oğlunu kurban ettiğini gördüğü rüya da aslında batıni mesajlar içeren bir vahiy olup Saffat suresinin aşağıdaki ayetlerinde Hz. İbrahim'in vahiy ile uyumlu hareket ettiği ve bu nedenle kurtuluşa erdiği bildirilmektedir.

37/104 - Ve nadeynahü en ya ibrahım
( Ve ona "Ey İbrahim." diye seslendik. )
37/105 - Kad saddakter RÜ'YA inna kezalike neczil muhsinın
( Sen RÜYAYI doğruladın. Biz iyilik yapanları işte böyle karşılıklandırırız. )

Hz. Yusuf'un haberci resul olduğu da yine rüya vasıtalı vahiy ile kendisine bildirilmiştir.

12/4 - İz kale yusüfü li ebıhi ya ebeti innı RAEYTÜ ehade aşera kevkeben veş şemse vel kamera raeytühüm li sacidın Zamanında Yusuf babasına
( "Ey babam, kesinlikle ben onbir yıldız, Güneş ve Ay GÖRDÜM. Onları benim için yere kapanırlarken gördüm." dedi. )

12/5 - Kale ya büneyye la taksus RÜ'YAKE ala ıhvetike fe yekıdu leke keyda inneş şeytane lil insani adüvvün mübın
( "Ey oğlum, RÜYANI kardeşlerine anlatma. Yoksa sana hile yapıp tuzak kurarlar. Kesinlikle şeytan, insan için apaçık düşmandır." dedi. )

Rüya anlamına gelen bir diğer kelime de "Hulm" kelimesidir. ( Rüya esnasında ergenliğe geçiş fenomeni de "Hulm" kökünden türemiş olan "İhtilam" kelimesiyle ifade edilir. )

Tur suresinin 32. ayetinde "Hulm" kelimesinin çoğulu olan "Ahlam" kelimesi rüya vasıtasıyla alınan vahiy manasında kullanılmıştır. Ayette şeytanların vahyine* atıf bulunmaktadır.

52/32 - Em te'muruhüm AHLAMÜhüm bi haza em hüm kavmün tağun
( Bunu onlara RÜYAları mı emreder? Yoksa onlar azgınlar kavmi midirler? )

* En'am suresinin 112. ayetinde insan ve cin şeytanlarının vahiy yoluyla ( rüya, hipnitik trans vb. ) iletişiminden bahsedilmektedir. 

6/112 - Ve kezalike cealna li külli nebiyyin adüvven şeyatınel insi vel cinni YUHIY ba'duhüm ila ba'dın zuhrufel kavli ğurura ve lev şae rabbüke ma fealuhü fe zerhüm ve ma yefterun
( Ve her haberci için insan ve cin şeytanlarını işte böyle düşman kıldık. Onlar birbirlerine aldatıcı süslü sözler VAHYEDERLER. Şayet Rab’bin dileseydi onu yapamazlardı. Artık onları ve o uydurduklarını bırak. )

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder