Çeviri

Thursday, July 2, 2020

Kadınları cin şeytanı addeden şeytanlar

"Suudi Arabistan’da neden “Kadın hakları” konusunda bir gelişme yaşanmadığı sorusu, geçtiğimiz hafta ülkede gerçekleştirilen bir seminerle yanıt buldu. Ülkede kadını bir insan olarak bile kabul etmeyen ve bu konuda şüphesi olan çevreler, geçtiğimiz hafta başkent Riyad’da “Kadın insan mıdır” konulu bir seminer düzenledi." ( Basından 29.02.2016 )

"Kadınların insan olmadıkları cin şeytanı olduklarına" ilişkin bir seminer düzenlenmiş olması hem ayetlerin anlaşılamadığına, hem de anlaşılsa bile kasıtlı olarak çarpıtıldığına, saptırıldığına açık bir örnektir. İkiyüzlü inkârcılar Nisa suresinin 117. ayetine istinaden bu sapkın yorumu ortaya atmaktadırlar.

4/117 İn yed'une min dunihı illa inasa ve in yed'une illa şeytanen merıda
( Kesinlikle onlar, O’nun haricinde ancak kadınları çağırırlar. Kesinlikle ancak asi inatçı şeytanı çağırırlar. )

Ayette esas itibarıyla satanik pagan eğilimlere işaret edilmekte ve kadınlara tapılacak bir put, kutsanmış cinsellik objesi gibi yaklaşılmaması ve şirk günahı işlenmemesi öğütlenmektedir. Okült satanik ritüellerde kadınların "Mother Godess" ( Ana Tanrıça ) semolizmiyle bir ritüel aracı olarak kullanıldıkları bilinmektedir.

Bir yazarın sarfettiği "Vatanı bir kadın memesine satarım." söylemi de bu şeytani zihniyetin bir yansımasıdır.

Ayette "Yaklaşımın" şeytani olduğu vurgulanırken ikiyüzlü inkârcılar kasıtlı olarak "Ha demek ki kadın şeytanmış." yorumunu yaymaktadırlar. Halbuki ayette işaret edilen şeytan kendileridir.

Bu arada "Şeytan" kelimesinin anlamını tekrar hatırlamakta fayda bulunmaktadır. Bu kelime bir sıfat olup "Şeyt" ( Helak olmak, mahvolmak, yanmak ) ve "an" ( gibi kılan, gibi yapan, gibi olan ) kelimelerinden oluşmaktadır. Yani "Mahveden, helak eden, yakan, mahvolan, helak olan, yanan" anlamına gelerek "zarara ve acıya vesile olan" her türlü kötü negatif frekansı nitelemektedir.

Tevbe suresinin 97. ayetinde sapkın eğilimler ve dejenerasyon konusunda Arap toplumunun daha ileriye gitmiş olduğu bildirilmektedir.

9/97 - El a'rabü eşeddü küfran ve nifakan ve ecderu en la ya'lemu hudude ma enzelellahü ala rasulih vallahü alimün hakim
( Araplar inkar ve ikiyüzlülük, bozukluk olarak daha şiddetlidirler. Allah' ın, resulüne indirdiği hudutları bilmemeye daha yatkındırlar. Allah bilendir hakimdir. )

Öte yandan kitaplarda kadınların şeytani frekanslara meyiline ilişkin bilgiler ve teşbihlerde bulunmakta olup, bu ayetler de müşrikler tarafından saptırma aracı olarak kullanılmaktadır.

Hz. Yusuf'un, şeyhin ahlaksız karısı ile olan sınavını konu alan ayetlerden birinde "kadınların tuzağının büyük olduğu" bildirilir.

12/28 - Fe lemma raa kamısahu kudde min dübürin kale innehu min keydikünn inne keydekünne azım
( Böylece gömleğinin arkadan yırtıldığını gördüklerinde, "Kesinlikle o, siz kadınların hilesinden tuzağındandır. Kesinlikle sizin hileniz tuzağınız büyüktür." dedi. )

Sapkınlığın ve kötülüğün merkezi haline gelmiş olan Babil ülkesi, İncil'de Babil Fahişesi olarak anılır.

66 Vahiy 17-5 Alnına şu gizemli ad yazılmıştı: GİZEMLİ BÜYÜK BABİL, FAHİŞELERİN VE DÜNYA İĞRENÇLİKLERİNİN ANASI.

66 Vahiy 18-2 Melek gür bir sesle bağırdı: "Yıkıldı! Büyük Babil yıkıldı! Cinlerin barınağı, Her kötü ruhun uğrağı, Her murdar ve iğrenç kuşun sığınağı oldu.

Tevrat'ta ise şeytanın telkinine yenik düşüp cinlerin soyağacına ( cennetteki yasak ağaç ) ilk yaklaşanın "kadın" olduğu bildirilir.

1 Tekvin 3-1 RAB Tanrı'nın yarattığı yabanıl hayvanların en kurnazı yılandı. Yılan kadına, "Tanrı gerçekten, 'Bahçedeki ağaçların hiçbirinin meyvesini yemeyin' dedi mi?" diye sordu.

1 Tekvin 3-2 Kadın, "Bahçedeki ağaçların meyvelerinden yiyebiliriz" diye yanıtladı,

1 Tekvin 3-3 "Ama Tanrı, 'Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ölürsünüz' dedi." 

1 Tekvin 3-4 Yılan, "Kesinlikle ölmezsiniz" dedi,

1 Tekvin 3-5 "Çünkü Tanrı biliyor ki, o ağacın meyvesini yediğinizde gözleriniz açılacak, iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi olacaksınız."

1 Tekvin 3-6 Kadın ağacın güzel, meyvesinin yemek için uygun ve bilgelik kazanmak için çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki kocasına verdi, o da yedi.

No comments:

Post a Comment