"Suudi Arabistan’da neden “Kadın hakları” konusunda bir gelişme yaşanmadığı sorusu, geçtiğimiz hafta ülkede gerçekleştirilen bir seminerle yanıt buldu. Ülkede kadını bir insan olarak bile kabul etmeyen ve bu konuda şüphesi olan çevreler, geçtiğimiz hafta başkent Riyad’da “Kadın insan mıdır” konulu bir seminer düzenledi."
( Basından 29.02.2016 )
"Kadınların insan olmadıkları cin şeytanı olduklarına" ilişkin bir seminer düzenlenmiş olması hem ayetlerin anlaşılamadığına, hem de anlaşılsa bile kasıtlı olarak çarpıtıldığına, saptırıldığına açık bir örnektir.
İkiyüzlü inkârcılar Nisa suresinin 117. ayetine istinaden bu sapkın yorumu ortaya atmaktadırlar.
4/117 İn yed'une min dunihı illa
inasa ve in yed'une illa şeytanen
merıda
( Kesinlikle onlar, O’nun haricinde ancak kadınları çağırırlar. Kesinlikle ancak asi inatçı şeytanı çağırırlar. )
( Kesinlikle onlar, O’nun haricinde ancak kadınları çağırırlar. Kesinlikle ancak asi inatçı şeytanı çağırırlar. )
Ayette esas itibarıyla satanik pagan eğilimlere işaret edilmekte ve kadınlara tapılacak bir put, kutsanmış cinsellik objesi gibi yaklaşılmaması ve şirk günahı işlenmemesi öğütlenmektedir. Okült satanik ritüellerde kadınların "Mother Godess" ( Ana Tanrıça ) semolizmiyle bir ritüel aracı olarak kullanıldıkları bilinmektedir.
Bir yazarın sarfettiği "Vatanı bir kadın memesine satarım." söylemi de bu şeytani zihniyetin bir yansımasıdır.
Ayette "Yaklaşımın" şeytani olduğu vurgulanırken ikiyüzlü inkârcılar kasıtlı olarak "Ha demek ki kadın şeytanmış." yorumunu yaymaktadırlar. Halbuki ayette işaret edilen şeytan kendileridir.
Bu arada "Şeytan" kelimesinin anlamını tekrar hatırlamakta fayda bulunmaktadır. Bu kelime bir sıfat olup "Şeyt" ( Helak olmak, mahvolmak, yanmak ) ve "an" ( gibi kılan, gibi yapan, gibi olan ) kelimelerinden oluşmaktadır. Yani "Mahveden, helak eden, yakan, mahvolan, helak olan, yanan" anlamına gelerek "zarara ve acıya vesile olan" her türlü kötü negatif frekansı nitelemektedir.
Tevbe suresinin 97. ayetinde sapkın eğilimler ve dejenerasyon konusunda Arap toplumunun daha ileriye gitmiş olduğu bildirilmektedir.
9/97 - El a'rabü eşeddü küfran
ve nifakan ve ecderu en la
ya'lemu hudude ma enzelellahü
ala rasulih vallahü alimün hakim
( Araplar inkar ve ikiyüzlülük,
bozukluk olarak daha
şiddetlidirler. Allah' ın, resulüne
indirdiği hudutları bilmemeye
daha yatkındırlar. Allah bilendir
hakimdir. )
Öte yandan kitaplarda kadınların şeytani frekanslara meyiline ilişkin bilgiler ve teşbihlerde bulunmakta olup, bu ayetler de müşrikler tarafından saptırma aracı olarak kullanılmaktadır.
Hz. Yusuf'un, şeyhin ahlaksız karısı ile olan sınavını konu alan ayetlerden birinde "kadınların tuzağının büyük olduğu" bildirilir.
12/28 - Fe lemma raa kamısahu
kudde min dübürin kale innehu
min keydikünn inne keydekünne
azım
( Böylece gömleğinin arkadan
yırtıldığını gördüklerinde,
"Kesinlikle o, siz kadınların
hilesinden tuzağındandır.
Kesinlikle sizin hileniz tuzağınız
büyüktür." dedi. )
Sapkınlığın ve kötülüğün merkezi haline gelmiş olan Babil ülkesi, İncil'de Babil Fahişesi olarak anılır.
66 Vahiy 17-5 Alnına şu gizemli ad yazılmıştı: GİZEMLİ BÜYÜK BABİL, FAHİŞELERİN VE DÜNYA
İĞRENÇLİKLERİNİN ANASI.
66 Vahiy 18-2 Melek gür bir
sesle bağırdı: "Yıkıldı! Büyük
Babil yıkıldı! Cinlerin barınağı,
Her kötü ruhun uğrağı, Her
murdar ve iğrenç kuşun sığınağı
oldu.
Tevrat'ta ise şeytanın telkinine yenik düşüp cinlerin soyağacına ( cennetteki yasak ağaç ) ilk yaklaşanın "kadın" olduğu bildirilir.
1 Tekvin 3-1 RAB Tanrı'nın
yarattığı yabanıl hayvanların en
kurnazı yılandı. Yılan kadına,
"Tanrı gerçekten, 'Bahçedeki
ağaçların hiçbirinin meyvesini
yemeyin' dedi mi?" diye sordu.
1 Tekvin 3-2 Kadın,
"Bahçedeki ağaçların
meyvelerinden yiyebiliriz" diye
yanıtladı,
1 Tekvin 3-3 "Ama Tanrı,
'Bahçenin ortasındaki ağacın
meyvesini yemeyin, ona
dokunmayın; yoksa ölürsünüz'
dedi."
1 Tekvin 3-4 Yılan,
"Kesinlikle ölmezsiniz" dedi,
1 Tekvin 3-5 "Çünkü Tanrı
biliyor ki, o ağacın meyvesini
yediğinizde gözleriniz açılacak,
iyiyle kötüyü bilerek Tanrı gibi
olacaksınız."
1 Tekvin 3-6 Kadın ağacın
güzel, meyvesinin yemek için
uygun ve bilgelik kazanmak için
çekici olduğunu gördü. Meyveyi koparıp yedi. Yanındaki
kocasına verdi, o da yedi.
No comments:
Post a Comment