19 Temmuz 2020 Pazar

"Rab'bin adıyla gelene övgüler olsun."

İncil'in aşağıdaki ayetinde Mesih İsa,  "Beni bir daha göremeyeceksiniz." ifadesiyle "İkinci Gelişi" olarak sembolize edilen insanlığın kolektif bilinç yükselişini tanımlamaktadır. 

40 Matta 23-39 Size şunu söyleyeyim: "Rab'bin adıyla gelene övgüler olsun!" diyeceğiniz zamana dek beni bir daha görmeyeceksiniz." 

Ayette yer alan "Rab'bin adıyla gelene övgüler olsun!" cümlesi içerdiği kavramlar itibarıyla Kur'an'ın ilk suresi olan Fatiha suresinin ilk ayetine ve Hz. Muhammed'e işaret etmektedir.

1/1 - BİSMİLLAHir rahmanir rahim

( Şefkatli, merhametli ALLAH'IN İSMİ İLE, )

Hz. Muhammed insanlara besmele ile yani "Allah'ın ismi ile" gelmiş olup, Muhammed kelimesi de "Övülmüş" anlamına gelmektedir. 

Mesih İsa'nın Hz. Muhammed'in gelişini bildirmesi Saff suresinin 6. ayetinde yer almaktadır.

61/6 - Ve iz kale ıysebnü meryeme ya beni israile inni resulullahi ileyküm musaddikan li ma beyne yedeyye minet tevratı ve mübeşşiren bi RESULİN YE'Tİ MİN BA'Dİ İSMÜHU AHMEDU fe lemma caehüm bil beyyinati kalu haza sihrun mübin

( Ve zamanında Meryem oğlu İsa "Ey İsrailoğulları, kesinlikle ben size, Tevrat' tan o benden öncekini doğrulayıcı ve BENDEN SONRA İSMİ AHMED* OLARAK GELECEK RESULÜ müjdeleyici olarak Allah' ın resulüyüm. Böylece onlara açık deliller ile geldiğinde "Bu apaçık sihirdir." dediler. )

* Ahmed = Çok övülesi

İncil'in Yuhanna suresinin aşağıdaki ayetinde de Mesih İsa kendisinden sonraki haberci resulü bildirmektedir.

43 Yuhanna 16-7 Size gerçeği söylüyorum, benim gidişim sizin yararınızadır. Gitmezsem, Yardımcı size gelmez. Ama gidersem, O'nu size gönderirim.

43 Yuhanna 16-8 O gelince günah, doğruluk ve gelecek yargı konusunda dünyayı suçlu olduğuna ikna edecektir:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder