Çeviri

Friday, October 2, 2020

Paralel Evrenler / Çoklu Evrenler

Paralel Evrenler ( Parallel Universes ) veya Çoklu Evrenler ( Multiverses ) teorisi kainat adı verilen madde aleminin birden fazla ve birbiriyle etkileşim halinde olduğunu ifade etmektedir.

Paralel Evrenler / Çoklu Evrenler

Paralel Evrenler / Çoklu Evrenler teorisine göre, bir evrende tezahür eden bir olgunun veya olayın bir başka evrende, o evrenin koşullarına göre bir yansıması ( projeksiyonu ) mevcuttur. "Coherence" ( Eş fazlılık, Uyumluluk ) olarak anılan bu kavram, aynı evren içinde farklı boyutların bulunması ve bir boyuttaki olgunun veya olayın bir başka boyutta yansıması ( projeksiyonu ) olması fenomenini de tanımlamaktadır.

Bu hususa yani birden çok evren fenomenine İsra suresinin 99. ve Yasin suresinin 81. ayetinde soru cümleleriyle işaret edilmekte gibidir. 

17/99 - E ve lem yerav ennellahellezi halekas semavati vel erda kadirun ala en YAHLÜKA MİSLEHÜM ve ceale lehüm ecelel la raybe fıh fe ebez zalimune illa küfura ( Görmediler mi ki gökleri ve yeri yaratan kesinlikle Allah’ tır. ONLARIN AYNISINI YARATMAYA gücü yetendir. Onlara, hakkında şüphe olmayan vade geldi de zalimler ancak inkarda direttiler. )

36/81 - E ve leysellezi halekas semavati vel erda bi kadirin ala en YAHLÜKA MİSLEHÜM bela ve hüvel hallakul alim ( Ve o gökleri* ve yeri yaratan, ONLARIN AYNISINI YARATMAYA gücü yeten değil midir? Bilakis, o yaratandır bilendir. )

* "Gökleri" ifadesi her bir evrendeki boyutsal katmanları ( Yedi Gökler** ) tanımlamaktadır. Dolayısıyla ayette her biri yedi gökten oluşan başka evrenlerden bahsedilmektedir. 

 ** 2/29 - Hüvellezi haleka leküm ma fil erdı cemıan sümmesteva iles semai fe sevvahünne seb'a semavat ve hüve bi külli şey'in alim ( O size yerde olanları topluca yaratandır. Sonra göğe seviyelendi ve onu yedi gökler olarak düzenleyip seviyelendirdi. O herşeyi bilendir. ) 

"Gökler" kavramı hem dünyanın atmosferindeki katmanları ( 7 adet ), hem evrendeki boyutları, hem de birden çok evreni tanımlayan geniş anlamlı bir kavramdır.





No comments:

Post a Comment