"Yeraltı dünyası" ifadesi suç işleyen, haksız kazanç sağlayan, ahlaksızlık ve kötülük yapanların oluşturduğu camiayı tanımlamak için kullanılan bir ifadedir. Kötülük ve bozgunculuk yapanların "dünyasını" ( ortamını ) tanımlamak için neden "Yeraltı" ifadesi kullanılmıştır? Akla ilk gelen yanıt "Gizli işler çevirdikleri ve gizlendikleri için " olabilse de kitap ayetlerine göre daha detaylı bir durum söz konusu gibidir.
Nahl suresinin 45. ve Mülk suresin 16. ayetlerinde "Yere geçirilmek" ifadesi bulunmaktadır.
16/45 - E fe eminellezine mekerus seyyiati en YAHSİFELLAHÜ BİHİMÜL ERDA ev ye'tiyehümül azabü min haysü la yeş'urun ( Kötülük hileleri, tuzakları kuranlar, Allah' ın onları YERE GEÇİRMESİNDEN veya onlara farketmedikleri yerden azabın gelmesinden emin midirler, güvende midirler? )
67/16 - E emintüm men fis semai en YAHSİFE BİKÜMÜL ARDA fe iza hiye temur ( O göktekinin, sizi YERE GEÇİRMEYECEĞİNE emin misiniz? Artık o zaman o değişip çalkalanır. )
Hümeze suresinin 4. ayetinde "Hatm / Hıtam" ( Son, Sonlandırma ) kökünden türemiş olan ve kitapta "Ateşin en son katmanı, Gayya kuyusu" anlamında kullanılan "Hutameh" kelimesi yer almaktadır.
104/4 - Kella le yünbezenne fil HUTAMEH ( Asla, HUTAMEYE atılacaktır. )
104/5 - Ve ma edrake mel HUTAMEH ( Ve HUTAMENİN ne olduğunu sana ne bildirir? )
104/6 - NARullahil mukadeh ( Allah' ın yakılmış ATEŞİDİR. )
104/7 - Elleti tettaliu alel ef'ideh ( O kalplere yükselip erişir. )
104/8 İnneha aleyhim MÜ'SADEH ( Kesinlikle ki onların üzerlerine SED* ÇEKİLİR. )
Ayette anılan "Sed", Zülkarneyn'in, İblis neferi olan ve döngü sonunda bozgunculuk için tezahür edecek / eden Ye'cuc ve Me'cuc için inşa ettiği "Sed" midir?
18/94 - Kalu ya zel karneyni inne YE'CUCE ve ME'CUCE MÜFSİDUNE FİL ARDI fe hel nec'alü leke harcen ala en tec'ale beynena ve beynehüm SEDDA ( “Ey Zülkarneyn, iki boynuzlu, YECUC ve MECUC kesinlikle yerde bozgunculardır. O halde, bizimle onlar arasına SED koyman üzere sana harac versek olur mu?” dediler. )
21/96 - Hatta İZA FÜTİHAT* YE'CUCÜ ve ME'CUCÜ ve hüm min külli hadebin yensilun ( Nihayet YECUC ve MECUC AÇILDIĞINDA*, onlar her tepeden inip akın ederler. )
* Ayetteki "Açılma" ifadesi alt boyuttan 3. boyuta ( dünyaya ) açılan bir boyut portalını tanımlamakta gibidir. Ayette alt boyutta ( yeraltında ) bulunan varlıklar ( cinler ) olan Ye'cuc ve Me'cuc'un tepelerden yeryüzüne çıkarak akın ettikleri bildirilmektedir.
Mutaffifin ( Ölçüde tartıda hile yapan ) suresinin 7. ayetinde günahkârların karşılığının "Siccin" ( Zindan )'de olduğu bildirilmektedir. Ve "Siccin", rakamlandırılmış yazı / kitap olarak tanımlanmaktadır. ( Zindan, yeraltındaki karanlık hapishaneye verilen isimdir. )
83/7 - Kella inne kitabel füccari le fi SİCCİN ( Hayır. Kesinlikle günahkarların kitabı, yazısı SİCCİNİN içindedir. )
* "Siccin"'in kelime anlamı "Zindan"'dır.
83/8 - Ve ma edrake ma SİCCİN ( Ve SİCCİNİN ne olduğunu sana ne bildirir? )
83/9 - Kitabun merkum ( Rakamlandırılmış kitap. )
İncil'in aşağıdaki ayetlerinde esasen üst süptil boyut varlığı olan İblis'in yeraltına yani alt boyuta hapsedilmesinden bahsedilmektedir.
66 Vahiy 20-2 Melek ejderhayı -İBLİS ya da ŞEYTAN denen o ESKİ YILANI - yakalayıp bin yıl için bağladı.
66 Vahiy 20-3 Bin yıl tamamlanıncaya dek ulusları bir daha saptırmasın diye onu DİPSİZ DERİNLİKLERE ATTI, ORAYA KAPAYIP GİRİŞİ MÜHÜRLEDİ. Bin yıl geçtikten sonra kısa bir süre için serbest bırakılması gerekiyor.
66 Vahiy 20-7 Bin yıl tamamlanınca ŞEYTAN atıldığı ZİNDANDAN serbest bırakılacak.
66 Vahiy 20-8 Yeryüzünün dört bucağındaki ulusları -GOG'la MAGOG'u*- saptırmak, savaş için bir araya toplamak üzere ZİNDANDAN çıkacak.
* Gog ve Magog kelimeleri Ye'cuc ve Me'cuc'un İncil'deki karşılıkları olup ayette, aynen Kur'an'da zikredildiği üzere, zindandan çıkan İblis'in talimatıyla Ye'cuc ve Me'cuc''un yerde bozgun yapacaklarından bahsedilmektedir. Kur'an'daki ilgili ayette de alt boyuttan 3. boyuta ( dünya ) açılan boyut portalından bahsedilmektedir.
No comments:
Post a Comment