24 Mart 2024 Pazar

Dünya'nın gerçek yüzü... Cehennem

"Dan / Dena" ( Alçak, Aşağılık ) kökünden türemiş olan " Dünya" kelimesi "En Alçak, En Aşağı" anlamına gelmekte olup, yaratılıştaki düalite ilkesinin negatif yönünü yani "en düşük frekansı" temsil etmektedir. Dolayısıyla kaba maddenin tezahür ettiği en düşük frekansa haiz olan "Dünya" esasen farkedilmeyen "Cehennem"* ( Ateş, Yakıcı olan )'dir. Dolayısıyla Dünya, nefsani ve maddi unsurların yani şeytani** tesirlerin hakim olduğu, şeytanların mekânı niteliğindeki plandır. Bir başka deyişle Dünya, tersliğin hakim olduğu ve bu tersliğin insan tarafından farkedilmesi istenen bir sınav planıdır. Misalen bir canlının, hayatta kalabilmek için bir başka canlıyı öldürmesine dayalı bir sistem sınav niteliğindeki terslik sinyalini zaten vermektedir. Bu nedenledir ki ayetlerde, idrakli bir varlık olan insana daima "mağfiret dilemesi" öğütlenmektedir.  Zira "Cennet"*** ( Üst süptil plan ) tasvirinin yapıldığı Taha suresinin aşağıdaki ayetlerinde esasen insanın sıcaklanma, üşüme, acıkma ve susama durumları olmayan bir varlık olduğu bildirilmektedir.

* "Cehennem" kelimesi "Ce" ( Yer ) ve "Hennem" ( Acı, Gam, Tasa, Azap, Keder, Hüzün, Üzüntü ) kelimelerinden oluşmakta olup, semantik köken olarak "Üzüntü Yeri" anlamını içermektedir. Bu kelimenin Latince'deki karşılığı "Gehinnom" ( Ge ( Yer ) + Hinnom ( Üzüntü ) )'dur. Grekçe'de "Ge" kelimesi yer anlamına gelmekte olup, örneğin "Geography" ( Ge ( Yer ) + Graphy ( Yazı ) ) kelimesi "Yerdeki Yazı / Yer Yazısı" anlamına gelmektedir. ( Kur'an'da yer alan ve cehennem anlamına gelen "Cehim" kelimesi de "Ce" ( Yer ) ve "Hemm" ( Acı, Gam, Tasa, Azap, Keder, Hüzün, Üzüntü ) kelimelerinden oluşmakta olup yine "Üzüntü Yeri" anlamına gelmektedir. Bakara suresinin 30. ayetinde, henüz insan yaratılmamışken, meleklerin Rab'be, "Yerde kan ve gözyaşı dökecek birini mi oluşturacaksın?" diye sormaları da Dünya'nın Cehennem olduğunun semantik teyidi niteliğindedir. "Ateş" kelimesi, "Üzüntü" kavramını temsil eden bir kavram olarak kullanılagemiş olup, "İçi yanmak", "Bağrı yanmak", "İçin ateş düşmek" gibi ifadeler hep "Üzüntü"yü tsavir etmektedirler. Bu nedenle "Cehennem" ve "Ateş" kelimeleri birbirlerini temsil edegelmişlerdir.

** Bir sıfat olan "Şeytan" kelimesi "Şeyt" ( Ateşlenmek, Yanmak, Yakmak ) köküne "an" ( gibi olan ) son ekinin eklenmesiyle oluşmuş olup, "Yakan, Yakıcı, Helak eden" anlamlarını temsil etmektedir. Bu bağlamda semantik olarak cehennemin ( dünyanın ), şeytanların mekânı olduğu da kendiliğinden teyid edilmiş olmaktadır. 

*** "Cennet" kelimesi ise "Cenn" ( Gizlemek, Kaplamak, Örtmek, Korumak ) ve "et" ( Fiil kökü isim yapan ek ) kelimelerinden oluşmakta olup, "Gizleme, Gizlenme, Koruma, Korunma, Kaplanma, Örtülme" anlamlarına gelmektedir. "Cenn" kökünden türemiş diğer kelimeler "Cinn" ( Görünmeyen, Örtülü olan ), "Cunnet" ( Kalkan ), "Cenin", "Cennân" ( Bahçevan ). "Cennet" kelimesinin bir karşılığının da "Bahçe" olması esasen "Bitki ile ÖRTÜLÜ toprak, zemin" anlamına dayanmaktadır.

20/118 Kesinlikle sana orada ( cennette ) ACIKMAMAN ve ÇIPLAK OLMAMAN vardır.

20/119 Ve kesinlikle sen orada SUSAMAZSIN ve SICAKTA YANMAZSIN.

Aşağıdaki ayet ikilisinde ise insanın, yüksek frekanslı süptil hal ( alem, plan ) olan cennette yaratılışı sonrasında, en düşük, en aşağı frekans olan kaba madde hali Dünya'ya yani cehenneme gönderildiği dolaylı olarak belirtilmektedir.

95/4 İNSANI kıvama koymanın en güzeli içinde yarattık.

95/5 Sonra onu AŞAĞILARIN EN AŞAĞISINA DÖNDÜRDÜK.

"Cennet"ten çıkarılan insanın nereye intikal etmiş olabileceği düşünüldüğünde de zaten "Dünya = Cehennem" gerçeği açığa çıkmaktadır.

Ayetlerde insanın, bir tekâmül sınavı olan Dünya hayatı konusunda yanılmaması ve inancın gereklerini yaparak ( ilim, iyilik, doğruluk ) ruh için bir pranga, bir hapishane niteliğinde olan bu aşağılık kaba madde planından kurtulmayı hedeflemesi gerektiği sıkça hatırlatılmaktadır.

Aşağıdaki ayetlerde dünya hayatının gizli cehennem olduğu dolaylı olarak bildirilmektedir. 

2/86 Bunlar AHİRET KARŞILIĞINDA DÜNYA HAYATINI SATIN ALANLARDIR. Böylece azap onlardan hafifletilmez ve onlara yardım edilmez.

2/212 Dünya hayatı o inkar edenler için süslendi.

Aşağıdaki ayette Dünya hayatı, "kurtulunması gereken ateş" yani cehennem olarak nitelenmektedir.

3/179 ... Kim ATEŞTEN uzaklaştırılıp*, cennete sokulursa kurtulmuştur. DÜNYA HAYATI ALDATICI META HARİCİNDEKİ DEĞİLDİR.

Aşağıdaki ayette esasen "Cennet yerine cehennemi tercih ettiniz." mesajı verilmektedir.

9/38 ... Ahiret yerine dünya hayatına mı razı oldunuz? ... 

Aşağıdaki ayette Dünya hayatı yine ateş ile özdeşleştirilmekte ve cehennem mesajı verilmektedir.

10/7 Kesinlikle o bize kavuşmayı ummayanlar, DÜNYA HAYATINA RAZI OLANLAR, onunla tatmin olanlar ve o ayetlerimizden habersiz olanlar,

10/8 İşte onlar, kazanmış olduklarından dolayı ONLARIN MEKANI ATEŞTİR.

Aşağıdaki ayette, döngü sonunda insanların, "dünyanın cehennem olduğunu" algılayacakları bildirilmektedir.

14/48 O GÜN YER BAŞKA YERE DÖNÜŞÜR. Gökler de. Ve tek kahredici Allah için meydana çıkarlar.

14/49 Ve o gün suçluları kelepçelerin içinde dururlarken görürsün.

14/50 Gömlekleri katrandandır ve yüzlerini ATEŞ örter.

Aşağıdaki ayet üçlüsünde, büyük döngü sonunda, tüm insanların esasen dünya diye bildikleri ortamın cehennem olduğunu idrak edecekleri, sakınan ve iyilikler yapanların bu en aşağılık plandan üst planlara intikal ettirilerek kurtarılacakları, zalimlerin ise o çok sevdikleri dünya cehenneminde bırakılacakları bildirilmektedir.

19/68 Böylece ve Rab’bin, ONLARI ve şeytanları kesinlikle TOOLAYACAĞIZ. Sonra kesinlikle ONLARI CEHENNEMİN ETRAFINDA DİZ ÇÖKMÜŞ OLARAK HAZIR EDECEĞİZ.

....

19/71 Ve KESİNLİKLE SİZLERDEN OLANLAR İLLA Kİ ORAYA ( CEHENNEME ) VARIRLAR . Rab’binin üzerine akdedilmiş hükümdür.

19/72 SONRA O SAKINANLARI KURTARACAĞIZ. ZALİMLERİ DE ORADA DİZ ÇÖKMÜŞ OLARAK BIRAKACAĞIZ.  

Aşağıdaki ayetlerde de, dünyanın cehennem olduğunu farkedemeyip dünya hayatına aldananların ve kötülük yapanların dünya cehenneminden kurtulamayacakları bildirilmektedir.

22/22 Gamdan dolayı, oradan HER ÇIKMAYI İSTEDİKLERİNDE ORAYA GERİ DÖNDÜRÜRLER. Tadın yakıcı azabı.

7/40 O ayetlerimizi yalanlayanlara ve onlara kibirlenenlere, ONLARA GÖĞÜN KAPILARI KESİNLİKLE AÇILMAZ* Deve iğne deliğinden geçene kadar CENNETE GİREMEZLER*. İşte suçluları böyle karşılıklandırırız.

7/41 Onlara CEHENNEMDEN DÖŞEK, üstlerine de örtüler vardır. İşte zalimleri böyle karşılıklandırırız.

* Kapıların açılmaması nedeniyle cennete giremeyen halihazırda nerede bulunuyor demektir?!

45/35 Bu, kesinlikle Allah’ın ayetlerini alay edinmenizdendir. SİZİ DÜNYA HAYATI ALDATTI. ARTIK BUGÜN ORADAN ÇIKARILMAZLAR. Onların özürleri de istenmez.

Aşağıdaki ardışık ayet üçlüsünde de dünyanın cehennem olduğu mesajı verilmektedir.

79/37 Artık ama kim azgınlık etmiş,

79/38 Ve DÜNYA HAYATINI tercih etmişse.

79/39 Artık kesinlikle CEHENNEM, odur varış yeri.

Tevrat'ın ilk ayetlerinde de, cennette bulunan "iyiyi kötüyü bilme ağacına" yaklaşıldığında bedensiz varlıkların yer aldığı süptil yaşam planı olan cenetten çıkarılarak "ölüm" algısının olduğu ve bedenli varlıkların yer aldığı kaba madde planına ( dünya / cehennem ) intikal edileceği yani "ölüneceği" bildirilmektedir.

1-Genesis-3-3 "Ama Tanrı, 'Bahçenin ortasındaki ağacın meyvesini yemeyin, ona dokunmayın; yoksa ÖLÜRSÜNÜZ' dedi." 

Zümer suresinin aşağıdaki ayeti de insanın, algılayamadığı / farkında olmadığı Dünyadaki gerçek durumlarını açıkça ortaya koymaktadır.

Zümer 39/30 - İNNEKE MEYYİTUN VE İNNEHUM MEYYİTUN

( KESİNLİKLE SEN ÖLÜSÜN VE KESİNLİKLER ONLAR DA ÖLÜLER. ) 

Dolayısıyla Dünya esasen "büyük bir mezar" niteliği arzetmektedir. Tevrat ve İncil'deki "Ölüler Diyarı" kavramı da dünya cehennemini tanımlamaktadır.

Ankebut suresinin aşağıdaki ayetinde de, tüm varlıkların ( nefslerin ) "dünya hayatında ölümü" deneyimleyecekleri ( reenkarnasyonlar vasıtasıyla defaatle ) ve daha sonra dirilmek suretiyle Rab'be dönecekleri yani üst süptil yaşam planlarına intikal edecekleri bildirilmektedir. Ancak genellikle bu ayetteki mesajın, dünya algısına göre olan "ölüm" olduğu düşünülmekte olup, batıni mesaj bazen gözden kaçabilmektedir.

29/57 Kulli nefsin zaikatul mevti summe iley na turceun

( Tüm nefisler ölümü tadar. Sonra bize döndürülürsünüz. )

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2016/05/sen-olusun-onlar-da-oluler.html

2 yorum:

  1. Hiç bu açıdan bakmamıştım. Çok güzel bir yazı. Emeğiniz için teşekkür ederim. Ancak Kuran dışındaki diğer kutsal kitaplardan da örnek verseniz daha güzel fikrinizi desteklemek adına daha pekiştirici olurdu.

    YanıtlaSil
  2. https://kuranilmi.blogspot.com/2016/05/sen-olusun-onlar-da-oluler.html

    YanıtlaSil