Çeviri

Friday, October 13, 2023

En büyük kuvvet Sevgi

"Sevgi" Rab'bin "Muhibb" ( Seven ) sıfatında da tezahür eden bir kelime olup, yaratılıştaki en büyük kudretin de temsilidir. Zira sevginin olmadığı hiçbir olgunun pozitif frekans neşretmesi mümkün değildir.

Küresel şeytanların hedefi yüksek frekanslı sevginin, düşük frekanslı korku ile ikame edildiği bir ortam oluşturmaktır ki yaratılıştan bu yana bu temel üzerinde bir tahakküm sistemi kurmuşlardır. Bir film repliğindeki şu cümle şeytanların "korku" olgusuna neden odaklandığını net olarak açıklamaktadır;

"Korku öfkeye, öfke nefrete, nefret ise acıya götürür."

Şeytanların mutluluk kaynağı diğer varlıkların mutsuzluğudur.

Sevginin, Allah'ı hissetmek olduğu ve korkuyu bertaraf ettiği İncil ayetlerinde bildirilmektedir.

62- 1 John-4-16 Tanrı'nın bize olan SEVGİSİNİ tanıdık ve buna inandık. TANRI  SEVGİDİR. SEVGİDE YAŞAYAN TANRI'DA YAŞAR, Tanrı da onda yaşar. 

62- 1 John-4-17 Yargı gününde cesaretimiz olsun diye SEVGİ böylelikle İÇİMİZDE YETKİN KILINMIŞTIR. Çünkü Mesih nasılsa, biz de bu dünyada öyleyiz. 

62- 1 John-4-18 SEVGİDE KORKU YOKTUR. Tersine, YETKİN SEVGİ KORKUYU SİLER ATAR. Çünkü korku işkencedir. KORKAN KİŞİ SEVGİDE YETKİN KILINMAMIŞTIR.

62- 1 John-4-19 Bizse seviyoruz, çünkü önce O bizi sevdi. 

62- 1 John-4-20 "Tanrı'yı seviyorum" deyip de kardeşinden nefret eden yalancıdır. Çünkü GÖRDÜĞÜ KARDEŞİNİ SEVMEYEN, GÖRMEDİĞİ TANRI'YI SEVEMEZ.  

62- 1 John-4-21 "TANRI'YI SEVEN KARDEŞİNİ DE SEVSİN" diyen buyruğu Mesih'ten aldık. 

Kur'an'da ruhsal arınmanın ve temizliğin ancak "Allah sevgisi" ile gerçekleşebileceği bildirilmektedir.

3/31 Kul in kuntum TUHİBBUNELLAHE fettebiuni yuhbibkumullahu ve yağfir lekum zunubekum vallahu ğafurun rahim

( De ki: "Eğer ALLAH'I SEVENLER iseniz, bana tabi olun ki Allah sizleri sevsin ve size günahlarınızı af eylesin. Allah affedendir merhametlidir." )

19/96 İnnellezine amenu ve amilus salihati SE YEC'ALU LEHUMUR RAHMANU VUDDA 

( Kesinlikle o inananlar ve iyilikler yapanlar, RAHMAN ONLARA SEVGİ OLUŞTURACAKTIR. )

60/7 Asallahu en yec'ale beynekum ve beynellezine adeytum minhum MEVEDDETEN vallahu kadirun vallahu ğafurun rahim

( Belki Allah, sizin ve o düşman olduklarınızın arasında SEVGİ kılar. Allah gücü yetendir. Allah affedendir merhametlidir. )

İnsan suresinin 8. ayetinde, bir söylemin veya eylemin ilahi nizamda gerçekten "iyi" olarak nitelenebilmesi için ancak ve ancak "sevgi" ile icra edilmiş olması gerektiği "Hubbihi" ( Sevgiyle ) ifadesiyle vurgulanmaktadır.

76/8 Ve yut'imunet ta'ame ala HUBBİHİ miskinen ve yetimen ve esiren

( Ve yoksula, yetime ve esire yemeği SEVGİYLE yedirirler. )

İkiyi BİRleyen İsa - Emanuel

Allahu Teala, Mesih İsa'ya, Ruh kelimesinin simgesi olan 21 sayısına ( 2'den 1'e ) uygun olmak üzere "İkiyi Birleme" vazifesi bahşetmiştir. "Birleştirme" hususu ve Mesih İsa'nın "Birleyici" niteliği İncil ayetlerinde 1 nümerolojisiyle uyumlu olarak vurgulanmaktadır.

40-Matthew-19-6 Şöyle ki, onlar artık iki değil, tek bedendir. O halde Tanrı'nın BİRLEŞTİRDİĞİNİ, insan ayırmasın."  

- Ayetin bölüm numarası 19'dur. ( 1+9 = 10 ... 1 )

41-Mark-10-9 O halde Tanrı'nın BİRLEŞTİRDİĞİNİ insan ayırmasın." 

- Ayetin bölüm kodunun ( 10-9 ) nümerolojik değeri 1 olmaktadır. ( 1+0+9 = 10 ... 1 )

45-Romans-15-5- Sabır ve cesaret kaynağı olan Tanrı'nın, sizleri MESİH İSA'NIN İSTEĞİNE UYGUN OLARAK AYNI DÜŞÜNCEDE BİRLEŞTİRMESİNİ DİLERİM. 

49-Ephesians-1-10 Zaman dolunca gerçekleştireceği bu tasarıya göre, YERDEKİ VE GÖKTEKİ HER ŞEYİ MESİH'TE BİRLEŞTİRECEK. 

- Ayetin alt bölüm numarasının nümerolojik değeri 1 olmaktadır. ( 1+0+9 = 10 ... 1 )

49-Ephesians-2-14 Çünkü Mesih'in kendisi barışımızdır. Kutsal Yasa'yı, buyrukları ve kurallarıyla birlikte etkisiz kılarak İKİ TOPLULUĞU BİRLEŞTİRDİ.

Allah'ın "İkiyi Birleme" / "Birleştirme" emrinin zikredildiği aşağidaki Kur'an ayetinde hem 21, hem 1 nümerolojisi bulunmaktadır.

13/21 Ve (1) ELLEZİNE (2) YESİLUNE (3) MA (4) EMERA (5) ALLAHU (6) Bİ (7) Hİ (8) EN (9) YUSALE (10) ve (11) yahşevne (12) rabbe (13) hum (14) ve (15) yehafune (16) sue (17) el (18) hisab (19) 

( Ve ALLAH'IN O BİRLEŞTİRİLMESİNİ EMRETTİĞİNİ BİRLEŞTİRENLER ve Rab’lerinden korkup, ürperenler, ürkenler ve hesabın kötülüğünden korkanlar. )

- Ayetin numarası 21'dir.

- Ayetteki "Yusale" ( Birleştirilme ) kelimesi 10. kelimedir. ( 1+0 = 1 )

- Ayette 19 kelime bulunmaktadır. ( 1+9 = 10 ... 1 )

Mesih İsa'nın doğumunun da 1 sayısının bir temsili ve tarihin belirlenmesi için bir başlangıç noktası ( 1. yıl ) olacağı İncil'in, "İsa'nın doğumundan ilk kez bahsedilen ilk ayetlerinde 1 nümerolojisi vasıtasıyla bildirilmektedir.

40-Matthew-1-18 İsa Mesih'in DOĞUMU şöyle oldu: Annesi Meryem, Yusuf'la evliyken, birlikte olmalarından önce, onun Kutsal Ruh'un çocuğunu taşıdığı anlaşıldı. 

- Ayetin bölüm kodunun ( 1-18 ) nümerolojik değeri 1 olmaktadır. ( 1+1+8 = 10 ... 1+0 = 1 )

40-Matthew-1-23 "İyi bil ki bakire çocuklu olacak ve bir OĞUL DOĞURACAK; onun adını, "Tanrı bizimle" olarak tercüme edilen İmmanuel* koyacaklar." 

- Ayetin kodunun ( 40 1-23 ) nümerolojik değeri 1 olmaktadır. ( 4+0+1+2+3 = 10 ... 1+0 = 1 )

* Immanuel ... İn ( Kesinlikle ) + Mea ( Birlikte ) + Na ( Biz ) + El ( Tanrı )

Kur'an'da "İnnellahe mea na" ( Kesinlikle Allah bizimledir. ) cümlesi sadece Tevbe suresinin 40. ayetinde geçmekte olup, bu ayette 64 ( 6+4 = 10 ... 1 ) kelime bulunmaktadır.

9/40 İn (1) la (2) tensuru (3) hu (4) fe (5) kad (6) nesara (7) hu (8) allahu (9) iz (10) ahrace (11) hu (12) ellezine (13) keferu (14) saniye (15) isneyni (16) iz (17) huma (18) fi (19) el (20) ğayri (21) iz (22) yekul (23) li (24) sahibi (25) hi (26) la (27) tahzen (28) İNNE (29) ALLAHE (30) MEA (31) NA (32) fe (33) enzele (34) allahu (35) sekinete (36) hu (37) aley (38) hi (39) ve (40) eyyede (41) hu (42) bi (43) cunudin (44) lem (45) terav (46) ha (47) ve (48) ceale (49) kelimet (50) ellezine (51) keferu (52) es (53) sufla (54) ve (55) kelimetu (56) allahi (57) hiye (58) el (59) ulya (60) ve (61) allahu (62) azizun (63) hakim (64) 

( Eğer siz ona yardım etmezseniz, Allah ona yardım eder. Zamanında, o inkarcılar onu çıkardıkları zaman sadece iki kişinin ikincisi iken, mağarada olduklarında arkadaşına "Üzülme, KESİNLİKLE ALLAH BİZİMLEDİR." diyordu. Allah onun üzerine sükunetini indirmişti. Onu görmediğiniz ordularla destekleyip kuvvetlendirmişti. O inkarcıların kelimelerini alçak kılmıştı. Allah’ın kelimesi, yüce olan O'dur. Allah yücedir hakimdir. )

Mesih İsa'nın doğumundan bahsedilen Meryem suresinin aşağıdaki ayetinde de 1 nümerolojisi bulunmaktadır.

19/15 Ve (1) selamun (2) aley (3) hi (4) yevme (5) vulide (6) ve (7) yevme (8) yemutu (9) ve (10) yevme (11) yub'asu (12) hayya (13) 

( Ve doğduğu gün, öldüğü gün ve diri olarak gönderildiği gün selam üzerine olsun. )

- Sure numarası 19'dur. ( 1+9 = 10 ... 1+0 = 1 )

- Ayet numarası ile ayetteki kelime adedinin toplamının nümerolojik değeri de 1 olmaktadır. ( 15+13 = 28 ... 2+8 = 10 ... 1+0 = 1 )

Mesih İsa'nın annesinin ismi olan Meryem kelimesi Kur'an'daki 19. ( 1+9 = 10 ... 1 ) ayetin de ismidir. 

Kur'an'da "İsa" kelimesi ilk kez Bakara suresinin aşağıdaki ayetinde "İysebne meryeme" ( Meryem oğlu İsa ) kelime grubu içinde geçmektedir. Ve bu kelime grubu ayetteki 19. ( 1+9 = 10 ... 1 ) kelime ile sonlanmaktadır.

2/87 Ve (1) lekad (2) ateyna (3) musa (4) el (5) kitabe (6) ve (7) kaffeyna (8) min (9) ba'di (10) hi (11) bi (12) er (13) rusuli (14) ve (15) ateyna (16) İYS (17) EBNE (18) MERYEME (19) el (20) beyyinati (21) ve (22) eyyedna (23) hu (24) bi (25) ruhi (26) el (27) kudus (28) e (29) fe (30) kulle (31) ma (32) cae (33) kum (34) rasulun (35) bi (36) ma (37) la (38) tehva (39) enfusu (40) kum (41) istekbartum (42) fe (43) ferikan (44) kezzebtum (45) ve (46) ferikan (47) taktulun (48)

( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. MERYEM OĞLU İSA’ya deliller verdik ve onu kutsal ruh ile destekleyip kuvvetlendirdik. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz? )

Thursday, October 12, 2023

IQ 100

Yapılan testler neticesinde normal bir insanın IQ'sunun ( Intelligence Quantity / Akıl Miktarı / Zeka Miktarı ) 100 olarak belirlenmiştir. ( 100 sayısının nümerolojik değeri 1'dir. )

https://www.healthline.com/health/average-iq#:~:text=the%20United%20States%3F-,IQ%20tests%20are%20made%20to%20have%20an%20average%20score%20of,high%20IQ%20(above%20130).

Kur'an'da "Akale" ( Akıl etmek ) kelimesi 28 ayette*, 28 kere tekrarlanmakta olup, ilk kez 2/44 kodlu ayette geçmektedir.

* 2/44, 2/76, 2/171, 3/65, 3/118, 5/58, 5/103, 6/32, 7/169, 8/22, 10/16, 10/42, 10/100, 11/51, 12/109, 21/10, 21/67, 22/46, 23/80, 26/28, 28/60, 29/43, 29/63, 36/68, 37/138, 49/4, 59/14, 67/10

2/44 E (1) te'murune (2) en (3) nase (4) bi (5) el (6) birri (7) ve (8) tensevne (9) enfuse (10) kum (11) ve (12) entum (13) tetlune (14) el (15) kitab (16) e (17) fe (18) LA (19) TA'KİLUN (20)

( Kitabı okuduğunuz halde, insanlara iyiliği emredersiniz de nefislerinizi unutur musunuz? O halde AKIL ETMEZ MİSİNİZ? )

- "Akale" fiilinin tekrar adedi olan 28 sayısının nümerolojik değeri dex1 olmaktadır. ( 2+8 = 10 ... 1+0 = 1 )

- "Akale" fiilinin ilk kez geçtiği ayetin kodunun nümerolojik değeri de 1 olmaktadır. ( 2+4+4 = 10 ... 1+0 = 1 )

- "Akale" fiilinin ilk kez geçtiği ayetteki "La ta'kilun" ( Akıl etmezsiniz ) kelime grubu ayetteki 19. sırada yer almaktadır. ( 1+9 = 10 ... 1+0 = 1 )

"La ya'kilun" ( Akıl etmezler ) kelime grubundaki "Ya'kilun" fiilinin 10/100 kodlu ayetteki sıra numarası 19'dur. ( 10 ... 1 ; 100 ... 1 ; 19 ... 1 )

10/100 Ve (1) ma (2) kane (3) li (4) nefsin (5) en (6) tu'mine (7) illa (8) bi (9) izni (10) allah (11) ve (12) yec'alu (13) er (14) ricse (15) ala (16) ellezine (17) LA (18) YA'KİLUN (19) 

( Nefis için Allah’ın izni haricinde inanması olmaz. O AKIL ETMEYENLERİN üzerine pisliği getirir. )

Wednesday, October 11, 2023

Sinestezi ve ortak kodlama sistemi

Synesthesia* ( Sinestezi, Birleşik Duyu ) ortamda beş duyudan birine yönelik bir uyarıcı olmasına rağmen bu uyarıcının farklı duyularla da algılanması fenomenine verilen isimdir. Örneğin ortamdaki tek uyarıcı olan sesin tat, renk veya koku olarak algılanması veya şekillerin görüntüsünün tat, renk veya koku olarak algılanması sinestezi tezahürüdür.

* Synesthesia = Syn ( Birlikte, Birleşik ) + Esthesia ( Algı, His, Duyu ) = Birleşik Duyu )

( Sentez, Sentetik, Estetik, Anestezi, Anestetik gibi kelimeler de yukarıdaki kökleri içeren diğer bazı örneklerdir. )


Sinestezi fenomeni, yaratılıştaki her şeyin özde bir olduğunun yani birbirlerini temsil eden ortak kodlardan müteşekkil olduğunun delili niteliğindedir. Gökkuşağındaki 7 rengin, 7 müzik notasının ve insandaki 7 çakranın birbirlerinin temsili tezahürü olması konu bağlamında bir örnek oluşturmaktadır. Gökkuşağının ilk rengi olan Kırmızı renk düşük frekansı, kalın do sesini ve kaba maddeyi temsil ederken, son ve 7. renk olan Mor renk ise yüksek frekansı, ince si sesini ve süptil maddeyi temsil etmektedir.

Evvelki bölümlerde de değinildiği üzere Allahu Teala bazı gerçekleri insanlara, mucize, anomali veya sendrom olarak nitelenen fenomenler vasıtasıyla algılatmaktadır.

Taha suresinin aşağıdaki ayetlerinde Hz. Musa'nın "sesi ateş olarak algılaması" sinesteziye örnek teşkil etmekte gibidir.

20/10 İz RAA NARAN fe kale li ehlihimkusu İNNİ ANESTU NARAN lealli atikum minha bi kabesin ev ecidu alen nari huda

( Zamanında ATEŞ GÖRDÜ de ailesine "Durun, kesinlikle BEN ATEŞ GÖRDÜM. Umulur ki ben size ondan ateş parçası kor getiririm veya ateşte yönlendirme bulurum" dedi.  )

20/11 Fe LEMMA ETAHA NUDİYE ya musa

( Böylece ORAYA VARDIĞINDA SESLENİLDİ "Ey Musa." )

20/12 İnni ene rabbuke fahla' na'leyk inneke bil vadil mukaddesi tuva

( Kesinlikle ben, ben senin Rab’binim. O halde ayakkabını çıkar. Kesinlikle sen kutsal vadi Tuva' dasın. )

Neml suresinin aşağıdaki ayetlerinde de aynı misal tekrarlanmaktadır.

27/7 İz kale musa li ehlihi İNNİ ANESTU NARA seatikum minha bi haberin ev atikum bi şihabin kabesin leallekum tastalun

( Zamanında Musa ailesine "Kesinlikle BEN ATEŞ GÖRDÜM. Size ondan haber ile geleceğim. Veya size kor gibi kıvılcım ile geleceğim. Umulur ki ısınırsınız." dedi. )

27/8 Fe LEMMA CAEHA NUDİYE en burike men fin nari ve men havleha ve subhanellahi rabbil alemin

( Böylece ORAYA VARDIĞINDA, "O ateşin içindeki ve onun çevresindeki kimseler bereketli kılınmışlardır. Alemlerin Rab’bi Allah yücedir." diye SESLENİLDİ. )

27/9 Ya musa innehu enellahul azizul hakim

( Ey Musa, kesinlikle ki ben yüce hakim olan Allah’ım. )

Bir sinestezi türü olan "kokunun görüntü ( şekil, renk ) olarak algılanması" hususu Yusuf suresinin aşağıdaki ayetlerinde misallendirilmiştir.

12/93 İZHEBU Bİ KAMİSİY HAZA FE ELKUHU ALA VECHİ EBİ YE'Tİ BESİRA ve'tuni bi ehlikum ecmein

( Bu GÖMLEĞİMLE GİDİN DE ONU BABAMIN YÜZÜNE ATIN. GÖRÜŞ GELSİN. Bütün ailenizle topluca bana gelin.  )

12/94 Ve lemma fesaletil iyru kale ebuhum İNNİ LE ECİDU RİHA YUSUFE lev la en tufennidun

( Ve kervan ayrıldığında, babaları "Eğer beni bunak addetmezseniz, kesinlikle BEN YUSUF'UN KOKUSUNU BULUYORUM." dedi. )

12/95 Kalu tellahi inneke le fi dalalikel kadim

( "Allah için, kesinlikle sen süre gelen sapıklığındasın." dediler. )

12/96 Fe lemma en cael beşiru ELKAHU ALA VECHİHİ FERTEDDE BESİRA kale e lem ekul lekum inni a'lemu minellahi ma la ta'lemun

( Ancak, müjdeci geldiğinde, ONU ONUN YÜZÜNE ATTI DA GÖRÜŞ DÖNÜP GELDİ. "Ben size, "Kesinlikle ben Allah’tan sizin bilmediklerinizi bilirim." demedim mi?" dedi.  )

Sinestezi örneği Tevrat'ın Exodus bölümünde, normalde "duyularak" algılanabilecek olan "gök gürültüsü" ve "boru sesi" gibi olguların "görülmesi" ifadesiyle yer almaktadır.

2-Exodus-20-18 And all the people SAW the THUNDERINGS and the lightnings, and the NOISE OF THE TRUMPET, and the mountain smoking: and when the people SAW it, they removed, and stood afar off.

( Halk GÖK GÜRLEMELERİNİ, BORU SESİNİ, şimşekleri ve dağın başındaki dumanı GÖRDÜ. Ve halk bunu GÖRÜNCE korkudan titremeye başladı ve uzakta durdu. )

Prosopagnozi ve silinen yüzler

Prosopagnosia* ( Prosopagnozi, Yüz Tanısızlığı, Yüz Körlüğü ) yüzleri tanıyamama ve yeni yüzleri öğrenme yeteneğinin kaybı ile seyreden bir görsel agnozi türüdür.

* Prosopagnosia = Prosopon ( Yüz ) + Agnosia ( Tanısızlık ) = Yüz Tanısızlığı

Konjenital prosopagnozinin, 3. kromozomda bulunan oksitosin reseptör genindeki ( OXTR ) dejenerasyon sonucunda ortaya çıktığı tespit edilmiştir.

https://blog.uni-koeln.de/saltuerk/category/uncategorized-tr/page/13/

Nisa suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Natmise vucuhen" ( Yüzleri sileriz ) ifadesinin çoklu anlamlarından biri de Prosopagnozi sendromuna işaret etmekte gibidir 

4/47 Ya (1) eyyu (2) ha (3) ellezine (4) utu (5) el (6) kitabe (7) aminu (8) bi (9) ma (10) nezzelna (11) musaddikan (12) li (13) ma (14) mea (15) kum (16) min (17) kabli (18) en (19) NATMİSE (20) VUCUHEN (21) fe (22) nerudde (23) ha (24) ala (25) edbari (26) ha (27) ev (28) nel'ane (29) hum (30) ke (31) ma (32) leanna (33) ashabe (34) es (35) sebt (36) ve (37) kane (38) emru (39) allahi (40) mef'ula (41) 

( Ey o kitap verilenler, YÜZLERİ SİLİP DE onları arkalarına çevirmemizden veya onları o yedinci gün sahiplerini lanetlediğimiz gibi lanetlememizden önce, o sizinle birlikte olanı doğrulayıcı olarak indirdiğimize inanın. Allah’ın işi yapılasıdır. )

Ayetin, "Natmise vucuhen" ( Yüzleri sileriz ) ifadesiyle biten ilk cümlesinde 21 kelime bulunmakta olup, "Vucuh" ( Yüzler ) kelimesi 21. kelimedir. Bu sayının numerolojik değeri olan 3 ( 2+1 ) sayısı, Prosopagnozi sendromuna sebep olan kromozomun sıra numarasına eşittir.

Tuesday, October 10, 2023

Annelerin karnı ve kadın üreme sistemi

Kadınların karın bölgesinde yer alan  üreme sistemi 8 ana bileşenden oluşmaktadır.

1- Fundus ( Rahim dibi )

2- Fallopian Tube ( Dölyatağı borusu )

3- Uterine Tube ( Rahim tüpü )

4- Ovary ( Yumurtalık )

5- Fimbriea ( Saçaklı yapı )

6- Uterus ( Rahim )

7- Cervix ( Rahim boynu )

8- Vagina ( Vajina )

Kur'an'da kadın üreme sistemi "Batn / Butn" ( Karın / Karınlar ) kelimesiyle temsil edilmekte ve 3 ayette zikredilmektedir.

16/78 VE (1) ALLAHU (2) AHRACE (3) KUM (4) MİN (5) BUTUNİ (6) UMMEHATİ (7) KUM (8) la (9) ta'lemune (10) şey'en (11) ve (12) ceale (13) lekum (14) es (15) sem'a (16) ve (17) el (18) ebsara (19) ve (20) el (21) ef'idete (22) lealle (23) kum (24) teşkurun (25) 

( VE ALLAH SİZİ ANNELERİNİZİN KARINLARINDAN ÇIKARIR. Hiçbir şey bilmezsiniz. Size duymayı, gözleri ve gönülleri oluşturur. Umulur ki şükredersiniz. )

39/6 Haleka (1) kum (2) min (3) nefsin (4) vahidetin (5) summe (6) ceale (7) min (8) ha (9) zevce (10) ha (11) ve (12) enzele (13) lekum (14) min (15) el (16) en'ami (17) semaniyete (18) ezvac (19) yahluku (20) kum (21) fi (22) BUTUNİ (23) ummehati (24) kum (25) halkan (26) min (27) ba'di (28) halkin (29) fi (30) zulumatin (31) selas (32) zalikum (33) allahu (34) rabbu (35) kum (36) lehu (37) el (38) mulk (39) la (40) ilahe (41) illa (42) hu (43) fe (44) enna (45) tusrafun (46) 

( Sizi tek nefisten yarattı. Sonra ondan eşini oluşturdu. Size hayvanlardan sekiz eş indirdi. Sizi annelerinizin KARINLARINDA üç karanlıkta yaratıştan yaratışa yaratır. Rab’biniz Allah budur. Mülk O’nadır. O’nun haricinde ilah yoktur. O halde nasıl döndürülüp çevriliyorsunuz?  )

53/32 Ellezine (1) yectenibune (2) kebaira (3) el (4) ismi (5) ve (6) el (7) fevahişe (8) illa (9) el (10) lemem (11) inne (12) rabbe (13) ke (14) vasiu (15) el (16) mağfirah (17) huve (18) a'lemu (19) bi (20) kum (21) iz (22) enşee (23) kum (24) min (25) el (26) erdi (27) ve (28) iz (29) entum (30) ecinnetun (31) fi (32) BUTUNİ (33) ummehati (34) kum (35) fe (36) la (37) tuzekku (38) enfuse (39) kum (40) huve (41) a'lemu (42) bi (43) men (44) itteka (45) 

( Onlar günahın büyüklerinden ve ahlaksızlıklardan, küçük günahlar haricinde, kaçınırlar. Kesinlikle Rab’binin affı geniştir. Sizi yerden inşa ettiği zamanı ve sizin annelerinizin KARINLARINDA ceninler olduğunuz zamanı O bilir. O halde nefislerinizi temize çıkarmayın. O sakınan kimseyi bilir. )

Yukarıdaki ayetlerde yer alan "Butun" ( Karınlar ) kelimelerinin sıra numaraları sırasıyla 6, 23 ve 33'tür. Bu sayıların numerolojik toplamı 8 sayısını vermektedir ki bu sayı kadın üreme sistemi bileşenlerinin adedine eşittir. ( 6+2+3+3+3 = 17 ... 1+7 = 8 )

Ayrıca "Butun" ( Karınlar ) kelimesinin ilk kez geçtiği 16/78 kodlu ayetin, doğumu tasvir eden ve "Butun" kelimesini içeren ilk cümlesinde 8 kelime yer almaktadır. ( İlgili cümle yukarıda büyük harfler ile yazılmıştır. ) 


Sunday, October 8, 2023

Simya ilmi

"Alchemy" ( Simya ) kelimesi Arapça "El Kimya" kelimesinin batı dillerindeki tezahürü olup, "Kimya" kelimesi ise Grekçedeki "Khemeia" ( Birlikte dökmek, Eritmek ) kelimesiyle ortak köktendir. "Kimya" kelimesi "Cemia" ( Toplu halde, Bir arada, Birlikte, Bir araya getirilmiş olarak ) ve "Kemiye / Kemiyet" ( Çokluk, Nicelik ) kelimeleriyle de ilintilidir. Zira kimya, maddeleri ve maddelerin bir araya getirilmesi ile oluşan reaksiyonların sonuçlarını inceleyen ilimdir.

"Simya" kelimesi esas itibarıyla bir veya birden fazla olguyu başka bir olguya veya olgulara dönüştürme ilmi anlamını temsil etmektedir  Ancak genel itibarıyla metalleri altına dönüştürme anlamında kullanılmaktadır.

Kutsal kitaplarda Allahu Teala'nın mucizesi misaliyle simya ilmine dolaylı olarak işaret eden ayetler bulunmaktadır. Bu ayetlerde asanın yılana dönüşmesi, elin bembeyaz olması ve suların kana dönüşmesi misalleri yer almaktadır.

Kur'an'daki ayetler;

7/117 Ve evhayna ila musa en elki asak fe iza hiye telkafu ma ye'fikin

( Ve biz Musa'ya “Asanı at." diye vahyettik de o zaman o onların uydurduklarını yuttu.  )

20/17 Ve ma tilke bi yeminike ya musa

( Ve bu sağ elindeki nedir ey Musa? )

20/18 Kale hiye asay etevekkelu aleyha ve ehuşşu biha ala ğanemi ve liye fiha mearibu uhra

( "O asamdır. Ona dayanırım ve onunla koyunlarıma yaprak silkerim. Onda bana başka ihtiyaçlar da vardır." dedi. )

20/19 Kale elkiha ya musa

( "At onu ey Musa." dedi. )

20/20 Fe elkaha fe iza hiye hayyetun tes'a

( Böylece onu bıraktı da o zaman o koşan yılan oldu. )

20/21 Kale huzha ve la tehaf se nuiyduha siratehel ula

( "Onu yakala ve korkma. Onu ilk önceki haline döndüreceğiz." dedi. )

20/22 Vadmun yedeke ila cenahike tahruc beydae min ğayri suin ayeten uhra

( Ve elini koynuna koy. Diğer ayet olarak, kusursuz beyaz çıksın. )

26/32 Fe elka asahu fe iza hiye su'banun mubin

( Asasını attı da o zaman o apaçık ejderha oldu. )

26/33 Ve nezea yedehu fe iza hiye beydau lin nazirin

( Ve elini çekip çıkardı da o zaman o bakanlar için beyaz oldu. )

Tevrat'taki ayetler; 

2-Exodus-4-2 RAB, "Elinde ne var?" diye sordu. Musa, "Değnek" diye yanıtladı. 

2-Exodus-4-3 RAB, "Onu yere at" dedi. Musa değneğini yere atınca, değnek yılan oldu. Musa yılandan kaçtı. 

2-Exodus-4-4 RAB, "Elini uzat, kuyruğundan tut" dedi. Musa elini uzatıp kuyruğunu tutunca yılan yine değnek oldu. 

2-Exodus-4-6 Sonra, "Elini koynuna koy" dedi. Musa elini koynuna koydu. Çıkardığı zaman eli bir deri hastalığına yakalanmış, kar gibi bembeyaz olmuştu. 

2-Exodus-4-7 RAB, "Elini yine koynuna koy" dedi. Musa elini yine koynuna koydu. Çıkardığı zaman eli eski haline dönmüştü. 

2-Exodus-4-8 RAB, "Eğer sana inanmaz, ilk belirtiyi önemsemezlerse, ikinci belirtiye inanabilirler" dedi, 

2-Exodus-4-9 "Bu iki belirtiye de inanmaz, sözünü dinlemezlerse, Nil'den biraz su alıp kuru toprağa dök. Irmaktan aldığın su toprakta kana dönecek." 

2-Exodus-7-9 "Firavun size, 'Bir mucize yapın' dediğinde, söyle Harun'a, değneğini alıp firavunun önüne atsın. Değnek yılan olacak." 

2-Exodus-7-10 Böylece Musa'yla Harun firavunun yanına gittiler ve RAB'bin buyurduğu gibi yaptılar. Harun değneğini firavunla görevlilerinin önüne attı. Değnek yılan oluverdi. 

2-Exodus-7-11 Bunun üzerine firavun kendi bilgelerini, büyücülerini çağırdı. Mısırlı büyücüler de büyüleriyle aynı şeyi yaptılar.* 

* Ayette, sihirbazların, Hz. Musa'ya bahşedilen mucizelerin aynısını yaptıklarının bildirilmesi simya ilmine işaret niteliğindedir.  Zira okültizmde simya sihirle de ilintilendirilen bir kavramdır.

2-Exodus-7-12 Her biri değneğini attı, değnekler yılan oldu. Ancak Harun'un değneği onların değneklerini yuttu. )

Saturday, October 7, 2023

Alzheimer ... Erzelil Umur

İdrak yeteneği ve hafıza gibi zihinsel fonksiyonların bozulmasını tanımlayan ve bir genel isim olan "Dementia" ( Demans ) kelimesi "De" ( Olumsuzluk, Yok ) ve "Mentia" ( Zihin, Mantık ) kelimelerinden oluşmakta olup, "Zihin bozunması, Zihinsizlik" anlamına gelmektedir. Demansın alt kategorisi olan Alzheimer ise demans vakalarının %70'ini oluşturmaktadır.

Normal ve Alzheimer'lı beyin karşılaştırması

Alzheimer hastalığına, 14. kromozomda oluşan mutasyonların  sebebiyet verdiği belirtilmektedir.

https://www.turkiyeklinikleri.com/article/tr-alzheimer-hastaligi-risk-genler-ve-hastaligin-teshis-ve-patogenezinde-kullanilan-genetik-belirleyiciler-75038.html

https://www.google.com/amp/s/www.hurriyet.com.tr/amp/gundem/14-kromozomun-sirri-cozuldu-119146

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1682428/

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ana.410360307

Alzheimer sendromu genellikle 70 yaş ve sonrasında ortaya çıkmaktadır.

Nahl suresinin 70. ayetinin işaret ettiği çoklu anlamlardan birinin de Alzheimer sendromu olması kuvvetle muhtemeldir. Zira ayette, kimilerinin vefat ettirildiğinden, kimilerinin ise hiçbir şey bilemeyecek hale dönüştürüldüğünden bahsedilmektedir.

16/70 Ve (1) allahu (2) haleka (3) kum (4) summe (5) YETEVEFFA (6) KUM (7) VE (8) MİN (9) KUM (10) MEN (11) YURADDU (12) İLA (13) ERZELİ (14) EL (15) UMURİ (16) Lİ (17) KEY (18) LA (19) YA'LEME (20) BA'DE (21) İLMİN (22) ŞEY'A (23) inne (24) allahe (25) alimun (26) kadir (27) 

( Ve Allah sizi yarattı. Sonra SİZİ VEFAT ETTİRİR. SİZDEN KİMİLERİ, İLİMDEN SONRA BİR ŞEY BİLMESİN DİYE ÖMRÜN EN REZİL DÖNEMİNE ERDİRİLİR, DÖNDÜRÜLÜR. Kesinlikle Allah bilendir gücü yetendir. )

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri 14 ( 1+6+7+0 = 14 ) olup, bu sayı Alzheimer sebebi olan kromozomun sıra numarasına eşittir. Ayrıca ayetin kodunda İkili Yedi tezahürü ( 16 ... 7 ve 70 ... 7 ) söz konusudur.

- Ayette "Alzheimer"'a işaret eden "Erzelil Umur" ( Ömrün en rezili, Ömrün en rezil dönemi ) ifadesinin sıra numarası 14'tür. "Erzel" ( En rezil ) kelimesi "Rezil" ( Alçak, Aşağı ) kelimesinin çoğuludur. Birinci dereceden bir tespit olmamakla birlikte "Erzelil Umur" kelimesindeki sessiz harfler fonetik olarak "Alzheimer" kelimesini çağrıştırmakta gibidir.

- Ayette 27 kelime bulunmaktadır. ( 2 ve 7 ... 2x7 = 14 )

- Ayetin numarası olan 70 sayısı, Alzheimer sendromunun, Demans vakalarının %70'ini oluşturması gerçeğine işaret etmekte gibidir.

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/dementia#:~:text=Dementia%20results%20from%20a%20variety,60%E2%80%9370%25%20of%20cases.

Not: Yukarıdaki ayette, çoklu anlam itibarıyla, ruhsal tekâmül sürecini tamamlayanların vefat vasıtasıyla spatyoma ( a'raf ) ve sonrasında üst süptil plana geçişlerine, ruhsal tekâmül sürecini tamamlayamayanların ise tekrar kaba madde planı dünyada enkarne olmalarına yani ilimsiz olan ömrün en rezil dönemine, en başa döndürülmelerine işaret edilmesi muhtemeldir.

Thursday, October 5, 2023

Rab'bin yüce kelâmı "Enallah" ve Allah'ın BİRliği

Rab'bin "Bir"liğinin sembolü olan 1 sayısı, 11 ve 11:11 rakam grupları halinde de tezahür etmek suretiyle halden hale geçiş, senkronizasyon, ilahi kozmik yönlendirme ve ilahi iletişim kavramlarının nümerik sembolizminde de ( kodlanmasında ) yer almaktadır.

Allahu Teala'nın Hz. Musa'ya kelâmını temsil eden "Enallah" ( Ben Allah'ım ) cümlesi Kur'an'da ilk kez 3 kere tekrarlanmakta olup, ilk geçtiği ayet Taha suresinin 14. ayetidir.

20/14 İnne (1) Nİ (2) ENE (3) ALLAHU (4) la (5) ilahe (6) illa (7) ENE (8) fe (9) a'bud (10) Nİ (11) ve (12) ekimi (13) es (14) salate (15) li (16) zikr (17) i (18) 

( Kesinlikle BEN, BEN ALLAH'IM. BENİM haricimde ilah yoktur. O halde BANA kulluk et ve beni hatırlama için duaya kalk. )

Allah'ın kuluyla, doğrudan kelâmı vasıtasıyla iletişimini yansıtan bu ayetteki 11 ve 11:11 tezahürleri dikkat çekmektedir.

- Ayetin kodundaki rakamlar ile ayetteki "Allah" kelimesinin sıra numarasının toplamı 11 sayısını vermektedir. ( 2+0+1+4+4 = 11 )

- Ayette Allah'ı temsil eden zamirler de sıra numaraları itibarıyla 11 kurgusu arzetmektedir. Ayetteki "Ene" ( Ben ) zamirlerinin sıra numaraları sırasıyla 3 ve 8'dir. ( 3+8 = 11 )

- Ayetteki "Ni" ( Ben ) zamirlerinin sıra numaraları ise sırasıyla 2 ( 1+1 ... 11 ) ve 11'dir. Bu durum da 11:11 tezahürüdür.

- "Ene Allah" ( Ben Allah'ım ) cümlesi ilahi nümerolojiyle temsil edildiğinde ortaya 11 sayısı çıkmaktadır. Zira bu cümledeki iki kelimenin de temsil ettiği sayısal değer* 1'dir. Yani "Vahdet"tir. ( * Ayetteki sıra numarası kasdedilmemektedir. )

- "İkili Yedi" kavramı da ( 7 x 11 = 77 ) 11 sayısı itbarıyla önem arzeden ve döngüsel düaliteyi temsil eden bir kaynak koddur. Yukarıdaki ayetin kodunun nümerolojik değeri 7 ( 2+0+1+4 = 7 ), ayetteki "Enallah" cümlesini oluşturan kelimelerin ( Ene, Allah ) sıra numaraları ise sırasıyla 3 ve 4'tür. ( 3+4 = 7 ). Bu durum bir "İkili Yedi" tezahürüdür. ( 7 ve 7 ... 7 ve 11 ... 7x11 = 77 )

"Enallah" cümlesinin ikinci kez geçtiği ayette de "İkili Yedi" ve 11 nümerolojisi bulunmaktadır.

27/9 Ya (1) musa (2) inne (3) hu (4) ENE (5) ALLAHU (6) el (7) aziz (8) ul (9) hakim (10)

( Ey Musa, kesinlikle ki BEN yüce hakim olan ALLAH'IM. )

- Ayetin sure numarası 27 olup, bu sayı bir "İkili Yedi" sembolüdür.

- Ayetteki "Ene" ve "Allah" kelimelerinin sıra numaraları sırasıyla 5 ve 6'dır. ( 5+6 = 11 )

"Enallah" cümlesinin son kez geçtiği ayetteki kelime adedi 29'dur. ( 2+9 = 11 )

28/30 Fe (1) lemma (2) eta (3) ha (4) nudiye (5) min (6) şatii (7) el (8) vadi (9) el (10) eymeni (11) fi (12) el (13) buk'ati (14) el (15) mubaraketi (16) min (17) eş (18) şecerati (19) en (20) ya (21) musa (22) in (23) ni (24) ENE (25) ALLAHU (26) rabbu (27) el (28) alemin (29)  

( Oraya yettiğinde, bereketli yerdeki vadinin sağ kıyısındaki ağaçtan "Ey Musa, kesinlikle ben, BEN alemlerin Rab’bi ALLAH'IM." diye seslenildi. )

Allah'ın birliğinin, "Vahdehu" ( O'nun birliği ) ifafesiyle ilk kez zikredildiği ayetin kodunda da ( 7/70 ) "İkili Yedi" bulunmaktadır.

7/70 Kalu (1) e (2) ci'te (3) na (4) li (5) na'bude (6) ALLAHE (7) vahde (8) hu (9) ve (10) nezera (11) ma (12) kane (13) ya'budu (14) abau (15) na (16) fe (17) e'ti (18) na (19) bi (20) ma (21) teidu (22) na (23) in (24) kunte (25) min (26) es (27) sadikin (28) 

( "Sen ALLAH’a, O'nun birliğine  kulluk etmemiz ve babalarımızın kulluk ettiklerini bırakmamız için mi geldin? O halde, doğrulardan isen o bizi tehdit ettiğini, bize vaad ettiğini bize getir." dediler. )

- Allah'ın birliğinin "Allahu ehad" ( Allah birdir ) cümlesiyle en açık ve son kez zikredildiği ayetin numarası içerikli uyumlu şekilde 1 olup, ayette de 7 ve İkili Yedi bulunmaktadır.

112/1 Kul (1) huve (2) ALLAHU (3) ehad (4) 

( De ki: "O ALLAH birdir." )

- Ayetteki "Allahu ehad" cümlesini oluşturan kelimelerin ( Allah, Ehad ) sıra numaraları, yukarıda incelenen 20/14 kodlu ayetteki gibi, sırasıyla 3 ve 4'tür. ( 3+4 = 7 ) 

- Ayetin kodundaki rakamlar ile ayetteki "Allah" kelimesinin sira numarasının toplamı da 7 olmaktadır. ( 1+1+2+3 = 7 )

- Ayrıca bu ayetin numarasının (1), ayetteki kelime adedinin (4), ayetteki harf adedinin (11) ve ayetin ebced değerinin (220) toplamı olan 236 sayısının nümerolojik değeri 11 ( 2+3+6 = 11 ) olmaktadır.

- Ayetin ait olduğu surenin ismi olan "İhlas" ( اِخْلَاصِ ) ( Samimiyet, Halis olma ) kelimesinin ebced değeri olan 722* sayısının nümerolojik değeri de 11 ( 7+2+2 = 11 ) olmaktadır.

* Elif 1+ Hi 600 + Lam 30 + Elif 1 + Sad 90 = 722 




Wednesday, October 4, 2023

Pascal üçgeni ve kat kat artma

"Pascal Üçgeni", Fransız matematikçi Blaise Pascal'ın soyadı ile anılan ancak evvelce diğer bazı matematikçiler tarafından da keşfedilmiş olan, binom ( ikili ) katsayılarından oluşan üçgensel bir dizidir. Pascal Üçgeni, 1'den başlamak üzere ortak katı 2 olarak ilerleyen ( her sayınının, bir öncekinin 2 katı olacağı şekilde artarak ilerleyen ) bir dizinin şekilsel ifadesidir.

Yukarıda yer alan Pascal Üçgeni'nin 9.* katmanındaki sayıların toplamı 256 ( 2+5+6 = 13 ) olmaktadır.

Ayrıca 9. katmandaki orta değer 70 ( 7+0 = 7 ) olup, her iki yanında 56 ( 5+6 = 11 ) sayıları yer almaktadır. Bu durum, 7 ve 11 sayılarına istinaden hem 9 ( 7+1+1 = 9 ) hem de "İkili Yedi" tezahürüdür. 

Kur'an'da "Yudaif" ( Kat kat artırır ) ve "Di'fe eyni" ( İki kat ) ifadelerinin ilk kez geçtikleri ayetlerde Pascal Üçgeni'nin esas olan dizi ve üçgenin 9.* katmanı ile uyumlu bir nümeroloji göze çarpmaktadır.

* 9 sayısının matematiksel bir fenomen olduğu ve okült sembolizmde de yer aldığı evvelki bölümlerde incelenmiştir.

2/245 Men (1) za (2) ellezi (3) yukridu (4) allahe (5) kardan (6) hasenen (7) fe (8) YUDAİFE (9) hu (10) lehu (11) AD'AFEN (12) KESİRAH (13) ve (14) allahu (15) yakbidu (16) ve (17) yebsut (18) ve (19) iley (20) hi (21) turceun (22)

( Kim Allah’a  güzel borcu borç verirse, ona KAT KAT ÇOKÇA ARTIRIR. Allah daraltıp meşakkat verir ve genişlik verir ve O'na döndürülürsünüz. )

- Ayette "Kat kat artma" kavramı yer almaktadır.

- Ayetteki "Yudaife" ( Katlar, Kat kat artırır ) kelimesinin sıra numarası 9, "Ad'afen Kesirah" ( Çok Kereler / Çokça katlar / Çok artırır ) kelime grubunun son kelimesi olan "Kesirah" 13  kelimedir.

- Ayetin "Yudaife ad'afen kesirah" ( Kat kat artırır ) ifadesini içeren ilk cümlesinde 13 kelime bulunmaktadır.

Men (1) za (2) ellezi (3) yukridu (4) allahe (5) kardan (6) hasenen (7) fe (8) YUDAİFE (9) hu (10) lehu (11) AD'AFEN (12) KESİRAH (13)

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri 13 olmaktadır. ( 2+2+4+5 = 13 )

2/265 Ve (1) meselu (2) ellezine (3) yunfikune (4) emvale (5) hum (6) ibtiğae (7) merdati (8) allahi (9) ve (10) tesbiten (11) min (12) enfusi (13) him (14) ke (15) meseli (16) cennetin (17) bi (18) rabvetin (19) esabe (20) ha (21) vabilun (22) fe (23) atet (24) ukule (25) ha (26) Dİ'FE (27) EYN (28) fe (29) in (30) lem (31) yusib (32) ha (33) vabilun (34) fe (35) tall (36) ve (37) allahu (38) bi (39) ma (40) ta'melune (41) basir (42)

( Ve o mallarını Allah’ın rızasını arayarak ve nefislerinden sabitleyerek harcayanların misali yüksek yerdeki bahçenin misali gibidir. Ona sağanak yağmur isabet etmiştir de yemişlerini İKİ KAT vermiştir. Eğer yağmur isabet etmeseydi, çisinti olurdu. Allah ne yaptığınızı görendir. )

- Ayetteki "Di'f eyn" ( İki kat ) kelime grubundaki "Di'f" ( Kat, Kere ) kelimesi 27. ( 2+7 = 9 ) kelimedir.

- Ayetin numarasının nümerolojik değeri 13 olmaktadır. ( 2+6+5 = 13 )

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2019/09/sihirli-9-says.html?m=1




Monday, October 2, 2023

Göbeklitepe'deki heykel ve sakal sembolizmi

Tevrat'ta yer alan "Nephilim" ( Nefiller ) kelimesi İbranice "Nafala" ( Düşmek ) kökünden olup,  "Düşmüşler" anlamına gelmektedir. Bu kelime İblis tayfasını yani üst süptil boyuttayken, negatif frekans eğilimleri ve insan soyunu bozması nedeniyle kaba madde planına tasallut ettirilmiş cin şeytanlarını, "Melaiketi sakit" ( Düşmüş melekleri ) simgelemektedir. Kelimenin sonunda yer alan -im eki, İbranicede eril-çoğul ekidir. Örnek: "Elohim" ... Eloh ( İlah ) + im ( -lar )

Cin şeytanlarının insan soyunu bozarak melezleştirdiği İsra suresinin 64. ayetinde bildirilmektedir.

17/64 Vestefziz men isteta'te minhum bi savtike ve eclib aleyhim bi haylike ve racilike ve ŞARİKHUM FİL emvali VEL EVLADİ veidhum ve ma yeiduhumuş şeytanu illa ğurura

( Ve onlardan kime istidatın olursa sesin ile yerinden oynat, kımıldat. Atlarınla ve yayalarınla üzerlerine yönel. ONLARA malda VE ÇOCUKLARDA ORTAK OL. Onlara vaad et. Ve şeytan onlara aldatmanın haricinde vaad etmez. )

Cin şeytanlarının insan soyunu melezleştirerek bozdukları hususu Tevrat'ta ise kodunda yine 64 nümerolojisi bulunan ayetler ( 6-4, 13-33 ) vasıtasıyla ve Nefillerden bahisle bildirilmektedir. ( 6-4 ... 64 ve 13-33 ... 4-6 ... kodda yine 6 ve 4 rakamları ) Ayetlerde Nefillerin "insan kızlarıyla cinsel ilişkiye girdikleri"nden ve "dev gibi oldukları"ndan bahsedilmektedir 

1-Genesis-6-4 İlahi varlıkların insan kızlarıyla evlenip çocuk sahibi oldukları günlerde ve daha sonra yeryüzünde Nefiller vardı. Bunlar eski çağ kahramanları, ünlü kişilerdi. 

4-Numbers-13-33 Nefiller'i, Nefiller'in soyundan gelen Anaklılar'ı gördük. Onların yanında kendimizi çekirge gibi hissettik, onlara da öyle göründük." 

Göbeklitepe'deki insan benzeri varlık sembolizmi içeren T şeklindeki dev monolitler ve Paskalya Adası'ndaki dev suratlar ilah addedilen üst boyut varlıklarını simgelemektedir.

Okült satanizmdeki "Pindar" ( PINnacle of DRAgon / Ejderin Tepesi / Ejderin Penisi ) kelimesi insan soyunu bozup melezleştiren İblis'in isimlerinden biridir.

Kapadokya'da yer alan ve "Peri Bacası" diye anılagelen penis formundaki yapılar da ilgili sembolizm açısından dikkat çekmektedir.

Göbeklitepe'de, Eylül 2023 ayında bulunduğu bildirilen aşağıdaki dev insan benzeri heykel konu bağlamında dikkat çekmektedir. Heykelin "penisini tutması" yukarıdaki bilgiler çerçevesinde ana mesaj niteliği arzetmektedir.

Ayrıca heykelin çenesinin altında ince uzun bir sakal olduğu görülmektedir ki Mısır firavunlarının, kadın dahi olsalar, görünümlerinde "sakal" figürüne yer vermeleri, kendilerinin sözde ilahi kudrete sahip olduklarını belirtmek için kullandıkları sembolizm olmuştur.


Kadın Firavun Hatschepsut

Çene altındaki uzun sakal halk arasında "Keçi Sakal" olarak adlandırılmaktadır.


Cin şeytanı İblis'in sembollerinden biri olan Baphomet figürünün keçi tasviri üzerine kurgulanmış olması da konu bağlamında dikkat çekmektedir.


Ayrıca bkz.



Diriliş döngüsü ve Pi sayısı

Yaratılışın "Mevt" ( Ölüm ) ve "Ba's"'tan ( Diriliş ) oluşan döngüsel, dairesel bir yapı arzettiği ayetlerde bildirilmektedir.

Rum suresinin 11 kelimelik 11. ayetinde "yaratış döngüsünden" bahsedilmektedir. Ayetteki 11 sayısına dayalı yapı vasıtasıyla da döngünün nümerik kodlamasına dikkat çekmektedir. Ayrıca ayetteki "Halka" ( Yaratış ) kelimesinin Türkçede "Dairesel, Çembersel, Döngüsel" şekilleri tarif için kullanılan bir kelime olması da konu bağlamında dikkat çekmektedir.

30/11 Allahu (1) yebdeu (2) el (3) halka (4) summe (5) YUİDU (6) hu (7) summe (8) iley (9) hi (10) TURCEUN (11) 

( Allah yaratışı ortaya çıkarıp başlatır. Sonra onu DÖNDÜRÜR. Sonra O'na DÖNDÜRÜLÜRSÜNÜZ. )

Yine Rum suresinin aşağıdaki ayetinde "Hayy" ( Diri ) ve "Meyyit" ( Ölü ) döngüsüne dikkat çekilmektedir.

30/19 Yuhricul HAYYE minel MEYYİTİ ve yuhricul MEYYİTE minel HAYYİ ve YUHYİl erda ba'de MEVTiha ve kezalike tuhracun

( ÖLÜDEN DİRİYİ çıkarır ve DİRİDEN ÖLÜYÜ çıkarır. ÖLÜMÜ sonrasında yeri DİRİLTİR. İşte böyle çıkarılırsınız.  )

Bakara suresinin aşağıdaki ayetinde de "Mevt" ( Ölüm ) ve "Mahya" ( Diriliş ) döngüsüne işaret edilmektedir.

2/28 Keyfe tekfurune billahi ve kuntum EMVATEN fe AHYAKUM summe YUMİTUKUM summe YUHYİKUM summe ileyhi TURCEUN

( Allah’ ı nasıl inkar edersiniz? Ve ÖLÜLERDİNİZ de sizi DİRİLTTİ. Sonra sizi ÖLDÜRÜR. Sonra sizi DİRİLTİR. Sonra O'na DÖNDÜRÜLÜRSÜNÜZ. )

Aşağıda linkleri yer alan evvelki bölümlerde de incelendiği üzere dairesel ( döngüsel ) şekillerin çevre ve alanlarının hesaplanmasını sağlayan "Pi" sayısına (π) ( 3,14 ) en yakın değeri veren matematiksel işlem 22/7 işlemidir. Bu işlemin sonucu 3,14285 olmaktadır. 

Hacc suresinin 22/7 kodlu ayetinde yaratılışın temel döngüsü ( dairesel fenomeni ) olan "Ba's" ( Diriliş ) kavramından yine döngüsel bir fenomen olan "Saat" kavramıyla ilintili olarak bahsedilmektedir.

22/7 Ve (1) enne (2) es (3) SAATE (4) atiyetun (5) la (6) raybe (7) fi (8) ha (9) ve (10) enne (11) allahe (12) YEB'ASU (13) men (14) fi (15) el (16) kubur (17) 

( Ve SAAT kesinlikle gelecektir. Onun hakkında şüphe yoktur. Kesinlikle Allah kabirler içindeki kimseleri DİRİLTİR. )

- Ayetin kodu "Pi" sayısına en yakın değeri veren işlemdeki bölünen ( 22 ) ve bölen ( 7 ) sayılardan oluşmaktadır.

- Ayetteki iki kilit kelime "Saat" ve "Ba's" ( Diriliş ) kelimeleridir. Bu kelimelerin sıra numaraları sırasıyla 4 ve 13 olup, bu sayılar Pi sayısını ( 3,14 ) oluşturan rakamları içermektedir.

Kur’an’da “Aktar” ( Çaplar ) kelimesi ilk kez 33/14 kodlu ayette gecmektedir.

33/14 Ve (1) lev (2) duhilet (3) aley (4) him (5) min (6) AKTARİ (7) ha (8) summe (9) suilu (10) el (11) fitnete (12) le (13) atev (14) ha (15) ve (16) ma (17) telebbesu (18) bi (19) ha (20) illa (21) yesira (22)

( Ve şayet onların üzerine ÇAPLARIndan girilse, sonra da fitne çıkarmaları sual edilse, onu yaparlardı. Onunla da azın haricinde kalmazlardı. )

Ayette toplam “22” kelime bulunmakta olup, "Aktar" ( Çaplar ) kelimesi “7.” kelimedir. Ayette gizlenmiş olan "Pi" sayısını bulmak için ..... 22/7 = “3,14”285

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2019/06/caplar-farkl-boyuta-aclan-kaplar.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2016/03/kuran-ilmi-pi-says.html?m=1

Sunday, October 1, 2023

2701 Üçgeni ve Davud Yıldızı

Tevrat ve İncil'de gematria değerleri iki simetrik sayının çarpımı olan iki ayet bulunmaktadır. 1 Genesis 1-1 ve 43 John 1-1.

Yukarıda belirtilen her iki ayet de "Başlangıçta" kelimesiyle başlamakta olup, "Yaratılış" ve "Kelime ile yaratış" kavramlarını içermektedir.

Ayetler ve ilgili sayısal durumlar şöyledir.

1-Genesis-1-1 Başlangıçta Tanrı göğü ve yeri yarattı. 

- Ayetin gematria değeri 2701'dir. 

- "Allah" kelimesinin Kur'an'daki tekrar adedi de 2701'dir.  

- 2701 sayısının nümerolojik değeri 1 olmaktadır. ( 2+7+0+1 = 10 ... 1+0 = 1 ) Ve 1 sayısı Allah'ın birliğini temsil etmektedir.

- 2701 sayısı, simetrik sayılar olan 37 ve 73'ün çarpımının sonucudur. Her iki sayının da nümerolojik değeri 1'dir. ( 3+7 = 10 ... 1+0 = 1 ; 7+3 = 10 ... 1+0 = 1 )

- 2701 sayısı, 1-73 arası sayıların toplamına eşittir.

- Tepedeki bir noktanın altına, her sırada bir nokta artırmak kosuluyla, 73 sıra halinde noktalar dizildiğinde en alttaki sırada 73 nokta ve oluşan üçgende de toplam 2701 nokta bulunur. 


"2701 Üçgeni", yukarıdaki şekilde olduğu üzere 37. ( 3+7 = 10 ... 1 ) sıradan bölünmek suretiyle üç adet 666 noktadan oluşan üçgeni ve bunların ortasında da bir adet 703 noktadan oluşan üçgeni barındırmaktadır. Bu sayılar simgeledikleri anlamlar itibarıyla dikkat çekmektedir. Zira 666 sayısı İncil'de "İnsanı simgeleyen, canavarın sayısı" olarak tanımlanmaktadır ki bu sayının nümerolojik değeri okültizmde negatif frekansın sembolü olan 9 sayısıdır. Ortadaki 703 sayısı ise Rab'bi temsil etmekte olup, bu sayının nümerolojik değeri 1'dir. 1 ve 9 sayıları 19 sayısını oluşturmakta olup, Kur'an'da dikkat çekilen bu sayının nümerolojik değeri de 1'dir.

Kodu, sırasıyla olmak üzere, 2701 sayısındaki rakamlardan oluşan Neml suresinin 27/1 kodlu ayeti hurufu mukatta kapsamında olan "Ta" ve "Sin" harfleriyle başlamaktadır. Bu harflerin Arapça alfabedeki sıra numaraları sırasıyla 22 ve 15 olup, bu sayıların toplamı 37 olmaktadır. Nümerolojik değeri 1 olan 37 sayısındaki rakamlar 73 sayısını da oluşturmaktadırlar. ( 37x73 işleminim sonucu 2701 olmaktadır  )

Davud Yıldızı olarak bilinen, düaliteyi ve boyutlar arası geçişi simgeleyen birbirine geçmiş ters yönlü iki üçgenden oluşan şeklin küçük daireler ile oluşturulması durumunda da daire adetlerinde 37 ve 73 sayıları tezahür etmektedir.



Semantik ve nümerik kodlama

İlmi sadece Rab'bin indinde bulunan yaratılıştaki semantik ve nümerik ( anlamsal ve sayısal ) kodlama sistemi olmadan hiçbir şeyin tezahür edemeyeceğini ve idrakli varlıklar olan cinlerin ve insanların bu ilmin ancak "çok azına" nail olabilecekleri ayetlerde bildirmektedir.

Bakara suresinin 23-24. ve Hud suresinin 13. ayetinde, insanların ve ortak koştukları cinlerin birleşerek bir sure dahi oluşturamayacakları bildirilmektedir. Rab'bin bu beyanı, ilmen zayıf olan çoğu insana zahiren basit, kolay* gibi görünen cümlelerden oluşan ayetlerin ilahi kodlamanın bir ürünü olduğunu ve batinen ne kadar derin ve katmanlı ilim içerdiğini ortaya koymaktadır.

* Kur'an'ın, insanın anlayabilmesi ve hatırlayabilmesi için Arapça lisanı ile kolaylaştırıldığı 6 ayette bildirilmektedir. ( 19/97, 44/58, 54/17, 54/22, 54/32, 54/40 )

2/23 Ve in kuntum fi raybin min ma nezzelna ala abdina FE'TU Bİ SURATİN suratin min mislih ved'u şuhedaekum min dunillahi in kuntum sadikin

( Ve eğer o kulumuza indirdiğimizden şüphe içindeyseniz haydi aynısından BİR SURE GETİRİN. Eğer doğrular iseniz Allah’tan başka olan şahitlerinizi de çağırın. )

2/24 Fe in lem tef'alu ve LEN TEF'ALU fettekun naralleti vekuduhen nasu vel hicarah uiddet lil kafirin

( Eğer yapamazsanız ki asla YAPAMAZSINIZ, o halde yakıtı insanlar ve taşlar olan ve inkarcılar için hazırlanmış olan ateşten sakının. )

Hud suresinin aşağıdaki ayeti sayısal kodlamanın zahiri örneklerinden birini içermektedir. ( Batini olanları ise tespit edilmeyi beklemektedir. ) Ayetteki "Aşri süverin" ( On sure ) kelime grubundaki kelimelerin sıra numaraları sırasıyla 9 ve 10 olup, bu sayıların nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 9+1+0 = 10 ) Bu durum, ayetlerdeki kelimelerin, anlamları ile uyumlu sayısal kodlanmasına bir örnek teşkil etmektedir.

11/13 EM (1) YEKULUNE (2) EFTERA (3) H (4) KUL (5) FE (6) E'TU (7) Bİ (8) AŞRİ (9) SUVERİN (10) mislihi mufterayatin ved'u men isteta'tum min dunillahi in kuntum sadikin 

( "ONU UYDURDU." MU DİYORLAR? DE Kİ: "O HALDE AYNISINDAN, UYDURULNUŞUNDAN ON SURE GETİRİN. Eğer doğrular iseniz, o Allah’tan başka istidatı olanları da çağırın." )

İbrahim suresinin 34. ayetinde Rab'bin "nimetinin sayılamayacağı" bildirilmektedir. Bu ifadeyle, tekâmül seviyesi ne olursa olsun idrakli varlıkların yaratılışın sayısal kodlarına asla tam olarak vakıf olamayacakları bildirilmektedir.

14/34 Ve atakum min kulli ma seeltumuh ve in teuddu ni'metellahi LA TUHSUha innel insane le zalumun keffar 

( Ve O’na her sual ettiğinizden size verdi. Eğer Allah’ın nimetini sayarsanız onları SAYAMAZSINIZ. Kesinlikle insan zalimdir, inkar edendir.  )

Kodunu, Altın Oran'ın ( 1,618 ) oluşturduğu Nahl suresinin 16/18 kodlu ayetinde de varlıkların Rab'bin "nimetini sayamayacakları" yani sayısal kodları tam olarak bilemeyecekleri bildirilmektedir.

16/18 Ve in teuddu ni'metallahi LA TUHSUha innallahe le ğafurun rahim

( Ve eğer Allah’ın nimetini sayarsanız, onları SAYAMAZSINIZ. Kesinlikle Allah affedendir merhametlidir. )

Yukarıdaki ayetin Fibonacci serisi ve Altın Oran ile ilintisi için ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2021/08/altn-oran.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2016/03/fibonacci-saylar-ve-altn-oran.html?m=1

Ruh ilminden insana "çok az verildiğinin" bildirildiği İsra suresinin 85. ayetinde Rab'bin sayısal kodlamasının en güzel örneklerinden biri yer almaktadır.

17/85 Ve (1) yes'elune (2) ke (3) an (4) er (5) RUH (6) kul (7) er (8) RUHU (9) min (10) emri (11) rabb (12) i (13) ve (14) ma (15) utitum (16) min (17) el (18) ilmi (19) illa (20) kalila (21) 

( Ve sana RUHTAN sual ediyorlar. De ki: "RUH, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )

- "Ruh" kelimesi Kur'an'da 21 kere tekrarlanmakadır.

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri "Ruh" kelimesini simgeleyen 21 sayısını vermektedir. ( 1+7+8+5 = 21 )

- Ayette 21 kelime bulunmaktadır.

Ayrıca "Ruh" kelimesinin ebced değeri 224 ( 2+2+4 = "8" ) olup, yukarıdaki ayetin ait olduğu İsra suresinin numarası da 17 ( 1+7 = "8" )'dir.

İsra suresinin 88. ayetinde de, cinlerin ve insanların bir araya gelip uğraşmaları durumunda dahi Kur'an'ın aynısını asla oluşturamayacakları belirtilmektedir. Bu ayette de 8 sayısı dikkat çekmektedir. 

17/88 Kul (1) le (2) in (3) ictemeati (4) el (5) insu (6) ve (7) el (8) cinnu (9) ala (10) en (11) ye'tu (12) bi (13) misli (14) haza (15) el (16) KUR'ANİ (17) la (18) ye'tune (19) bi (20) misli (21) hi (22) ve (23) lev (24) kane (25) ba'du (26) hum (27) li (28) ba'din (29) zahira (30) 

( De ki: "Eğer insanlar ve cinler bu KUR'AN'ın aynısını getirmek üzere bir araya gelseler, şayet birbirlerine arka çıkıp yardımcı da olsalar onun aynısını getiremezler." )

- Ayetin kodunda ( 17/88 ) üç adet 8 bulunmaktadır. ( 17 ... 1+7 = 8 ve 88 )

- Ayetteki "Kur'an" kelimesi 17. ( 1+7 = 8 ) kelimedir.

- Ayetin kodundaki rakamların, ayetteki "Kur'an" kelimesinin sıra numarasının ( 17 ) ve ayetteki kelime adedinin ( 30 ) toplamının nümerolojik değeri de 8 sayısını vermektedir. ( 1+7+8+8+1+7+3+0 = 35 ... 3+5 = 8 )








Saturday, September 30, 2023

İblis'in ve tayfasının sıfatları

Şeytani frekansların yani negatif tesirlerin temsilcisi ve cin seytanlarının reisi olan İblis'i ve ona kulluk eden cin ve insan şeytanlarını niteleyen sıfatlar Kur'an'a göre şöyle listelenmektedir. 

Abi ( Çekinen, Tiksinen )

Aduvv ( Düşman )

A'ma ( Kör )

Anid ( İnatçı )

Asi ( İsyankar )

Bahil ( Cimri )

Cahil ( Bilgisiz )

Cebbar ( Zorba )

Dahir ( Alçak, Alçalmış )

Dall ( Sapık )

Ebkem ( Dilsiz )

Ebder ( Soyu kesik )

Effak ( Yalancı )

Esim ( Günahkar )

Fahiş ( Ahlaksız )

Fasik ( Günahkar )

Fatin ( Fitneci )

Fehur ( Övünen ) 

Fuccar ( Günahkar )

Gafil ( Habersiz )

Ğarur ( Aldatıcı )

Habis ( Pis )

Hadi ( Aldatan )

Haif ( Korkak )

Hain ( Hain )

Hannas ( Sinsi )

Haris ( Hırslı )

Hasid ( Kıskanç )

Hasir ( Hasarlanan, Hüsrana uğrayan )

Hasiy ( Aşağılık )

Hazul ( Kimsesiz ve mahrum bırakan )

Hemmaz ( Laf taşıyan, Dürtükleyen, Çekiştireb, Dedikoducu )

İblis ( Ümit yitirten )

Kafir ( İnkarcı )

Kasiyet kulubuhu ( Kalbi katılaşmış )

Katil ( Katil )

Kazib ( Yalancı )

Kefur ( Gizleyen, Örten, Gerçeği gizleyen )

Kenud ( Nankör )

Ketumul hakk ( Gerceği gizleyen )

Labisul hakk ( Gerçeği örten )

Laib ( Oyun oynayan )

Mağdub ( Öfkeye maruz kalmış, Öfkeli )

Mahrum ( Yoksun )

Mahzun ( Hüzünlü )

Makir ( Hilekâr, Tuzak kuran )

Mani ( Men eden, Engelleyen )

Makzuf ( Atılmış, Dışlanmış )

Marid ( Siddetli Azgın, Sapkın, İnatçı )

Mel'un ( Lanetli )

Merid ( İnatçı )

Mezmum ( Ayıplanmış )

Medhur ( Kovulmuş )

Mucrim ( Suçlu )

Mudill ( Saptıran )

Mueyyis ( Ümitsizliğe sevkeden )

Muferrik ( Ayıran )

Mufsid ( Bozguncu )

Mufteri ( İftira eden )

Muhalif ( Muhalif )

Muharrif el kelâm ( Kelimeyi tahrif eden )

Muhi ( Vahyeden ) *

Muhtal ( Şımarık )

Mumter ( Şüpheci )

Munkir ( İnkarcı )

Munafik ( İkiyüzlü )

Munkalib ala akibeyh ( Topukları üzerinde dönen )

Murai ( Riyakar, İkiyüzlü, Gösteriş yapan )

Mu'rid ( Yüz çeviren, Dönen )

Musaddi ( Engelleyen, Sed koyan )

Musrif ( İsraf eden )

Muşrik ( Ortak koşan )

Murted ( Dönek )

Mustehzi ( Alay eden )

Mu'ted ( Azgın )

Mutekebbir ( Kibirlenen )

Muvesvis ( Vesvese veren )

Nakib ( Yoldan çıkan, Sapan )

Nakis ( Dönen, Bozan )

Nasi ( Unutan )

Neffasi fil ukad ( Düğümlere üfleyen )

Racim ( Kovulmuş )

Rai ( Gören ) **

Safil ( Sefil, Aşağılık )

Sağir ( Alçak )

Sahibin nar ( Ateşin sahibi )

Sahir ( Sihirbaz, Zihin kontrolcü )

Sefih ( Akılsız )

Sefikud dima ( Kan döken )

Summe ( Sağır )

Şaki ( Asi )

Şuh ( Cimri )

Tagut ( Azgın )

Taif ( Dolanan, Saran )

Vesvas ( Vesvese veren )

Zalim ( Zalim, Zulmeden )

Zani ( Zina eden )

* 6/121 Ve la te'kulu min ma lem yuzkerismullahi aleyhi ve innehu le fisk ve inneş ŞEYATİNE LE YUHUNE İLA EVLİYAİHİM li yucadilukum ve in eta'tumuhum innekum le muşrikun

( Ve üzerlerine Allah’ın ismi hatırlanmamış olanlardan yemeyin. Kesinlikle o günahkarlıktır. Kesinlikle ŞEYTANLAR DOSTLARINA, sizinle mücadele etmeleri için VAHYEDERLER. Eğer onlara itaat ederseniz kesinlikle siz ortak koşanlar olursunuz.  )

** 7/27 Ya beni ademe la yeftinennekumuş ŞEYTANU kema ahrace ebeveykum minel cenneti yenziu anhuma libasehuma li yuriyehuma sev'atihima İNNEHU YERAKUM HUVE VE KABİLUHU MİN HAYSU LA TERAVNEHUM inna cealneş şeyatine evliyae lillezine la yu'minun

( Ey Ademoğulları, ŞEYTAN, ana babanızı, ayıplarını, çirkinliklerini onlara göstermek için onların elbiselerini soyarak onları cennetten çıkardığı gibi sizi de kesinlikle fitnelemesin. Kesinlikle O, O VE KABİLESİ, SİZİN ONLARI GÖREMEYECEĞİNİZ YERDEN SİZİ GÖRÜRLER. Kesinlikle biz şeytanları, inanmayanların dostları kıldık.  )

Yukarıda yer alan ve negatif frekansları temsil eden sıfatlar maddenin ( beden ) ruh ( bilinç ) üzerindeki temel baskı unsurlarını teşkil etmektedir. 

Şüpheci, cahil ve korkak insanları seçenek sunarak tahrik eden, aldatan ve saptıran şeytani varlıkların yegâne hedefi insanın Allah'a şirk koşmasını yani başka ilahlar da ( para, mal, mülk, iktidar, hevesler, kendi şahsı, cinler, insanlar vb. ) edinmesini sağlamaktır. Şirkin ve yukarıda ismen sıralanan negatif frekansların en organize ve etkin olduğu ortamlar ise "şirket" ve şirketlerin kontrolündeki "siyaset" ortamlarıdır. "Şirk" kökünden türeme "Şirket" ( Ortaklık ) kelimesinin ticari faaliyet kurumlarını tanımlamak için kullanılagelmiş olmasında da gören ve akleden kalpler için ilahi mesaj bulunmaktadır.

Ve en önemlisi, yukarıda yer alan sıfatlar az veya çok olmak suretiyle tüm insanlarda mevcuttur. Dolayısıyla insanın, kendisini temize çıkarmaya*, gerçeği gizleyebileceğini sanarak iyiymiş gibi görünmeye çalışması yerine gerçekten temizlenmesi, üzerindeki şeytanın pisiğini giderme** gayretinde olması esastır. Bunun da yegâne vasıtası ilimde derinleşmektir.

* 53/32 Ellezine yectenibune kebairal ismi vel fevahişe illel lemem inne rabbeke vasiul mağfirah huve a'lemu bikum iz enşeekum minel erdi ve iz entum ecinnetun fi butuni ummehatikum FE LA TUZEKKU ENFUSEKUM huve a'lemu bi men itteka

( Onlar günahın büyüklerinden ve ahlaksızlıklardan, küçük günahlar haricinde, kaçınırlar. Kesinlikle Rab’binin affı geniştir. Sizi yerden inşa ettiği zamanı ve sizin annelerinizin karınlarında ceninler olduğunuz zamanı O bilir. O HALDE NEFİSLERİNİZİ ( KENDİNİZİ ) TEMİZE ÇIKARMAYIN. O sakınan kimseyi bilir. )

** 8/11 İz yuğaşşikumun nuase emeneten minhu ve YUNEZZİLU ALEYKUM MAEN MİNES SEMAİ MAEN Lİ YUTAHHİRAKUM BİHİ VE YUZHİBE ANKUM RİZEŞ ŞEYTANİ ve li yerbita ala kulubikum ve yusebbite bihil akdam

( Zamanında, kendinden güvenlik olarak size uyku örtüyordu. SİZİ ONUNLA TEMİZLEMEK, ŞEYTANIN PİSLİĞİNİ SİZDEN GİDERMEK, kalplerinize bağ vermek ve ayaklarınızı, adımlarınızı onunla sabitlemek için GÖKTEN ÜZERİNİZE SU İNDİRİYORDU.  )

8/11 kodlu ayetteki "Gökten indirilen su" ifadesi "ilmi" yani ilahi kozmik bilgileri simgelemektedir. Dolayısıyla "şeytanın pisliği" olarak tanımlanan  "olumsuz sıfatları" ( negatif frekanslar ) gidermenin yegâne yolunun ilim olduğu "su" teşbihiyle bildirilmektedir.

Ayrıca bkz.

https://kuranilmi.blogspot.com/2019/02/sirk-ve-sirket-aldatmacas.html?m=1

https://kuranilmi.blogspot.com/2023/04/sirketlerin-tiyatrosu-siyaset.html?m=1



Rahmani kisveli şeytanlar

Kelimelerin sayısal değerleri ( ebced, gematria ) kelimelerin anlamlarının yorumlanması açısından önem arzetmektedir. Bir başka deyişle sayılar, kelimelerin ve ayetlerin anlaşılmasınına ve semantik olarak teyid edilmesine imkân vermektedir.

Örneğin, şeytani varlıkların kendilerini rahmaniymiş gibi, melekmiş gibi algılatarak insanları aldatmalarının sayısal teyidlerinden biri "Şeytan"* ve "Melek" kelimelerinin Kur'an'da 88'er kere tekrarlanmasıdır. Ayrıca 88 sayısının nümerolojik değeri 7 olup, bu durum bir döngüsel düalite yani "İkili Yedi" tezahürüdür.

* Esasen "Şeytan" bir sıfattır. Rahmani ve vazifeli cinler "Melek", şeytani cinler ve şeytani insanlar ise "Cin şeytanı / İnsan şeytanı / Şeytan" olarak anılmaktadır. 

Bu hususa İncil'de de şöyle dikkat çekilmektedir.

40-Matthew-7-15 "Sahte peygamberlerden sakının! Onlar size kuzu postuna bürünerek yaklaşırlar, ama özde yırtıcı kurtlardır.  

47-2 Corinthians-11-14 Buna şaşmamalı. Şeytan da kendisine ışık meleği süsü verir. 

Yukarıdakine benzer bir örnek, iki sıfat olan "Rahman" ( Şefkat gösteren, Merhamet eden ) ve "Şeytan" ( Ateşe atan, Yakan, Helak eden ) kelimelerinin ebcedi nümerolojik değerlerinin aynı olması ile de verilebilir. "Rahman" kelimesinin ebced değeri 298, "Şeytan" kelimesinin ebced değeri ise 370'dir. Her iki sayının da nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 2+9+8 = 19 ... 1+9 = 10 ... 1+0 = 1 ve 3+7+0 = 10 ... 1+0 = 1 )

Yani esasen bölme ve ayrıştırma amacı güden şeytanların kendilerini "birleyici, birleştiriciymiş" gibi yani rahmaniymiş gibi algılatmakta olduklarına ebced değerlerindeki ortak 1 nümerolojisiyle işaret edilmektedir. Keza Fatir suresinin 31/33 kodlu ayetinde yer alan "Allah ile aldatmak" ifadesi de bu bağlamda bir başka teyid olup, ilgili ayetin kodunun nümerolojik değeri de 10'dur.

31/33 Ya eyyuhen nasutteku rabbekum vahşev yevmen la yeczi validun an veledihi ve la mevludun huve cazin an validihi şey'a inne va'dellahi hakkun fe la teğurrannekumul hayatud dunya ve LA YEĞURRANNEKUM BİLLAHUL ĞARUR

( Ey insanlar, Rab’binizden sakının. Ne babanın çocuğuna, ne de çocuğun babasına bir şey karşılık veremediği günden korkun. Kesinlikle Allah’ın vaadi gerçektir. O halde, dünya hayatı sizi kesinlikle aldatmasın. ALDATICI SİZİ KESİNLİKLE ALLAH İLE ALDATMASIN. )

Friday, September 29, 2023

Ses hızı, Işık hızı, 10 ve 1

Ses hızı 343 m/sn, Işık hızı ise 299.792.458 m/sn'dir. Bu iki sayının nümerolojik değerleri 10 sayısını vermektedir.

343 ... 3+4+3 = 10

299,792,458 ... 55 ... 5+5 = 10

Kur'an'da "Nur" ( Aydınlık, Işık ), "Diya" ( Işık ) ve "Savt" ( Ses ) kelimelerinin ilk kez geçtikleri ayetlerde 10 numerolojisi bulunmaktadır.

"Nur" kelimesinin ilk kez geçtiği ve "Işık" anlamında zikredildiği ayetin kodunun ( 2/17 ) nümerolojik değeri 10'dur. ( 2+1+7 = 10 )

2/17 Meselu (1) hum (2) ke (3) meseli (4) ellezi (5) istevkade (6) nara (7) fe (8) lemma (9) edaet (10) ma (11) havle (12) hu (13) zehebe (14) allahu (15) bi (16) NURİ (17) him (18) ve (19) terake (20) hum (21) fi (22) zulumatin (23) la (24) yubsirun (25)

( Onların misali o ateş yakmayı isteyenin misali gibidir. Yakıp da çevresindekileri aydınlattığında Allah AYDINLIKLARINI / IŞIKLARINI giderir ve onları karanlıkların içinde terkeder de onlar görmezler.  )

"Diya" ( Işık ) kelimesi ilk kez 10 numaralı sure olan Yunus suresinde geçmektedir. "Şems" ( Güneş ) kelimesi ilk defa bu ayette "Işık" olarak tanımlanmaktadır.

10/5 Huve (1) ellezi (2) ceale (3) eş (4) ŞEMSE (5) DİYAEN (6) ve (7) el (8) kamera (9) NURAN (10) ve (11) kaddera (12) hu (13) menazile (14) li (15) ta'lemu (16) adede (17) es (18) sinine (19) ve (20) el (21) hisab (22) ma (23) haleka (24) allahu (25) zalike (26) illa (27) bi (28) el (29) hakk (30) yufassilu (31) el (32) ayati (33) li (34) kavmin (35) ya'lemun (36) 

( Senelerin adedini ve hesabını bilmeniz için GÜNEŞ'İ IŞIK, Ay’ı AYDINLIK kılan ve ona durak mesafeleri ölçülendiren O'dur. Allah bunu gerçek haricinde yaratmadı. Bilen kavim için ayetleri ayrıntılandırıyor. )

- Ayetin sure numarası 10'dur.

- Ayetin numarası 5, ayetteki "Şems" kelimesinin sıra numarası da 5'tir. Bu durum 55 sayısına ve nümerolojik olarak 10 ( 5+5 = 10 ) sayısına işaret etmektedir.

- Ayetteki "Nur" kelimesinin sıra numarası 10'dur. ( "Nur" kelimesi "Nar" ( Ateş ) kelimesinden türeme olup, "ateşin ışığı" anlamına haizdir.

"Savt" ( Ses ) kelimesi ilk kez İsra suresinin 64 ( 6+4 = 10 ) numaralı ayetinde geçmektedir.

17/64 Ve (1) istefziz (2) men (3) isteta'te (4) min (5) hum (6) bi (7) SAVTİ (8) ke (9) ve (10) eclib (11) aley (12) him (13) bi (14) hayli (15) ke (16) ve (17) racili (18) ke (19) ve (20) şarik (21) hum (22) fi (23) el (24) emvali (25) ve (26) el (27) evladi (28) veid (29) hum (30) ve (31) ma (32) yeidu (33) humu (34) eş (35) şeytanu (36) illa (37) ğurura (38) 

( Ve onlardan kime istidatın olursa SESİN ile yerinden oynat, kımıldat. Atlarınla ve yayalarınla üzerlerine yönel. Onlara malda ve çocuklarda ortak ol. Onlara vaad et. Ve şeytan onlara aldatmanın haricinde vaad etmez. )

- Ayetin numarasının nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 6+4 = 10 )

- Ayetteki "Savt" ( Ses ) kelimesinin sıra numarası ( 8 ) ile ayetteki kelime adedinin ( 38 ) toplamının nümerolojik değeri 10 olmaktadır. ( 8+3+8 = 19 ... 1+9 = 10 )

10 sayısının nümerolojik değeri de 1 olmaktadır. 1 sayısının, "ani ve hızlı değişimi" ifade eden kalıplarda ( BİRdenBİRe*, BİR anda, BİR çırpıda, BİR orada BİR burada ) kullanılması da konuyla uyum arzetmekte ve ezoterik açıdan dikkat çekmektedir. 

* Halden hale geçişi, ani hal değişimini tasvir eden "BİRdenBİRe" ifadesi aynı kavramları simgeleyen 11 sayısının da kelimesel tezahürüdür. 

Thursday, September 28, 2023

Kaynak kod "Kun fe yekun"

Rab'bin yaratış kudretinin kelimeler ile temsili olan "Kun fe yekun" ( Ol! Ve o olur. ) kalıbı kitapta 8 kere tekrarlanmakta ve anlamı ile uyumlu olan 11 sayısı tezahürü göze çarpmaktadır.

"Kun fe yekun" kalıbının ilk kez geçtiği ayette 11 nümerolojisi bulunmaktadır.

2/117 Bediu (1) es (2) semavati (3) ve (4) el (5) ard (6) ve (7) iza (8) kada (9) emran (10) fe (11) inne (12) ma (13) yekulu (14) lehu (15) KUN (16) FE (17) YEKUN (18)

( O gökleri ve yeri yaratandır. Bir işe hükmettiğinde, kesinlikle ona "OL." der de O OLUR.  )

- Ayetin kodunun nümerolojik değeri 11 olmaktadır. ( 2+1+1+7 = 11 )

- Ayetteki kelime adedi ( 18 ) ile ayet kodunun nümerolojik değerinin toplamı da 11 sayısını vermektedir.

- "Kun fe yekun" ( كُنْ فَيَكُونُ ) kalıbının ebced değeri 236 olup, bu sayının nümerolojik değeri de 11 olmaktadır. ( 2+3+6 = 11 )

KUN = Kef (20) + Nun (50) = 70

FE YEKUN = Fe (80) + Ye (10) + Kef (20) + Vav (6) + Nun (50) = 166

166 + 70 = 236 ... 2+3+6 = 11

Tüm yaratılışın kaynak kodu olan Rab'bin "Kun" ( Ol ) kelimesinin ebced değerinin 70 olması da "olumun, olgunlaşmanın, tamamlanmanın, döngü sonunun" sembolü olan 7 sayısı açısından dikkat çekmektedir.

Tevbe suresinin aşağıdaki ayetinde yer alan "Yetmiş kere af dilesen de" ifadesi 70 sayısının ( 7 sayısının ) "oldurucu, gerçekleştirici" gücüne işaret etmekte ve her gerçekleşmenin ancak Allah rızası ile olabileceği de vurgulanmaktadır. Ayetteki "Seb'ine merraten" ( Yetmiş kere ) ifadesi ayetin 10. ve 11  kelimelerinden oluşmakta olup, ayette de 43 ( 4+3 = 7 ) kelime bulunmaktadır. Bu durum vasıtasıyla 7 ve 11 sayılarına ve İkili Yedi kavramına dikkat çekmektedir.

9/80 İstağfir (1) lehum (2) ev (3) la (4) testağfir (5) lehum (6) in (7) testağfir (8) lehum (9) SEB'İNE (10) MERRATEN (11) fe (12) ley (13) yağfir (14) allahu (15) lehum (16) zalike (17) bi (18) enne (19) hum (20) keferu (21) bi (22) allahi (23) ve (24) rasuli (25) h (26) ve (27) allahu (28) la (29) yehdi (30) el (31) kavme (32) el (33) fasikin (34) 

( Onlara af iste veya onlara af isteme. Onlar için YETMİŞ KERE af istesen de Allah onlara af eylemeyecektir. Bu, kesinlikle onların Allah' ı ve resulünü inkar etmelerinden dolayıdır. Allah günahkarlar kavmini yönlendirmez. )

Al'i İmran suresinin 47., Meryem suresinin 35. ve Mu'min suresinin 68. ayetlerinde yer alan "İza kada emran fe innema yekulu lehu kun fe yekun" ( Bir işe hükmettiğinde ona "Ol" der de o olur. ) cümlesi 11 kelimeden oluşmaktadır.

3/47 Kalet rabbi enna yekunu li veledun ve lem yemsesni beşer kale kezalikillahu yahluku ma yeşa İZA KADA EMRAN FE İNNEMA YEKULU LEHU KUN FE YEKUN

( Rab’bim "Bana nasıl çocuk olur ve bana insan dokunmadı." dedi. "Allah ne dilerse işte böyle yaratır. BİR İŞE HÜKMETTİĞİNDE, KESİNLİKLE ONA "OL" DER DE O OLUR." dedi. )

19/35 Ma kane lillahi en yettehize min veledin subhaneh İZA KADA EMRAN FE İNNEMA YEKULU LEHU KUN FE YEKUN

( Allah için çocuk edinmek olmaz. O ondan yücedir. BİR İŞE HÜKMETTİĞİNDE, KESİNLİKLE ONA "OL" DER DE O OLUR. )

40/68 Huvellezi yuhyi ve yumit fe İZA KADA EMRAN FE İNNEMA YEKULU LEHU KUN FE YEKUN

( Dirilten ve öldüren O'dur. BİR İŞE HÜKMETTİĞİNDE, KESİNLİKLE ONA "OL" DER DE O OLUR. )

İza (1) kada (2) emran (3) fe (4) inne (5) ma (6) yekulu (7) lehu (8) kun (9) fe (10) yekun (11)

Ayrıca yukarıdaki cümledeki "Kun" ( Ol ) ve "Yekun" ( Olur ) kelimelerinin sıra numaraları sırasıyla 9 ve 11 olup, bu durum hem 11 sayısı, hem de 9/11 nümerolojisi açısından dikkat çekmektedir.

"Kun fe yekun" kalıbının geçtiği diğer ayetler de aşağıdadır.

3/59 İnne mesele iysa indellahi ke meseli adem halekahu min turabin summe kale lehu KUN FE YEKUN

( Kesinlikle İsa’ nın misali Allah’ın indinde Adem’ in misali gibidir. Onu topraktan yarattı ve sonra ona "OL." dedi de O OLDU. )

6/73 Ve huvellezi halekas semavati vel erda bil hakk ve yevme yekulu KUN FE YEKUN kavluhul hakk ve lehul mulku yevme yunfehu fis sur alimul ğaybi veş şehadeh ve huvel hakimul habir

( Ve gökleri ve yeri gerçekten yaratan O'dur. "OL." dediği gün O OLUR. O’nun sözü gerçektir. Borunun içine üflendiği gün mülk O'nadır. Gaybı ve şahit olunanı bilendir. O hakimdir haberdardır. )

16/40 İnnema kavluna li şey'in iza eradnahu en nekule lehu KUN FE YEKUN

( Kesinlikle bir şey için sözümüz, onu istediğimizde, ona "OL." dememizdir. Böylece O OLUR. )

36/82 İnnema emruhu iza erade şey'en en yekule lehu KUN FE YEKUN

( Birşey istediğinde, kesinlikle O’nun emri ona "OL." demesidir. Böylece O OLUR. )

Gerçegin Kalbi, Batılın Beyni

Doğruyu ve gerçeği söyleyenin çok nadir olduğu "Age of Deceit" ( Yanılgı Çağı ), insanların büyük bölümünün "gerçeğe" değil "batıla" itibar ettiği döngü sonu sürecinin ( Yevmel Kıyameh, Yevmel Fasl ) bir başka ifadesidir. Bu husus ayetlerde "Gerçeği batıl ile örtmek", "Gerçeği gizlemek" ve "Gerçeği istememek" ifadeleriyle de bildirilir.

2/42 Ve la telbisul hakka bil batili ve tektumul hakka ve entum ta'lemun

( Ve gerçeği batıl ile örtmeyin ve bile bile gerçeği gizlemeyin.  )

3/71 Ya ehlel kitabi lime telbisunel hakka bil batili ve tektumunel hakka ve entum ta'lemun

( Ey kitap sahipleri, neden gerçeği batıl ile örtersiniz de gerçeği bile bile gizlersiniz? )

43/78 Lekad ci'nakum bil hakki ve lakinne ekserakum lil hakki karihun

( Size gerçeği getirdik. Lakin çoğunluğunuz gerçek için isteksizsinizdir.  )

İncil'in aşağıdaki ayeti de insanların büyük bölümünün sihirlenmişçesine batıla, yalana itibar etmelerinin sebebine "Delüzyon" sendromu vasıtasıyla açıklık getirmektedir.

53-2 Thessalonians-2-11 And for this cause God shall send them strong delusion, that they should believe a lie:

(  İşte bu nedenle Tanrı yalana kanmaları için onların üzerine güçlü bir yanıltıcı inanç gönderiyor. )

Kur'an ayetlerinde "Kitab / Kur'an", "Gerçek" kelimesiyle de tanımlanmaktadır.

23/62 Ve la nukellifu nefsen illa vus'aha ve ledeyna KİTABUN YENTİKU BİL HAKKİ ve hum la yuzlemun

( Ve nefsi genişliği haricinde mükellef kılmayız. GERÇEĞİ SÖYLEYEN KİTAP yanımızdadır. Onlar zulmedilmezler. )

23/90 Bel ETEYNAHUM BİL HAKKİ ve innehum le kazibun

( Bilakis ONLARA GERÇEĞİ GETİRDİK. Kesinlikle onlar yalancılardır. )

Ayetlerde "Kitabın kalbe indirildiğinin" bildirilmesi, dolaylı olarak "Gerçek" ile "Kalp" arasındaki batini ilişkiyi ifşa etmektedir. Kalbin, Ruhun kaba madde planındaki temsili olması da bu noktada önem arzetmektedir.

26/193 Nezele bihir ruhul emin

( Onu ( kitabı ) güvenilir ruh indirdi. )

26/194 Ala KALBİKE li tekune minel munzirin

( Uyarıcılardan olman için SENİN KALBİNE, )

Kur'an'da "Dimağ" ( Beyin ) kelimesi ilk ve son kez Enbiya suresinde fiil halinde ve "Batıl" kelimesiyle ilintili olarak yer almaktadır.

21/18 Bel NAKZİFU BİL HAKKİ ALEL BATİLİ FE YEDMEĞUHU fe iza huve zahik ve lekumul veylu min ma tesifun

( Bilakis, GERÇEĞİ BATILIN ÜZERİNE ATARIZ DA ONUN BEYNİNİ ÇIKARIR. O zaman o yok olur. O vasfettiklerinizden dolayı sizlere vaylar olsun. )

Ayette sadece "Batıl yok olur." denebilecekken "Batılın beyninin çıkması" ifadesiyle "Beyin" kelimesine dikkat çekilmektedir. Zira ayetteki "Batılın beyni" tamlaması "Gerçeğin kalbi" ifadesine de dolaylı olarak anlam kazandırmaktadır. Bu ikili ifade, düşünce prosesisinin, ruhun ( kalbin ) yönlendirmesinden yoksun olarak sadece matematiksel yaklaşım ( beyin ) ile icra edilmesinin insanı gerçeklikten uzaklaştıracağı mesajını vermektedir. Ayetlerde yer alan "Akleden kalp" ifadesi bu bağlamda büyük önem ve anlam ihtiva etmektedir. 

Ve şu anda küresel şeytanlar, sadece matematiksel akışa dayalı düşünce sistemini empoze eden dijitalizm çağı vasıtasıyla sanalı ve batılı vadederek, insanlığı gerçeklikten yani Allah yolundan ayırmayı, saptırmayı planlamaktadırlar.