26 Ekim 2018 Cuma

Üçlü Birlik ve İsa

İncil'in aşağıdaki ayetlerinde aralarında mutlak erişilmezlik ancak tesirleşme olan Ruh ve Kainat ( Madde ) Alemini "Üçlü Birlik" kavramı ile tanımlanmakta gibidir

62 1 Yuhanna 5-7 Gökte tanıklık edenler üçtür. Baba, Kelime, ve Kutsal Ruh. Bunların üçü birdir.

62 1 Yuhanna 5-8 Ve yerde tanıklık edenler üçtür: Ruh, su ve kan. Bunların üçü de uyum içindedir.

Baba * + Kelime + Kutsal Ruh = 1 ( Ruh ve Kainat ötesi tanımlama )

Ruh + Su + Kan = 1 ( Birliğin / Ünitenin / Vahdetin Ruh ve Kainat Alemindeki yansımasının nümerolojik formülü )

* Baba kelimesi mutlak yaratıcı Allahü Teala'yı temsil etmekte olan müteşabih bir kavramdır. Benzer teşbih Bakara suresinin 2/200 kodlu ayetinde de mevcuttur.

2/200 - Fe iza kadaytüm menasikeküm fezkürullahe ke zikriküm abeküm ev eşedde zikra fe minen nasi men yekulü rabbena atina fid dünya ve ma lehu fil ahırati min halak ( İbadetlerinizi yaptığınızda Allah’ ı, babalarınızı hatırladığınız gibi veya daha şiddetli hatırlayın. İnsanlardan kim "Rab’bimiz bize dünyada ver." derse, ona ahirette nasip yoktur.  )

Kıyamet sürecini betimleyen Vakia suresinin 56/7 kodlu ayetinde kaba hidrojen alemi olan madde aleminden yarı süpttil ve süptil madde alemine geçişe liyakat kazanmış olanların "Ezvacen Selaseten" ( Üç Eş ) halinde olacaklarının bildirilmesi ile "Üçlü Birlik" kavramı arasında ilinti bulunmakta gibidir.

56/7 - Ve küntüm ezvacen selaseten ( Üç eş olursunuz. )

Suyun üç farklı hali olan Katı, Sıvı ve Gaz halleri de Ruh ve Kainat alemindeki "Üçlü Birlik" kavramını, ÜÇü de aslında BİR olan kelimeler olarak temsil etmektedirler. 56/7 kodlu ayette geçen "Ezvacen Selaseten" ( Üç Eş ) kavramıyla, cennet ehli olan kulların kainat aleminde Kaba, Yarı Süptil ve Süptil madde formunda tezahür edebilme liyakatını kazanacakları bildirilmekte gibidir.

Maide suresinin 5/73 kodlu ayetinde Allah'ın birliğinin bilincinde olunması gerektiği, "Üçlü Birlik" kavramını oluşturan unsurların ( Baba + Kelime + Kutsal Ruh ) birbirlerinde ayrı tutulmaması gerektiği bildirilmektedir.

5/73 - Lekad keferallezıne kalu innellahe salisü selaseh ve ma min ilahin illa ilahün vahid ve in lem yentehu an ma yekulune le yemessennellezine keferu minhüm azabün elım ( O "Kesinlikle Allah, üçün üçüncüsüdür." diyenler inkar etmişlerdir. Tek ilahtan başka ilah yoktur. Eğer o söylediklerinden vazgeçmezlerse, kesinlikle onlardan o inkar edenlere elim azap dokunacaktır. )

Nisa suresinin 4/171 kodlu ayetinde de Haberci İsa'nın "Kelime ve Ruh" olduğu bildirilmektedir.

4/171 - Ya ehlel kitabi la tağlu fı dıniküm ve la tekulu alellahi illel hakk innemel mesıhu ıysebnü meryeme rasulüllahi ve kelimetüh elkaha ila meryeme ve ruhun minhü fe aminu billahi ve rusülih ve la tekulu selaseh intehu hayran leküm innemellahü ilahün vahid sübhanehu en yekune lehu veled lehu ma fis semavati ve ma fil ard ve kefa billahi vekıla ( Ey kitap sahipleri, dininizde azgınlık etmeyin ve Allah üzerine gerçek haricindekini söylemeyin. Meryem oğlu İsa Mesih, kesinlikle Allah' ın resulü, Meryem'e atmış olduğu kelimesi ve O’ndan ruhtur. O halde, Allah’a ve O’nun resullerine inanın ve üçtür demeyin. Kendi hayrınıza bundan imtina edin, vazgeçin. Kesinlikle ki Allah tek ilahtır. O, çocuk sahibi olmaktan yücedir. Göklerde ne varsa ve yerde ne varsa O’nadır. Vekil olarak Allah kafidir. )

Haberci İsa'nın üst frekanslardan, boyutlardan gönderilen ve madde aleminde "bedenlenmiş" bir varlık olduğu aşağıdaki İncil ayetinde bildirilmektedir.

62 1 John 4-2 İsa Mesih'in beden alıp dünyaya geldiğini kabul eden her ruh Tanrı'dandır. Tanrı'nın Ruhu'nu bununla tanıyacaksınız.

Kur'an'da "Kutsal Ruh ile destekledik." cümlesi Mesih İsa ile ilintili olarak 3 kere geçmektedir.

2/87 - Ve lekad ateyna musel kitabe ve kaffeyna min ba'dihı bir rusüli ve ateyna IYSebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi RUHIL KUDÜS e fe küllema caeküm rasulün bima la tehva enfüsükümüstekbartüm fe ferıkan kezzebtüm ve ferıkan taktülun ( Musa’ ya kitabı verdik ve ondan sonra resuller gönderdik. Meryem oğlu İSA’ya deliller verdik ve onu KUTSAL RUH ile destekleyip kuvvetlendirdik. O halde resul size o nefislerinizin hoşlanmadığı ile her geldiğinde kibirlenecek de bir kısmını yalanlayacak ve bir kısmını da öldürecek misiniz?

2/253 - Tilker rusülü faddalna ba'dahüm ala ba'd minhüm men kellemellahe ve rafea ba'dahüm deracat ve ateyna IYSebne meryemel beyyinati ve eyyednahü bi RUHIL KUDÜS ve lev şaellahü maktetelellezine min ba'dihim min ba'di ma caethümül beyyinatü ve lakinıhtelefu fe minhüm men amene ve minhüm men kefar ve lev şaellahü maktetelu ve lakinnellahe yef'alü ma yürıd ( İşte o resulleri, bazılarını bazılarına üstün kıldık. Allah onlardan kimiyle konuştu ve bazılarını derecelerle yükseltti. Meryem oğlu İSA’ ya açık deliller verdik. Onu KUTSAL RUH ile destekleyip kuvvetlendirdik. Şayet Allah dileseydi, o bazıları, onlara getirdiğimiz açık delillerden sonra savaşmazlardı. Lakin ihtilafa düştüler. Böylece onlardan kimi inandı, kimi de inkar etti. Şayet Allah dileseydi savaşmazlardı. Lakin kesinlikle Allah ne isterse yapar.  )

5/110 - İz kalellahü ya İYSebne meryemezkür nı'metı aleyke ve ala validetik iza eyyedtüke bi RUHIL KUDÜSİ tükellimün nase fil mehdi ve kehla ve iz alemtükel kitabe vel hıkmete vet tevrate vel incil ve iz tahlüku minet tıyni ke hey'etit tayri bi iznı fe tenfühu fıha fe tekunü tayran bi iznı ve tübriül ekmehe vel ebrasa bi iznı ve iz tuhricül mevta bi iznı ve iz kefeftü benı israıle anke iz ci'tehüm bil beyyinati fe kalellezine keferu minhüm in haza illa sıhrun mübın ( Zamanında Allah "Ey Meryemoğlu İSA, sana ve annene olan nimetimi hatırla. Seni KUTSAL RUH ile desteklediğimde beşikte ve erişkinlikte insanlara kelam edip söz söylerdin. Sana yazıyı, sırrı, Tevrat' ı ve İncil' i öğrettim. İznimle çamurdan kuşun şekli gibi olanı yarattın. Onun içine üfledin de iznimle kuş oldu. Doğuştan körü ve alacalıyı iznimle iyileştirdin. Ölüleri iznimle çıkardın. Onlara ayetlerle geldiğin ve onlardan inkar edenlerin "Bu kesinlikle apaçık sihirdir." dedikleri zaman İsrailoğulları' nı üzerinden çektim. )

Kur'an'da 3 ve 1 sayılarına dikkat çekilen ayetler mevcuttur.

A'raf suresinin 7/142 kodlu ayetinde 30 ve 10 sayıları ayrı ayrı belirtilerek 40 sayısına ulaşılmaktadır.

7/142 - Ve vaadna musa SELASINE leyleten ve etmemnaha bi AŞRİN fe temme mıkatü rabbihı erbeıne leyleh ve kale musa li ehıyhi harunahlüfnı fı kavmı ve aslıh ve la tettebı' sebılel müfsidın ( Ve Musa'ya OTUZ gece vaad ettik ve onu ON ile tamamladık. Böylece Rab’binin zamanı kırk geceye tamamlandı. Musa, kardeşi Harun'a "Kavmim içinde halefim ol. İyileştir ve bozguncuların yoluna tabi olma." dedi. )

Ayetin kendisi olan aşağıdaki cümle Kur'an'da 31 kere ( 3 ve 1 ) tekrarlanmaktadır.

55/13 - Fe (1) bi (2) eyyi (3) alai (4) rabbi (5) küma (6) tükezziban (7) ( O halde Rab'binizin hangi nimetlerini yalanlarsınız? )

Ayette 7 kelime bulunmakta olup 31 x 7 işlemi yapıldığında 127 sayısı elde edilmektedir ki bu sayıdaki 1,2 ve 7 rakamları Allah kelimesinin Kur'an'daki frekansı olan 2701 sayısndaki rakamlardır. Bu rakamların toplamının "1" olması vesilesiyle de ünite, vahdet ve birlik yani Allah'ın Birliği mesajı verilmektedir. Tüm varlıklar O'nun birliğinde tam tekamüle yani yokluk mertebesine erişmek için sonsuz bir çaba içindedirler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder