Malum olduğu üzere Ruh ve Madde, yaratılıştaki temel düalite öğelerindendir. Evvelce de defaatle tekrarlandığı üzere, kaba madde planındaki varlıkların tekamül yolundaki ilk hedefi, mümkün olabildiğince yani imkanları “samimi şekilde” el verdiği oranda maddeyi ihmal edip ruha odaklanmaktır. Bu yaklaşım spiritüalizmde “ikiyi birlemek” olarak anılmaktadır.
Ruh kelimesinin Kur’an’da 21 kere tekrarlanması, ruh ilminden bahsedilen tek ayet olan 17/85 kodlu ayetin kodundaki rakamların toplamının 21 (1+7+8+5 = 21) olması ve bu ayette 21 kelime bulunması “ikiyi birlemek” kavramına işaret etmekte gibidir.
17/85 Ve (1) yes'elune (2) ke (3) an (4) el (5) RUH (6) kul (7) el (8) RUHU (9) min (10) emri (11) rabb (12) i (13) ve (14) ma (15) utitum (16) min (17) el (18) ilmi (19) illa (20) kalila (21)
( Ve sana RUHTAN sual ediyorlar. De ki: "RUH, Rab’bimin işlerindendir. İlminden size azıcık haricinde verilmemiştir." )
Evvelki bölümlerde incelenen ve bir alışkanlığın edinilmesi için 21 gün tekrarlama gerektiğini öne süren “21 Gün Kuralı / 21 Gün Alışkanlık Teorisi” de konu bağlamında dikkat çekmektedir. Zira, alışkanlık edinilmesi ruhsal, bilişsel bir fenomendir.
Aşağıdaki Tevrat ayetlerinde de bir düalite öğesi olan erkek ve kadın kavramlarının birlikte “biri” oluşturmaları gerektiğinden bahsedilmektedir.
1-Genesis-2-24 Bu nedenle adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, İKİSİ TEK BEDEN OLACAK.
40-Matthew-19-5 ve şöyle dedi: 'Bu nedenle adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, İKİSİ TEK BEDEN OLACAK.'
40-Matthew-19-6 Şöyle ki, onlar artık İKİ DEĞİL, TEK BEDENDİR. O halde Tanrı'nın birleştirdiğini, insan ayırmasın."
41-Mark-10-8 İKİSİ TEK BEDEN OLACAK.' Şöyle ki, onlar artık iİKİ DEĞİL TEK BEDENDİR.
41-Mark-10-9 O halde Tanrı'nın birleştirdiğini insan ayırmasın."
49-Ephesians-5-31 "Bunun için adam annesini babasını bırakıp karısına bağlanacak, İKİSİ TEK BEDEN OLACAK."
Spiritüalizmde “Hasat” olarak adlandırılan, ruhların (bilinçlerin) gelişimsel döngülerinin tamamlandığı ve gelişim durumlarına göre bir ayrışımın ve üst plana geçişin gerçekleştiği büyük döngü sonu (yevmel hisab, yevmel fasl, yevmel kiyamet vb.) fenomeni, İncil’in aşağıdaki ayetlerinde “İkinin biri” ifadesiyle ve “Kadın & Erkek” misaliyle tasvir edilmektedir.
40-Matthew-24-40 O gün tarlada bulunan İKİ KİŞİDEN BİRİ alınacak, biri bırakılacak.
40-Matthew-24-41 Değirmende buğday öğüten İKİ KADINDAN BİRİ alınacak, biri bırakılacak.
42-Luke-17-34 Size şunu söyleyeyim, o gece aynı yatakta olan İKİ KİŞİDEN BİRİ alınacak, öbürü bırakılacak.
42-Luke-17-35 Birlikte buğday öğüten İKİ KADINDAN BİRİ alınacak, öbürü bırakılacak."
42-Luke-17-36 İKİ ADAM tarlada olacak; BİRİ alınacak diğeri bırakılacak.
Erkek ile kadın arasında salt bir üstünlüğün olmadığının, muhtelif niteliklerinden dolayı birbirlerine üstünlükleri olduğunun ve bu nedenle de esasen “ikisinin tek bir” bütünü tamamladıklarının bildirildiği Nisa suresinin aşağıdaki ayetinin ilgili ilk cümlesinde 21 kelime bulunması da konu bağlamında dikkat çekmektedir.
4/34 El (1) ricalu (2) kavvamune (3) ala (4) en (5) nisai (6) bi (7) ma (8) faddale (9) allahu (10) ba'da (11) hum (12) ala (13) ba'din (14) ve (15) bi (16) ma (17) enfeku (18) min (19) emvali (20) him (21) ....
( Allah’ın, onları birbirlerine üstün kılmasından ve mallarından harcamalarından dolayı erkekler kadınlar üzerinde koruyan ve gözetendirler. ... )
Ayette, yaratılıştaki en önemli iki varlıktan biri olan “dişil varlığın”, eril varlık tarafından korunması, sakınılması, gözetilmesi gerektiği bildirilmekte ve erkeğe bu anlamda büyük bir görev ve sorumluluk yüklenmektedir. Bu durum “dişil varlığın” önemine ve özel konumuna ayrıca dikkat çekilmekte olduğunun bir göstergesidir.
No comments:
Post a Comment